Z rynku FMCG

BLACK zgarnia całą pulę ‒ marka pierwszy raz liderem wartościowym energetyków

Wtorek, 16 grudnia 2014 Autor: Monika Książek ,
BLACK Energy Drink – napój energetyczny z portfolio FoodCare – jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku energetyków. Marka tradycyjnie zdeklasowała rywali w ujęciu ilościowym, ale także po raz pierwszy pokonała konkurentów pod względem wartościowym. Stworzony przez Wiesława Włodarskiego BLACK Energy Drink jest motorem napędowym stale rozwijającej się kategorii napojów energetycznych w Polsce.
 
Pierwszy raz w swojej niemal 4-letniej historii, BLACK Energy Drink pokonał wszystkich konkurentów w ujęciu wartościowym. Z udziałami rynkowymi na poziomie 19,1 proc., brand zdobył pozycję lidera 
pod względem wartości sprzedaży, wyprzedając najbliższych konkurentów o 7,1 i 1,5 punktu procentowego. Marka również niezmiennie od trzech lat zajmuje pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych sztuk. Udziały BLACK wynoszą obecnie 20 proc. w ujęciu ilościowym, czyli są około dwukrotnie wyższe od udziałów pozostałych dwóch największych graczy, których marka wyprzedza 
o 12,3 oraz 8,9 punktu procentowego . FoodCare udowadnia tym samym, że BLACK jest nie tylko najchętniej kupowanym napojem energetycznym w Polsce, ale także generuje największe wpływy 
ze sprzedaży.
 
– BLACK nie ma sobie równych ‒ znokautował konkurentów wartościowo i ilościowo. Konsumenci 
już od lat najchętniej sięgali po naszą markę, ale teraz pokazaliśmy też, że popularność flagowego brandu FoodCare przekłada się na największe udziały rynkowe w ujęciu wartościowym. Zawsze podkreślam, że toczące się spory sądowe i próby zdyskredytowania naszego sukcesu rynkowego 
nie mają żadnego wpływu na nasz biznes. W przeciwieństwie do konkurencji, skupiamy się na rynkowej batalii, a nie tej prowadzonej przed wymiarem sprawiedliwości. Doskonałe wyniki BLACK są jednym z wielu dowodów, że takie podejście daje znakomite efekty. W 2015 roku będziemy dalej stawiać na rozwój BLACK, zwiększanie dystansu do konkurentów w Polsce i umacnianie pozycji marki zagranicą – powiedział Wiesław Włodarski, Prezes firmy FoodCare.

Rynek napojów energetycznych w Polsce dynamicznie rośnie. Jego wartość wynosi obecnie niemal 874 mln zł. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na krajowym rynku sprzedano ponad 336 mln puszek i butelek energetyków, co stanowiło ponad 126 mln litrów . W ujęciu wartościowym rynek zanotował wzrost o 10,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem. Natomiast w ujęciu ilościowym w sztukach wzrost był jeszcze większy i wyniósł 15,7 proc.  Marką mającą największy wpływ na tak dynamiczny rozwój kategorii jest BLACK Energy Drink. W omawianym okresie sprzedaż produktów BLACK odpowiadała aż za 57 proc. całkowitego wzrostu wartościowego segmentu. Tym samym BLACK kolejny raz okazał się motorem napędowym całej kategorii energetyków. 
 
FoodCare prognozuje, że do końca 2017 roku wartość rynku napojów energetycznych w Polsce przekroczy nieosiągalną ‒ jak dotąd ‒ barierę 1 mld zł. Firma planuje niezmiennie napędzać wzrost całej kategorii. Jak zapowiada Prezes Wiesław Włodarski, inwestycje w kategorię energetyków w perspektywie trzech lat przyniosą spółce przychody z tego segmentu na poziomie ok. 300 mln zł rocznie.

tagi: FoodCare , Energy Black , energetyki ,