Kategorie produktów

RozGRZAŃCE

Piątek, 05 grudnia 2014 HURT & DETAL Nr 12 (106) / 2014 (Grudzień)
Wiesława Grabowska (po prawo), Sklep spożywczo-przemysłowy, Chełm
Ulubiona książka, dobry film, kanapa i koc – to kombinacja pasująca do pory wieczorowej w niejednym domowym zaciszu. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze tylko czegoś na rozgrzanie. Łyk ciepła w przytulny zimowy wieczór? Obowiązkowo!

 


Rozgrzewająca moc napojów przygotowanych wieczorem w domowym zaciszu to jeden z najczęstszych pomysłów na zimowy relaks. Kiedy za oknem – czasem śnieg, czasem deszcz – a temperatura nie przekracza 0˚C – rozgrzać nas może ulubiona herbata z syropem owocowym lub rumem, kawa z dodatkiem cynamonu lub gorąca czekolada, grzane piwo lub wino z miodem czy goździkami, miód pitny a czasem po prostu ulubiona wiśniówka. Sposobów jest wiele, a każdy ma swój ulubiony i sprawdzony.

 

Sposób na zimę

Wiesława Grabowska, właścicielka sklepu w Chełmie chętnie rozgrzewa się herbatą z ulubionym syropem malinowym. „Jesienią i zimą zaczynamy pić coraz więcej gorących napojów, dlatego też widoczne są wzrosty sprzedaży w kategorii herbaty. Wśród herbat czarnych ekspresowych prym wiedzie Lipton, drugie miejsce zajmują Saga i Minutka. Ale w okresie zimowym bardzo dobrze rotują także owocowe o smaku malinowym oraz żurawinowym. Szczególnie szerokim wyborem smaków cieszy się marka Saga oraz herbaty Herbapol-Lublin” – mówi pani Grabowska. Ważnym szczególnie w okresie zimowym rodzajem herbat są tak zwane grzańce. „Na półkach mam obecnie markę Posti z produktami takimi jak Grzaniec Wytrawny oraz Słodki o smaku grzanego wina, a także Miodowy – herbatka na miodzie z kwiatem lipy. Oczywiście w najbliższych dniach zamierzam powiększyć półkę z tego typu herbatami, wiem również że marka Mokate ma szeroki wybór wśród smaków z linii Loyd Warming Tea z dodatkiem rozgrzewających produktów takich jak cynamon, imbir czy miód” – dodaje detalistka. Idealnym dodatkiem do herbaty są syropy owocowe, ich sprzedaż w okresie zimowym widocznie wzrasta w sklepie przy ul. Wojsławickiej w Chełmie. Jeżeli chodzi o najchętniej wybieraną markę, to jak przyznaje detalistka niezastąpione są syropy Herbapol-Lublin. „Nie mamy miejsca na inne marki na półce, ale Herbapol od lat jest numerem jeden w moim sklepie, dlatego staram się w obrębie tej jednej marki oferować klientom całą paletę smaków” – dodaje.

Oferta zimowa to także alkohole dostępne w wersji grzańców. Wśród nich nie brakuje win takich jak Grzaniec Galicyjski, Grzane Starotoruńskie czy piw takich jak Tatra Grzaniec oraz Perła Winter. „Specjalne edycje produktów związane z porą roku to idealny pomysł. Klienci zwracają uwagę na taki asortyment i poszukują go na półce, z pewnością go powiększę” – dodaje. Oczywiście konsumenci często też samodzielnie przygotowują grzańce, kupując klasyczne piwo czy czerwone wino i dodając do niego przyprawy takie jak goździki czy miód. Dlatego też oferta piw i win powinna być urozmaicona. Kompania Piwowarska, Grupa Żywiec czy Carlsberg Polska oraz Perła – Browary Lubelskie – to w sklepie pani Wiesławy podstawa w kategorii piw. Marką numer jeden, również ze względu na lokalny patriotyzm są piwa z portfolio Perła – Browary Lubelskie. Dobrze rotuje Perła Miodowa oraz piwo Zwierzyniec i Koźlak” – mówi detalistka z Chełma.

Wśród przypraw w sklepie pani Wiesławy najlepiej w okresie zimowym sprzedaje się marka Prymat z przyprawą do grzanego wina i piwa. „Ta przyprawa sprzedaje się doskonale. Klienci ją uwielbiają ze względu na uniwersalność i doskonałą mieszankę smaków” – przyznaje pani Grabowska. Kolejnym składnikiem, który jest niezastąpiony na przykład do grzanego piwa jest miód. Mamy w ofercie miody z Baśniowej Pasieki. „Na półkach w okresie zimowym nie brakuje również miodów pitnych, jak do tej pory mam w sklepie Trójniak Złota Pasieka, ale z pewnością zwiększę ofertę w tej kategorii. Czas zimowy to także czas alkoholi typu whisky czy brandy oraz wódek kolorowych o pojemności 100 oraz 200 ml, które pomagają szybko się rozgrzać. Prym wiedzie wiśniówka, żurawinówka i czarna porzeczka. Wśród wódek najchętniej kupowane są trunki z portfolio Stock Polska – mam tu na myśli szczególnie smaki Lubelskiej. Dobrze sprzedaje się także marka Krupnik, Żubrówka oraz Soplica” – dodaje detalistka.

Rozgrzanie ze smakiem

Ulubionym sposobem Sylwii Wasilewskiej, właścicielki sklepu w Piastowie – na rozgrzanie się w zimowy wieczór jest herbata z dodatkiem rumu. „Idealnie rozgrzewa, pomaga także na przeziębienie. Kiedy wypiję taką herbatkę z prądem wieczorem, następnego dnia czuję się dużo lepiej” – mówi z uśmiechem pani Sylwia.

W okresie zimowym klienci sklepu Sylwia w Piastowie najchętniej wybierają różnego typu grzańce, czyli napoje alkoholowe, które można przyrządzić na ciepło. „Tutaj prym wiodą wina i piwa. Wśród produktów już do tego przygotowanych i odpowiednio przyprawionych mamy na półce Grzaniec Galicyjski, a także Tatrę Grzaniec czy Perłę Zimową. Wśród piw dobrze sprzedają się miodowe, pszeniczne.

Oprócz tego w okresie jesienno-zimowym rośnie zainteresowanie alkoholami typu whisky, chętnie kupowane są także wódki kolorowe, smakowe – malina, czarna porzeczka, wiśnia. Takie smaki królują także w kategorii nalewek, prym w sprzedaży wiedzie Nalewka Babuni” – mówi Sylwia Wasilewska. Jak przyznaje detalistka ciekawym smakiem, który upodobali sobie klienci sklepu w Piastowie jest śliwka. Dobrze sprzedaje się chińskie wino śliwkowe. „Poza tym prym wiodą znane marki – z win Carlo Rossi, Fresco, Kadarka, z kategorii brown spirits – Johnnie Walker, Jack Daniel’s, Ballantine’s, Metaxa; wśród wódek smakowych – Lubelska, Soplica, wśród piw – Perła, Tatra – również w wersjach zimowych, a także Żubr Ciemnozłoty czy Łomża. Specjalnie na zimę sprowadzam także rum, który jest idealnym prądem do herbaty na zimowy wieczór. Rotuje bardzo dobrze i pomaga na przeziębienie” – dodaje.

Zima to także czas miodów pitnych, jak przyznaje pani Wasilewska – jak tylko temperatury spadają poniżej zera – klienci chętniej kupują tego typu trunki. „Z tej kategorii mamy pojedyncze produkty, gdyż ze względu na powierzchnię sklepu, mamy ograniczone miejsce na półce” – podsumowuje.

Sposobów na rozgrzanie jest niezliczenie wiele, ale jedną z podstawowych jest po prostu ulubiona gorąca herbata. „Wśród herbat zimą dominuje sprzedaż owocowych wariantów, takich jak malina, wiśnia czy żurawina, a także mieszanek smakowych. „Wśród marek na półce mamy Sagę, Herbapol-Lublin oraz Big-Actice. Syropy owocowe będące doskonałym uzupełnieniem herbaty, tak naprawdę dobrze sprzedają się przez cały rok. Zimą klienci wybierają smaki malinowe, wiśniowe czy czarną porzeczkę. W tej kategorii w moim sklepie przyjęła się marka Paola” – mówi detalistka. Zimą nie zapomina się także o gorącej kawie z dodatkiem ulubionych przypraw korzennych. Wyróżnia się tutaj marka Jacobs, która oferuje ciekawe kompozycje przypraw do kaw, które zresztą są reklamowane w telewizji. Dobrze rotują także przyprawy marki Carum, takie jak imbir i goździki. Ze względu na walory zdrowotne, i właściwości sprzyjające leczeniu przeziębień – niezastąpiony zimą jest także miód. „Miód z mlekiem, z herbatą, piwem, a nawet z kawą – miłośnicy złotego cudu natury – uwielbiają go w różnych kombinacjach smakowych” – dodaje.

Podstawą do rozgrzania może być piwo, wino, herbata, kawa, gorąca czekolada.. Jako dodatek posłużą miód, goździki, rum, syrop owocowy, likier, cynamon.. Kombinacji może być nieskończenie wiele, dlatego też sklepowe półki warto wyposażyć tak, aby klient miał możliwość wyboru. Nie chcemy przecież, żeby zmarzł…

Monika Dawiec

tagi: grzańce , zima , chłód , syrop , herbata , piwo , wino ,