Badanie przeprowadzone przez Press - Service Monitoring Mediów zorganizowano między 1 lipca 2013 r.,
a 30 czerwca 2014 r. Celem publikacji jest przedstawienie firm, które cieszą się największym zainteresowaniem mediów. Pod uwagę wzięto marki z 10 branż takich jak motoryzacja, telewizja, radio, energetyka, banki, telekomunikacja, ubezpieczenia, paliwa, artykuły spożywcze i sieci handlowe. Ocenie podlegała nie tylko częstotliwość pojawiania się w mediach, ale także typy mediów, w jakich publikowane były informacje, szacunkowy zasięg dotarcia komunikatów do odbiorców czy ekwiwalent reklamowy, wskazujący na wartość reklamową publikacji. Istotny był także kontekst, w jakim marka pojawiała się w mediach czy przyczyny, dla których ją opisywano.
Analiza wszystkich wspomnianych czynników pozwoliła na wyłonienie najlepszych firm, które znalazły się w gronie Top Marek 2014 roku. Wśród nich znalazła się Żabka, laureat w kategorii sieci handlowe.
Znalezienie się w gronie Top Marek 2014 jest dla nas ogromnym wyróżnieniem, ponieważ świadczy o uznaniu, jakim obdarzono realizowane przez nas działania w ramach public relations. Z jednej strony to dla nas ogromna radość, z drugiej, motywacja do podejmowania kolejnych, wzmożonych aktywności media relations – komentuje Jacek Spychała, Dyrektor ds. Public Relations w Żabka Polska.
Lista wszystkich nagrodzonych marek, a także szczegóły dotyczące opublikowanego badania zostaną opublikowane w mediach.