Wiadomości

HELIO bije sprzedażowe rekordy

Piątek, 29 sierpnia 2014 Autor: Maja Święcka,
Działająca na rynku bakalii spółka HELIO S.A. opublikowała raport za ostatni kwartał roku obrotowego 2013/2014. Późna Wielkanoc oraz intensywna kampania promocyjna HELIO odzwierciedliły się w dynamicznym, 40-procentowym wzroście obrotów Spółki, co przełożyło się zarówno na uzyskanie rekordowego wyniku sprzedażowego w ujęciu kwartalnym, jak i rocznym.
Potentat branży bakaliowej, spółka HELIO S.A., zaprezentował wyniki finansowe za IV kwartał roku obrotowego 2013/2014 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca). Jak donosi raport, spółka osiągnęła rekordowe w ponad 20-letniej historii przedsiębiorstwa przychody ze sprzedaży w okresie kwiecień – czerwiec, które wyniosły 18 138 tys. zł. Odnosząc się do danych za analogiczny okres ubiegłego roku obrotowego, emitent zwiększył swoją sprzedaż aż o 40%. Spółce sprzyjał w tym czasie późniejszy niż zazwyczaj termin Wielkanocy, choć jak podkreśla raport, czynnik ten dotyczył wyłącznie pierwszych tygodni kwietnia, po czym nastąpił charakterystyczny dla branży bakaliowej okres letniego sprzedażowego spowolnienia.

– Nasza branża cechuje się wysoką sezonowością z charakterystycznymi pikami sprzedażowymi w okresach przedświątecznych. Późniejsza Wielkanoc wpłynęła zatem pozytywnie na przychody ostatniego kwartału. Sprzedaż produktów HELIO dodatkowo wspierana była intensywną kampanią promocyjną. Wg Nielsen Audience Measurement naszą reklamę w telewizji widziało aż 9 na 10 osób z grupy celu, zaś wartość kampanii telewizyjnej czterokrotnie przewyższyła nakłady poniesione przez wszystkich pozostałych producentów z naszej branży łącznie. Znacząco wyróżnialiśmy się również pod względem publikacji prasowych, czy działań w Internecie, obejmujących prócz tradycyjnych reklam, m.in. współpracę z blogerami, w tym zwyciężczynią II edycji programu MasterChef. – wyjaśnił Grzegorz Sobociński, Kierownik Biura Zarządu i Marketingu HELIO S.A. – Poczynione działania promocyjne przyczyniły się do bieżącego wzrostu sprzedaży produktów spółki, a także wzrostu świadomości marki parasolowej HELIO w dłuższym horyzoncie czasowym - dodał przedstawiciel Spółki ds. Relacji Inwestorskich.

Zwiększone przychody ostatniego kwartału, pozwoliły zredukować charakterystyczną dla działalności HELIO stratę w okresie kwiecień – czerwiec. Wynik na poziomie netto był bowiem trzykrotnie lepszy od zeszłorocznego (redukcja straty z -515 tys. zł za okres kwiecień – czerwiec 2013 r., względem -169 tys. zł za analogiczny okres 2014 r.), zaś na poziomie EBITDA po raz pierwszy w historii notowań HELIO na warszawskim parkiecie udało się uzyskać dodatni wynik (18 tys. z zysku w okresie kwiecień – czerwiec 2014 względem -128 tys. zł straty za okres kwiecień – czerwiec 2013 r.).

Na zakończenie warto odnotować, że miniony kwartał kończył rekordowo udany dla HELIO rok obrotowy 2013/2014. Przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły bowiem w tym czasie 104.239 tys. zł, co oznacza, że po raz pierwszy w historii przedsiębiorstwa udało się przekroczyć pułap 100 mln zł rocznej sprzedaży, co jest pomyślnym prognostykiem na przyszłość.
Wyniki finansowe HELIO S.A. (w tys. zł).

tagi: HELIO , bakalie ,