Oficjalna prezentacja nowego modelu Mercedes-Benz Vito odbędzie się dopiero podczas wrześniowych targów IAA w Hanowerze, dlatego też spotkanie miało charakter specjalny. Oprócz samego pojazdu, dziennikarze mieli możliwość zapoznania się z jego innowacjami w zakresie ekonomii, bezpieczeństwa, jakości i zróżnicowania wersji. Każdy z dziennikarzy uczestniczył w specjalnie zaplanowanych na ten dzień warsztatach. W premierze wzięli udział: dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG, a także szef działu samochodów dostawczych, Volker Mornhinweg - podkreślając swoją obecnością rangę tego wydarzenia.
Nowy Mercedes-Benz Vito wystąpi w trzech wersjach długości: 4895, 5140 i 5730 mm. Przewidziano dwa rozstawy osi, a maksymalną ładowność: 1369 kg. Oprócz wersji dostawczej, pojawi się odmiana Vito Crew, czyli wersja użytkowo-osobowa i Vito Tourer do przewozu osób.
Nowy Vito dostępny będzie zarówno z napędem na przód, tył, jak i na cztery koła. Pod maską znajdziemy 4-cylindrowy, 1,6-litrowy silnik, dostarczający 88 KM mocy w Vito 109 CDI oraz 114 KM w wersji Vito 111 CDI. Odmiany z napędem na tył wprawiane w ruch będą za pośrednictwem 2,15 litrowej jednostki generującej 136 KM w Vito 114 CDI, 163 KM w Vito 116 CDI oraz 190 KM w Vito 119 BlueTEC (klasa Euro 6).
Standardem jest 6-biegowa skrzynia manualna. Wyjątek stanowi Vito 119 BlueTEC, które będzie wyposażone w 7-stopniową przekładnię automatyczną. Automat jest również opcją w Vito 114 CDI i Vito 116 CDI.
Wyposażenie obejmuje do 8 poduszek powietrznych oraz system Attention Assist, nieustannie monitorujący stan kierowcy i Crosswind Assist, niwelujący wpływ bocznych podmuchów wiatru. Dodatkowo będzie można zamówić m.in. system utrzymywania auta w pasie ruchu oraz system wspomagający parkowanie.
Jeżeli do tego dodamy bardzo niski poziom spalania: 5,7l/100km (w modelu CDI BlueEFFICIENCY) i atrakcyjne okresy międzyprzeglądowe: 40.000 km lub 2 lata – to zaplanowanie zakupu nowego Vito może stać się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. (TP)