Kategorie produktów

Stop bakteriom - czysta toaleta

Wtorek, 12 sierpnia 2014 HURT & DETAL Nr 8 (102) / 2014 (Sierpień)
Kostki, zawieszki, krążki, paski.. i wiele innych produktów, które dbają o świeżość każdej domowej toalety. Co znajdziemy na sklepowych półkach?
Kostki czy kulki?

W sklepach sieci Topaz dostępny jest pełen asortyment środków do czyszczenia WC. Począwszy od kostek, poprzez płyny i żele, a na odświeżaczach powietrza kończąc. Jak przyznaje Robert Trandziuk, kupiec strategiczny sieci Topaz, w kategorii płyn do czyszczenia WC niezmiennie od wielu już lat prym wiedzie Domestos, chociaż bardzo dobrze sprzedaje się również żel Kret do WC firmy Global Cosmed Group.

„Wielu wiernych fanów ma także nieśmiertelna Palemka firmy Intersilesia McBride Polska. W zawieszkach do WC liderem sprzedaży stała się firma Henkel, wprowadzając na rynek zawieszkę do WC Bref Power Aktiv. Zmiana formy z popularnej kostki na kulki wprowadziła firmę Henkel na pierwsze miejsce sprzedaży zawieszek do WC. Wszelkie możliwe kombinacje produktu czyli dwu, trzypaki tylko ugruntowują pozycję. Trochę zamieszania w tej kategorii próbowano osiągnąć wprowadzając na rynek „plastry” odświeżające do WC. Ale z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że zarówno plastry, jak i żelowe krążki wyciskane na muszli klozetowej nie odniosły takiego sukcesu sprzedażowego jak wspomniany wcześniej produkt marki Bref” – dodaje pan Trandziuk.

Wygodna aplikacja

W niewielkim sklepie osiedlowym w Warszawie również znajdziemy duży wybór wśród produktów do WC. Jak przyznaje Anna Stępień, właścicielka – prym wiodą marki znane. „Mój sklep nie jest zrzeszony w sieci, w związku z tym nie organizuję promocji cenowych na produkty. Klient przychodząc po zakupy wie dokładnie czego chce. Dlatego też na półce chemicznej muszę mieć szeroki wybór wśród produktów zróżnicowanych pod względem ceny” – dodaje pani Anna.

Domestos, Bref, Kret, Sunik, Brait, Ambi Pur czy Toilet Duck to marki, które rotują najlepiej w sklepie przy ul. Bodycha. Głównymi cechami, których poszukują klienci wybierając kostkę czy żel do WC są: właściwości dezynfekujące, antybakteryjne, odświeżający zapach oraz komfortowa aplikacja.

„Klienci są w stanie zapłacić więcej za lepsze działanie produktu, większy komfort aplikacji czy po prostu trwały zapach, dlatego wszelkiego rodzaju innowacje bardzo dobrze się przyjmują” – dodaje detalistka. W sklepie pani Stępień kostki ułożone są na półce w pobliżu środków chemii gospodarczej. Jak przyznaje pani Anna warto także zadbać o dodatkowe umiejscowienie kostek toaletowych, koszyków, zawieszek w postaci wieszaków mocowanych do regałów czy stojaków. Przejrzystość na półkach w sklepie, który nie należy do samoobsługowych, jest niezwykle istotna, zwłaszcza jeżeli wybór wśród asortymentu danej kategorii jest bogaty.

Mimo szerokiego rynku marek własnych i rozwoju dyskontów, należy pamiętać, że klienci sklepów detalicznych wciąż stawiają na jakość. Niezawodne działanie – przede wszystkim. Niezależnie od formy, kształtu czy ceny.

Monika Dawiec

tagi: wc , toaleta , środki do wc , chemia , higiena , czystość , Monika Dawiec ,