Wywiady

Rozmowa z Marcinem Pilacińskim - współwłaścicielem firmy Navigator S.K.A.

Wtorek, 03 czerwca 2014
Kompleksowa obsługa klienta, jakość towarów i usług oraz terminowość dostaw – to cechy charakteryzujące firmę Navigator S.K.A. O zasięgu działalności, zespole, a także planach na przyszłość opowiada Marcin Pilaciński, współwłaściciel.

Navigator S.K.A. funkcjonuje w branży spożywczej. Proszę przybliżyć naszym Czytelnikom profil działalności firmy.

Navigator to stosunkowo młoda firma ale dzięki olbrzymiemu doświadczeniu i determinacji naszej i pracowników zdobywa coraz większe sukcesy na rynku FMCG, choć nie jest to łatwy rynek. Na początku obszar naszej działalności obejmował województwo mazowieckie. Od tego roku rozpoczęliśmy ekspansję na tereny pozostałych województw Polski. Świadczymy usługi dystrybucji w szerokim tego słowa znaczeniu – obsługujemy hurtownie, podhurty, sklepy, ściśle współpracujemy z sieciami handlowymi oraz cash and carry. Nasze magazyny i biura znajdują się w Warszawie jednak niejednokrotnie korzystamy z parków logistycznych na terenie całej Polski. Posiadamy własny tabor samochodów ciężarowych oraz wykwalifikowaną kadrę handlowców.

Jak zrodził się pomysł na działalność w branży spożywczej?

Firma Navigator powstała całkiem niedawno, zaledwie 3 lata temu. Z moim wspólnikiem pracowaliśmy ze sobą będąc w innych firmach, w pewnym momencie uznaliśmy, że nie wykorzystujemy w pełni swojego potencjału i w ten sposób zrodził się pomysł na Navigatora.

Współpracownicy w dużej mierze stanowią o sukcesie biznesu. Czy tak również jest w przypadku firmy Navigator? Proszę opowiedzieć o swoim zespole.

Zespół tworzący Navigatora to ludzie z olbrzymim doświadczeniem działający w branży FMCG od bardzo wielu lat. Każdy oddaje firmie całego siebie. Mam do nich pełne zaufanie. To dzięki nim firma tak dynamicznie się rozwija.

Jakość oferowanych produktów oraz rzetelność w biznesie – to wyznaczniki sukcesu firmy w branży FMCG. Jak układa się współpraca z partnerami handlowymi?

Za swój priorytet uważamy kompleksową obsługę klienta i zaspokojenie jego potrzeb zakupowych, co realizujemy dzięki indywidualnemu podejściu do każdego. Dzięki własnemu taborowi samochodów ciężarowych minimalizujemy koszty dostaw oraz zwiększamy skuteczność i szanse na terminowe dostawy. tawiamy na jakość oferowanych produktów i usług  z tym związanych oraz na zadowolenie klienta. Współpraca ta układa się bez zarzutów. Mam nadzieję, że to samo mogą powiedzieć nasi partnerzy handlowi.

Zasięg działania Navigatora S.K.A. wyznaczają nie tylko granice kraju. Jaki jest zasięg działalności firmy?

Współpracujemy z kontrahentami na terenie Polski. Od przyszłego roku planujemy rozszerzyć działalność dystrybucyjną polskich marek takich jak Wedel, Jutrzenka, Maspex, Krakus, Tago, Pudliszki, Solidarność, Wawel, Winiary – o dostawy wewnątrzwspólnotowe do krajów, gdzie żyją Polacy. Mam tu na myśli Wielką Brytanię, Niemcy, Belgię, Irlandię, czy kraje skandynawskie.

Atrakcyjne towary w atrakcyjnych cenach – to Wasza dewiza. Jak przy dużej konkurencji przyciągnąć klienta?

W dzisiejszych czasach, gdzie konkurencja jest tak duża myślę, że dla każdego poza atrakcyjnymi towarami w atrakcyjnych cenach liczy się poczucie bycia najważniejszym. I tak też traktujemy każdego z naszych klientów. Starając się dostosować naszą ofertę do jego szczególnych wymagań i potrzeb.

Czym wyróżnia się Navigator S.K.A. na tle konkurencji?

Jakością usług oraz terminowością dostaw staramy się wyprzedzać konkurencję. Nasi handlowcy poruszają się samochodami z logo Navigatora, dzięki czemu są rozpoznawalni. Każdego dnia udowadniamy sobie i innym, iż mimo niełatwej sytuacji na polskim rynku FMCG – można prowadzić działalność dystrybucyjną na wysokim poziomie i z dużymi sukcesami.

Plany na przyszłość to…

Nieustannie poszukujemy dla naszych klientów nowych produktów, elastycznie podchodząc do potrzeb rynku. Jesteśmy otwarci na współpracę z nowymi partnerami handlowymi.
Z pełnym optymizmem spoglądamy w przyszłość i mamy nadzieję, że współpraca z Navigatorem stanie się wkrótce synonimem jakości i komfortu w handlu produktami brandowymi.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Dawiec

tagi: navigator , dystrybucja , hurt , spożywka , pilaciński ,