Według szacunków Instytutu Turystyki liczba zagranicznych turystów nocujących w Polsce w 2013 r. wzrosła do prawie 14,9 mln wobec 14,6 mln w 2012 r. Większość z tych gości w rozliczeniach preferuje płatności bezgotówkowe, dlatego doskonałym pomysłem jest zaoferowanie turystom możliwości skorzystania z usługi DCC (ang. Dynamic Currency Conversion), która umożliwia dokonanie płatności kartą w walucie swojego kraju.
Usługa jest skierowana do osób posługujących się w Polsce zagranicznymi kartami płatniczymi, umożliwiając im płatność w walucie krajów, z których pochodzą. W ten sposób już w chwili dokonywania płatności dokładnie wiedzą, jaką kwotą zostanie obciążony ich rachunek, podczas gdy realizacja takiej transakcji bez trybu DCC obciążona jest ryzykiem zastosowania niekorzystnego dla posiadacza karty kursu przeliczeniowego, który jest dla niego nieznany w momencie dokonywania płatności. Terminal POS automatycznie rozpoznaje zagraniczne karty płatnicze oraz ich walutę. Usługa ta jest dostępna w większości polskich hoteli i restauracji cieszy się od początku bardzo dużą popularnością.
„Osoby przyjeżdżające do Polski z zagranicy, szczególnie mieszkańcy krajów Unii Europejskiej, przyzwyczajeni są do wspólnej waluty Euro, przez co często mają problem z korzystaniem z innych walut. Właśnie z myślą o takich osobach stworzona została usługa DCC. W miejscach, gdzie już udało nam się ją wprowadzić jest jedną z najchętniej wybieranych metod rozliczeń przez zagranicznych gości hoteli. Aktualnie oferujemy 16 walut do realizacji transakcji w trybie DCC” – mówi Janusz Diemko, prezes First Data Polska.
Usługa DCC nie zawiera żadnych dodatkowych opłat za przeliczenie waluty ani za użycie karty, a kwota wynikająca z przewalutowania w terminalu jest gwarantowaną kwotą obciążenia rachunku karty. Transakcje realizowane są po kursie z danego dnia, który jest aktualizowany przez terminal raz dziennie, przy czym sama transakcja nie trwa dłużej niż zwykła transakcja płatnicza.
„Obecnie usługa DCC stanowi niemal połowę (48%) wszystkich transakcji zagranicznych w naszych hotelach. Korzysta z niej zdecydowana większość naszych międzynarodowych gości, którzy doceniają wygodę, jaką ona daje. Najbardziej chwalą sobie fakt, że mogą na bieżąco i bez większego kłopotu kontrolować swoje wydatki. Wcześniej, nie znając lokalnej waluty, nie byli pewni jak dużo wydali. Ich zadowolenie to dla nas ogromny sukces, cieszymy się, że możemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów” – mówi Krzysztof Więsław, Regional Controller Poland & the Baltics Radisson Blu Centrum Hotel.
Pionierem we wprowadzaniu usługi DCC na polskim rynku jest firma First Data Polska, która już od stycznia 2008 roku oferuje ją w punktach handlowo-usługowych. Aktualnie z usługi najchętniej korzystają klienci stacji benzynowych oraz goście renomowanych hoteli i restauracji.
Zalety wdrożenia DCC:
tagi: DCC , First Data ,
Restauracje działające w sieci Sfinks Polska wypracowały w...
Anna Miernikiewicz objęła stanowisko Prezes Zarządu VIVE...
13,6 dnia – takie terminy przelewów firmy MŚP zapisywały...
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu...
Impulsem dla szarej strefy są krajowe podwyżki akcyzy i...
Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o...
Nabór wniosków ruszy w sierpniu...