VeriFone to wiodący dostawca urządzeń do bezpiecznych płatności elektronicznych. Firma obecna jest na polskim rynku od 1996 roku i jako pierwsza w kraju oferowała zaawansowane i bezpieczne terminale płatnicze. Przez 17 lat VeriFone opracował wiele produktów przeznaczonych i dostosowanych do potrzeb polskiego rynku i stał się liderem, oferując rozwiązania dla wszystkich rodzajów płatności, m.in. wykonywanych za pomocą kart i telefonów komórkowych wykorzystujących technologię NFC. Firma rozwija także innowacyjny system płatności bezgotówkowych w taksówkach: TAXI360. Na zlecenie VeriFone w sierpniu 2013 roku w ramach Omnibus PBS przeprowadzone zostało badanie ilościowe pt. „Użytkowanie kart płatniczych”.
W badaniu uczestniczyła reprezentatywna grupa dorosłych Polaków w wieku od 15 lat. Wyniki pokazują, że Polacy najczęściej używają kart płatniczych w sklepach i na stacjach benzynowych. Takich odpowiedzi udzieliło prawie 56% respondentów (sklepy 47,2%, stacje benzynowe 8,6%). W dalszej kolejności Polacy wymieniali restauracje (0,5%), instytucje publiczne i urzędy (0,1%) oraz Internet (0,4%). Jednocześnie, na pytanie "Gdzie zazwyczaj używasz karty płatniczej?" nieco ponad 33% ankietowanych odpowiedziało, że nie posiada karty. Z drugiej strony 9,7% respondentów oświadczyło, że choć kartę posiada, to generalnie płaci gotówką.
Badacze zapytali także o to, czy Polacy uważają płatności kartą za bezpieczne. Niemal 66,9% ankietowanych wierzy, że taka forma płatności jest gwarancją bezpieczeństwa. Jedynie 6,9% respondentów odpowiedziało, że płacenie kartą uważa za znacznie bardziej niebezpieczne. Wyniki ankiety pokazują, że Polacy ufają płatnościom kartami – twierdzi Tomasz Wejcman, VeriFone Country Manager – Jako wiodący dostawca rozwiązań dla branży płatności elektronicznych, obecny na polskim rynkuod 17 lat, wiemy, że Polacy chętnie akceptują nowinki w tej dziedzinie. Nasze badanie dowodzi, że u podstaw tej postawy leży przekonanie o bezpieczeństwie płatności kartowych.
Ewaluacja została także przeprowadzona w zakresie dostępności terminali płatniczych. Respondenci zostali zapytani o to czy uważają, że terminali jest dużo oraz czy łatwo jest im znaleźć miejsce gdzie terminal płatniczy jest zainstalowany. Ponad 70% respondentów uważa, że dostępność terminali w Polsce jest znaczna. Odpowiedź „raczej duża” została wybrana przez 45,6% zaś wysoka przez 24,7%.
Mimo oceny respondentów, mówiącej, że dostępność terminali w Polsce jest znaczna, na tle innych krajów europejskich Polska plasuje się dopiero na przedostatnim miejscu pod względem liczby terminali dostępnych na 1000 mieszkańców – kontynuuje Tomasz Wejcman. – Ostatnie decyzje Rządu obniżające opłaty intercharge dają nadzieję, że więcej sprzedawców i firm usługowych zdecyduje się używać terminali i ich dostępność będzie nadal rosła.
tagi: płatności elektroniczne , VeriFone ,
Transakcja sprzedaży obejmowała portfolio sześciu dużych...
Dzisiaj, na terenie zakładu produkcyjnego Grupy MLEKOVITA w...
Ponad 7,8 mln zł spółka przeznaczyła na dywidendę dla...
Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z...
Sprawdź kod PKD swojej działalności i otrzymaj dofinansowanie...
Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy...
Zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna...
Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów, w...