Projekt przecen artykułów z bliskim terminem ważności to doskonała okazja dla klientów, by kupić wysokiej jakości produkty w jeszcze niższych cenach. To także kolejne działanie Biedronki mające na celu przeciwdziałanie marnowaniu żywności. W pilotażowym programie biorą udział 136 sklepów sieci Biedronka zlokalizowane w sześciu województwach: mazowieckim, wielkopolskim, lubuskim, lubelskim, podkarpackim i świętokrzyskim.
Wybrane produkty spożywcze z bliskim terminem przydatności przecenione o 50% będą wyróżnione na froncie specjalną naklejką, na której znajduje się hasło przewodnie akcji „Szanujemy żywność”. O umieszczeniu konkretnych produktów w promocji decydować będą kierownicy sklepów.
Oznaczone nimi będą wybrane produkty z kategorii:
Rabat nie będzie dotyczył produktów objętych innymi promocjami.
Program przecen żywności z bliskim terminem do spożycia o 50% to nasz nowy test i będziemy uważnie obserwować zainteresowanie klientów taką formułą. Liczymy, że dzięki niej jeszcze więcej osób będzie mogło skorzystać z doskonałej jakości produktów spożywczych Biedronki w bardziej okazyjnych cenach. Jednocześnie razem z klientami będziemy mogli dołożyć kolejną cegiełkę w naszym systemie ograniczania marnowania żywności.Karol Sęktas, kierownik działu doskonalenia pracy sklepu w sieci BiedronkaJuż od 2016 roku Biedronka działa na polu przeciwdziałania marnowaniu żywności. W 2019 roku 1639 sklepów Biedronka z całej Polski współpracowało z ponad 80 Organizacjami Pożytku Publicznego w tym Bankami Żywności, diecezjalnym i archidieciezjalnym Cartitas, a także lokalnym organizacjami, ale którym przekazało niesprzedaną, nadającą się do spożycia żywność. Następnie te organizacje przygotowały dla potrzebujących paczki bądź posiłki w jadłodajniach.
Za działalność na tym polu została doceniona w 2019 roku wyróżnieniem im. Jacka Kuronia od Banków Żywności w kategorii
„Darczyńca ogólnopolski – Przekazywanie żywności”.