Z rynku FMCG

Z Kalifornii na świąteczny stół

Środa, 11 grudnia 2019
W grudniu br. handel liczy na udane zakupowe szaleństwo. Pomóc mają aż trzy handlowe niedziele i świąteczna gorączka. Jak co roku na stołach nie zabraknie lubianych przez konsumentów suszonych śliwek.
Z archiwalnych badań California Prune Board, wynika, że ponad połowa ankietowanych (51 proc.), kupuje śliwkę suszoną właśnie w okresie świątecznym. Ta tendencja utrzymuje się od lat, choć również wyraźnie widać, że popularyzuje się trend konsumowania tego owocu przez cały rok – na co dzień w kuchni, czy w formie przekąski. Dodatkowo za sprawą licznych inicjatyw branży z Kalifornii, konsumenci wciąż odkrywają różnorodność kulinarną śliwki kalifornijskiej.

Suszona śliwka mocno wpisuje się w świąteczne tradycje kulinarne Polaków. Konsumenci kupują śliwki w grudniu, ponieważ są ważnym składnikiem świątecznych dań – takich jak pasztety, rolady, ryby, słodyczce a nawet pierogi. Lecz nie tylko. Kiedy beztroski czas świętowania minie, śliwki suszone pokazują swoją prawdziwą odżywczą moc przez cały rok, dlatego że zawierają ważne witaminy, minerały i błonnik.

Jak dodaje Kevin Verbruggen, nowy dyrektor marketingu w California Prune Board (Europe) – „W ostatnich latach razem z polskimi szefami kuchni, blogerami i dziennikarzami kulinarnymi przetestowaliśmy liczne przepisy na świąteczne dania ze śliwką kalifornijską. Tym bogatym archiwum, dzielimy się z konsumentami, aby w pełni mogli korzystać z licznych, śliwkowych możliwości kulinarnych.

To tylko część naszej pracy na rzecz rozwoju rynku. Śliwki kalifornijskie znajdują również zastosowanie w branży spożywczej na całym świecie. Rozwijamy wiele intersujących projektów aby ten wysokiej jakości owoc był częścią znakomitych produktów.”

Dlatego branża śliwki kalifornijskiej będąca światową potęgą w produkcji suszonych śliwek inwestuje w badania żywieniowe, jak również w przedsięwzięcia prowadzące do odkrywania kolejnych zastosowań śliwek kalifornijskich w biznesie spożywczym. W ramach najnowszego projektu, na amerykańskim rynku pojawił się innowacyjny baton energetyczny Fourpoints®.  Oryginalne śliwki kalifornijskie odegrały w tym produkcie kluczową rolę, wnosząc świeży smak oraz wyjątkowe właściwości odżywcze stanowiące dobre źródło energii. 

Obecnie Kalifornia odpowiada za 99% produkcji suszonej śliwki w USA oraz zaspokaja 40% światowych dostaw tego owocu.

Świąteczne przepisy dostępne są na stronie internetowej: www.californiaprunes.pl



tagi: śliwka suszona , śliwka kalifornijska , rynek , sprzedaż , konsument ,