Wywiady

Wywiad z Michałem Czerwińskim, Prezesem Zarządu Purella

Wtorek, 26 listopada 2019 HURT & DETAL Nr 11/165. Listopad 2019
Trendy prozdrowotne od wielu lat cieszą się zainteresowaniem konsumentów. Oprócz unikania wysoko przetworzonej żywności coraz częściej wybiera się produkty nadzwyczaj bogate w witaminy i minerały. O tym, jak producenci żywności powinni przygotować się na nowe wyzwania rozmawiamy z Michałem Czerwińskim, Prezesem Zarządu Purella.
Trendy zdrowotne są coraz bardziej popularne, od lat produkty z tego segmentu odnotowują wzrosty sprzedaży i nic nie zapowiada zmiany sytuacji. Produkty „bio” i „eko” cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Co wyróżnia państwa od konkurencji?

Stale rosnący trend zdrowego odżywiania, a mówiąc szerzej zdrowego podejścia do życia, bardzo nas cieszy. Warto jednak pokreślić, że to nie tylko dbałość o dietę – ale również aktywność fizyczna oraz zachowanie równowagi pomiędzy pracą, rozwojem osobistym oraz czasem wolnym, poświęcanym pasji czy rodzinie. Obydwie nasze marki BeRAW oraz Purella Superfoods doskonale wpisują się w to podejście. Naszym wyróżnikiem jest szeroka oferta produktowa, która dzięki obydwu markom obejmuje najciekawsze kategorie, których popularność szybko rośnie. Mamy kontakt z naszym konsumentem na wielu płaszczyznach poprzez odpowiadanie na jego określone misje zakupowe, potrzeby oraz funkcje, które są starannie badane. To właśnie tworzenie produktów funkcjonalnych najbardziej nas interesuje. BeRAW w ciągu niespełna dwóch lat stało się jedną z wiodących marek w kategorii przekąsek funkcjonalnych, wprowadziwszy innowacyjne produkty, takie jak np. BeRAW PROBIOTIC COOKIE, które okazały się sukcesem i szybko stały się naszym bestsellerem. Odpowiednia analiza trendów i badań rynkowych oraz dopasowana do nich konstrukcja produktów jest naszym kolejnym wyróżnikiem.

Konsumenci lubią odkrywać nowe smaki, cały czas poszukują kulinarnych inspiracji. Jakie nowości produktowe zaproponowała firma Purella?

To prawda, konsumenci poszukują nowych smaków choć nie należy zapominać, że polski konsument nadal jest bardzo tradycyjny. W październiku wprowadziliśmy na rynek 22 nowe produkty, to chyba rekord w naszej branży. Zależało nam na tym, aby zająć pozycje w wybranych i najszybciej rosnących kategoriach, w których chcemy odegrać kluczową rolę. I tak w portfolio marki Purella Superfoods pojawiło się sześć mieszanek ziół funkcjonalnych, które są najbardziej interesującą kategorią na szerokim rynku herbat. Wprowadziliśmy, również naturalne suplementy diety wykorzystując do ich produkcji wyłącznie naturalne ekstrakty produktów superfoods, które zamknęliśmy w wegańskich kapsułkach. Ta kategoria to również niezwykle szybko rosnący segment bardzo dużej kategorii suplementów diety, która od dłuższego czasu jest stabilna lub lekko spada. Trzecią nowo wprowadzoną kategorią są zdrowe, wypiekane musli. Wspólnym mianownikiem wszystkich nowości są oczywiście SUPERFOODS.

W marce BeRAW, również pojawiły się kolejne nowości, z których moim ulubionym są trzy rodzaje masła orzechowego. Oczywiście zgodnie z naszą filozofią są w 100% naturalne, produkowane wyłącznie z orzechów bez żadnych innych dodatków.

Superfoods to żywność zawierająca niezwykle cenne składniki i minerały, jednak nie każdy potrafi dobrze wykorzystać je w kuchni. Jak Purella dba o to, aby polski konsument przekonywał się do podobnych nowości?

Produkty typu superfoods to produkty o najwyższych wartościach odżywczych. Dzięki marce Purella Superfoods dzisiaj te wartości dostępne są dla każdego w niskiej cenie i w szerokiej dystrybucji. Dzięki małym opakowaniom każdy może spróbować naszych produktów i dodać łyżeczkę wartości odżywczych każdego dnia. Oczywiście naszą rolą jest również edukacja i tym zajmujemy się intensywnie poprzez takie aktywności jak eventy, e-booki, content marketing, kampanie socialowe – ale również większe inicjatywy, takie jak jesienny udział w programie Masterchef, gdzie uczestnicy gotują z naszymi superfoods. Warto również wspomnieć o akcji edukacyjnej „Zdrowy Początek Roku” realizowanej z naszymi dwiema ambasadorkami; Ewą Chodakowską i Anią Starmach oraz siecią Rossmann, w której w styczniu pojawi się 1400 standów z naszymi produktami oraz materiałami edukacyjnymi z silnym wsparciem działaniami reklamowymi i PR-owymi.

Jak wygląda kierunek, w którym będzie rozwijać się firma Purella? Czy planowane jest wprowadzenie nowych kategorii produktów? Jak będzie wyglądać wsparcie marketingowe dotychczasowych marek?

Nasze portfolio obejmuje obecnie niespełna 70 produktów, rzecz jasna nowości będziemy wprowadzać, ale już nie w takim tempie jak w mijającym roku. W 2020 wejdziemy jeszcze w dwie ciekawe kategorie, o których teraz nie chciałbym mówić. Obecnie naszym celem jest budowanie pozycji rynkowej poprzez silne działania sprzedażowe i odpowiednie wsparcie marketingowe, które opieramy głównie na naszych dwóch fantastycznych ambasadorkach. Planujemy kampanie reklamowe obejmujące TV oraz digital. Cały czas będziemy realizowali akcje edukacyjne, mamy również zaplanowaną bardzo ciekawą akcję CSR na przyszły rok.

Dziękuję za rozmowę.
Małgorzata Duży




tagi: Michał Czerwiński, Purella,