Advertisement

Kategorie produktów

Wymagający klienci

Piątek, 18 października 2019 HURT & DETAL Nr 10/164. Październik 2019
Największym wyzwaniem jest dla mnie cierpliwość do klientów. Ktoś kiedyś powiedział, że ważne jest, aby umieć patrzeć z perspektywy drugiego człowieka. Wydaje mi się, że to jest najprostsze rozwiązanie tego problemu – aby osoba, która przychodzi do sklepu i czegoś żąda, postawiła się na miejscu ekspedienta. Przykładowo – mieliśmy kiedyś taką sytuację, że klientka kupiła bardzo dużo wędlin.
Potem zdarzyło się tak, że goście nie przyjechali do niej w weekend, więc wróciła do sklepu po niedzieli i chciała ją zwrócić. Kłopotliwe są również sytuacje, gdy do sklepu przychodzą pijane osoby i chcą kupić alkohol. Zarzekają się, że są trzeźwe, ale widać jak kołyszą się na boki. Codziennie zdarzają się przeróżne sytuacje i do każdej musimy być przygotowani. Najwięcej trudności z obsługą klienta mają pracownice na hali, ponieważ to one mają z nim najczęstszy kontakt. A przecież praca, w której ciągle panuje nieprzyjemna atmosfera jest niezwykle stresogenna.

Leszek Rychlica
Kierownik sklepu w Parysowie


tagi: rozmowy niefiltrowane, sprzedaż, handel,