Wywiady

Rozmowa z Tomaszem Tarczyńskim, Dyrektorem Działu Marketingu Tarczyński S.A.

Wtorek, 28 sierpnia 2018 HURT & DETAL Nr 08/150. Sierpień 2018
Tomasz Tarczyński, Tarczyński S.A.
Świadome podejście do żywności i żywienia to jeden z trendów na rynku spożywczym. Czego obecnie oczekują konsumenci od produktów śniadaniowych?

Polacy zmienili swoje śniadaniowe nawyki żywieniowe. Przyjemność jedzenia, wysoka jakość produktu, a przede wszystkim jego pożywność i funkcjonalność to dziś główne czynniki decydujące o tym, jaki produkt wyląduje w śniadaniowym koszyku zakupowym konsumenta. Oczekiwania te ściśle powiązane są z dokonującą się nieustannie zmianą trybu i jakości życia Polaków. Dziś to już bardzo świadomy i wymagający klient.

Jakie produkty należą do ulubionych składników śniadaniowych Polaków?

Niewątpliwie, to właśnie wędliny od wielu lat należą do najpopularniejszych składników śniadania, a zwłaszcza parówki wiodą tu prym. Jedzenie ich na śniadanie deklaruje aż 85% konsumentów spożywających ten produkt.  Parówka jest chętnie jedzona zarówno przez młodych, starszych, jak i dzieci, bez względu na przedział wiekowy. Dziś świadomy konsument decydując się na zakup parówki zwraca uwagę na jakość oraz jej smak. Dlatego też istotne jest posiadanie w swojej ofercie produktów o najwyższej mięsności na rynku, docenianych za wyjątkowe walory smakowe. Do takich należą między innymi parówki z oferty firmy Tarczyński S.A., które z uwagi na swoje atrybuty, są jednym z ulubionych produktów śniadaniowych Polaków.

„Jesz lepiej, żyjesz lepiej” to hasło przewodnie marki Tarczyński, a kampanie parówek nawiązują do pożywności i jakości tych produktów. Czym wyróżniają się Państwa produkty na rynku?

O tym, że klienci coraz częściej świadomie stawiają na wysokojakościowe produkty, które trafiają na ich śniadaniowy stół świadczy fakt, iż naszym najlepiej sprzedającym się produktem w tej kategorii są parówki z szynki o najwyższej mięsności na rynku 95%. Ponadto Klienci chętnie kupują również nasze parówki z fileta z kurczaka oraz parówki z fileta z indyka – które są produktami docenianymi za wyjątkowe walory smakowe i jakościowe. Co istotne dla konsumenta, wszystkie nasze parówki wykonane są tylko i wyłącznie z jednego rodzaju mięsa. W przypadku parówek z szynki, klienci otrzymują produkt wykonany w całości z mięsa wieprzowego, natomiast w przypadku parówek z fileta z kurczaka czy też parówek z fileta z indyka – produkty te wykonane są wyłącznie z mięsa drobiowego.

Tryb życia Polaków sprawia, że mają oni również sprecyzowane oczekiwania w stosunku do samej funkcjonalności kupowanych przez nich produktów. Jak marka radzi sobie z takimi wyzwaniami?

Istotnie, dużą rolę przy podejmowaniu śniadaniowych decyzji zakupowych odgrywa również sama funkcjonalność produktu i jego opakowania. W ofercie firmy Tarczyński opakowania parówek są podzielone na dwie porcje. Dzięki temu konsumenci mogą otworzyć tylko jego jedną część, a pozostała porcja zostaje świeża na dłużej. Bardzo ważną i docenianą przez konsumenta cechą jest również to, iż nasze parówki są bez osłonek, dzięki czemu są gotowe do spożycia od razu po wyjęciu z opakowania.

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia, daje nam moc do działania. Bez niego czujemy się osłabieni i zmęczeni, a poranek wydaje się być znacznie trudniejszy niż mógłby być. Dlatego warto postawić na pożywny i wysokojakościowy produkt, który gwarantuje konsumentowi wyjątkowe doznania smakowe. Po taki produkt na pewno wróci do sklepu!

Dziękuję za rozmowę.
Monika Kociubińska



tagi: O tym jak wygląda śniadaniowy koszyk zakupowy Polaka rozmawiamy z Tomaszem Tarczyńskim, Dyrektorem Działu Marketingu Tarczyński S.A.,