Z rynku FMCG

Właściciele sklepów rozbudzą lokalny patriotyzm - ruszyła ogólnopolska akcja „Lokalni Herosi

Środa, 16 maja 2018
100 lokalnych inicjatyw związanych z kulturą, sportem, ekologią, przestrzenią wspólną i pomocą potrzebującym zostanie zrealizowanych dzięki niezależnym przedsiębiorcom – właścicielom sklepów, współpracującym z Grupą Eurocash. Zbieranie zgłoszeń w ramach akcji „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości” ruszyło 14 maja na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Realizacja setki wybranych projektów nastąpi w pierwszej połowie 2019 roku. Właściciele sklepów mogą zdobyć na ten cel od 10 tys. do 100 tys. zł. Łącznie w budżecie na realizację lokalnych inicjatyw znajduje się 1,5 mln zł. Akcję objęło Patronatem Honorowym Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii.
Tytułowi Lokalni Herosi to właściciele kilkunastu tysięcy małopowierzchniowych sklepów rozlokowanych po całej Polsce i zaopatrujących się w Grupie Eurocash takich jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama i wielu innych. Według badania przeprowadzonego w ubiegłym roku przez Instytut Keralla Research na zlecenie Grupy Eurocash, działalność takich sklepów pozytywnie wpływa na lokalne społeczności i ich poziom zadowolenia z życia – uważa tak ponad 78 proc. pytanych przedsiębiorców. Według niemal 29 proc. z nich, sklep nie tylko daje dostęp do szerokiego wachlarza produktów, ale jest też miejscem spotkań lokalnej społeczności. Oprócz tego daje pracę i jest punktem, w którym oferuje się lokalne produkty. To właśnie w sklepach detalicznych buduje się bliskie relacje z klientem. Na ten aspekt zwraca uwagę ponad połowa badanych. Zbudowanie dobrych relacji z klientami jest wymieniane przez przedsiębiorców jako drugi najważniejszy czynnik wpływający na rozwój sklepu, zaraz po dobrej ofercie.

– Sklepy osiedlowe zawsze były czymś więcej niż tylko punktem handlu detalicznego. To ośrodki życia społecznego. Przedsiębiorcy nie tylko wpłacają podatki do lokalnych budżetów i na miejscu inwestują swoje zyski, ale też znają potrzeby i problemy swoich klientów niepowiązane z handlem. To jest również ich konkurencyjna siła. Wiemy, że sami często inwestują w rozwój lokalnej społeczności, dlatego postanowiliśmy pomóc im w realizacji jeszcze większej liczby inicjatyw – mówi Marta Gampf, Dyrektor Marketingu w Grupie Eurocash.

Projekt jest realizowany z okazji obchodzonej w tym roku 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. W pierwszym etapie, między 14 maja a 18 czerwca, właściciele sklepów wspieranych przez Grupę Eurocash będą zgłaszać na stronie projektu inicjatywy, z których będą mogły skorzystać lokalne społeczności. Ostatecznego wyboru 100 projektów, które dostaną granty, dokonają internauci – w tym klienci sklepów zaangażowanych w akcję – biorąc udział w ogólnopolskim głosowaniu, które odbędzie się również na stronie projektu między 15 sierpnia a 14 października br. Lokalnych Herosów poznamy w listopadzie.

Inicjatywy zgłaszane w projekcie „Lokalni Herosi” mogą popularyzować ruch i zdrowy tryb życia, jak zajęcia fitness dla seniorów, koszulki dla młodzików z lokalnej drużyny albo doposażenie osiedlowej siłowni. Mogą też służyć szeroko rozumianej kulturze, jak wsparcie amatorskiego teatru lub założenie mobilnej biblioteki. Pozytywny wpływ na lokalną przyrodę może mieć instalacja koszy do segregacji odpadów, albo założenie dostępnego dla wszystkich kompostownika. W przestrzeni wspólnej życia mieszkańców mogą pojawić się nowe ławki lub siłownia na wolnym powietrzu. Na inicjatywach, które mają pomóc potrzebującym, mogą skorzystać np. osoby z niepełnosprawnością lub domy dziecka. Liczba pomysłów jest nieograniczona.

Szczegółowe informacje o akcji „Lokalni Herosi” oraz regulamin znajdują się na stronie www.herosiprzedsiebiorczosci.pl. Właściciele sklepów mogą skorzystać też z pomocy Biura Obsługi Projektu „Lokalni Herosi – 100 inicjatyw przedsiębiorców na 100-lecie niepodległości”, dzwoniąc pod numer tel. (22) 123 77 22 od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-18.00.



tagi: lokalny patriotyzm, ogólnopolska akcja, Lokalni Herosi, Grupa Eurocash ,