Wiadomości

Ruszyły V Międzynarodowe Targi WorldFood Warsaw

Środa, 11 kwietnia 2018
Wczoraj w halach EXPO XXI rozpoczęła się V edycja Międzynarodowych Targów Żywności i Napojów WorldFood. Wydarzenie trwać będzie od 10 do 12 kwietnia. Patronat Honorowy nad targami WorldFood Warsaw objęli: Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Dyrektor Generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa.
Targi oficjalnie otworzyli: Agnieszka Szpaderska, dyrektor Worldfood, Jacek Bogucki, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i rozwoju Wsi, Czesław Siekierski Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Parlamencie Europejskim, Witold Strobel dyrektor generalny KOWR oraz ekspert KE ds. branży FMCG Andrzej Wojciechowicz. 

Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych są największe i najważniejsze organizacje branżowe – Polska Federacja Producentów Żywności, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Związek Sadowników RP, Unia Owocowa, Krajowa Rada Drobiarska, UPEMI - Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy, Związek Polskie Mięso, POLBISCO- Stowarzyszenie Polskich Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych, Stowarzyszenie Polska Ekologia , Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków KUPS ,  Polska Federacja Hodowców Bydła i Producentów Mleka, Godło Promocyjne Teraz Polska, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ZW, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek oraz European Federation of Associations of Health Product Manufacturers (EHPM).

Ekspozycje targowe, prezentacje i degustacje, rozmowy B2B, liczne prelekcje i pokazy, panele ekspertów i przedsiębiorców, wielka giełda ofert, otwierającą dostęp nie tylko do produktu, ale i do świadomości korzyści z jego zakupu i sprzedaży.

ROZMOWY B2B i spotkania handlowe

Spotkania handlowe to sprawdzona i efektywna metoda nawiązywania kontaktów biznesowych. To olbrzymia wartość, którą trudno uzyskać online.W rozmowach handlowych tej edycji uczestniczą kupcy m.in. z Wietnamu, Hiszpanii, Hong Kongu, Turcji, Bułgarii, Pakistanu, Rumunii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Mołdawii. Nie zabraknie też  kupców z sieci polskich i handlujących w Polsce.

Wykupienie stoiska w dobrej lokalizacji, na nawet największych krajowych targach, to jeszcze nie sukces. Sukcesem jest zwiększenie świadomości marki, wzmocnienie relacji z dotychczasowymi klientami, poznanie trendów panujących wśród konkurencji czy pozyskanie nowych klientów i partnerów. Traktowanie targów jak wystawy jest mylne i nieskuteczne. Targi powinny być kanałem, który umożliwia bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami, handlowcami i zainteresowanymi naszymi produktami. Wiele miesięcy przed rozpoczęciem targów zajmujemy się wyszukiwaniem potencjalnych kooperantów i inwestorów zainteresowanych współpracą z  wystawcami, a następnie organizujemy ich przyjazd do Warszawy. W trakcie targów odbywa się seria wcześniej umówionych spotkań. Taka formuła zwiększa efektywność wystąpienia na targach i skraca czas dotarcia do kontrahenta. Co roku zwiększa się ilość kupców z rożnych stron Świata i Europy, a rozmowy przeprowadzane podczas targów kończą się konkretami, zamówieniami i poważnymi kontraktami.

„Gwarantujemy indywidualne podejście do każdego Wystawcy z osobna, układając harmonogramy spotkań zgodnie z życzeniami i preferencjami każdej z firm. To indywidualne podejście pozwala uczestnikom na lepsze wykorzystanie ich czasu podczas targów i umożliwia  spotkanie z ważnymi kupcami, którzy odpowiadają profilowi ich działalności.” – zapewniają organizatorzy.

Nowy sektor NUTRACEUTYKI

Organizatorzy przykładają olbrzymią wagę do rozwoju Targów WorldFood zgodnie z oczekiwaniami wystawców i zwiedzających. Na bieżąco analizowane potrzeby rynku spożywczego, a po każdej edycji targów – opinie i uwagi  ich uczestników pozwalają tworzyć targi, których rzeczywiście potrzebuje branża. Największym atutem targów WoldFood jest możliwość bezpośredniego kontaktu producentów, przetwórców i handlowców skoncentrowanych na konsumencie i wspólnie niejako oferujących innowacyjne i tradycyjne zarazem produkty. Reagując na potrzeby i trendy na rynku żywności, organizatorzy postanowili poszerzyć ofertę targów o Sektor NutraFood. Odwiedzającymi targi są m.in. kupcy z sieci handlowych, sklepów specjalistycznych, stacji benzynowych, detaliści, dystrybutorzy, menedżerowie siłowni i klubów fitness, farmaceuci. Taka grupa odbiorców może być zainteresowana wzbogaceniem swojej oferty o wyroby obejmujące pojedyncze składniki odżywcze, dietetyczne dodatki do żywności i odżywki, produkty ziołowe i suplementy diety. Rynek spożywczy jest wymagający, a konsumenci nieustannie poszukują nowości i produktów korzystnie wpływających na zdrowie.

Strefa EcoFood coraz większa

Sektor żywności ekologicznej jest to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów branży spożywczej, a Polacy wciąż mają niezaspokojony apetyt na żywność ekologiczną. Produkty tego typu są obecne w diecie polskich konsumentów, poprawia się ich dostępność w delikatesach, sieciach handlowych, powstają sieci sklepów oferujących wyłącznie żywność organiczną. Rośnie świadomość konsumentów na temat tego, czym jest żywność ekologiczna, jakie certyfikaty świadczą o ekologicznym sposobie wytworzenia produktu. Jednak polscy konsumenci wciąż wydają niewiele na żywność ekologiczną – ok. 4 euro na osobę, w porównaniu do 90-195 euro w krajach Europy Zachodniej. Branża żywności ekologicznej, mimo że wciąż niewielka, ma stale rosnący poziom. Popyt na ekologiczną żywność rośnie w tempie około 20% rocznie. Wychodząc naprzeciw tym trendom organizatorzy  szczególną uwagę poświęcają strefie EcoFood.

Podczas poprzednich edycji WorldFood Warsaw aż 48% zwiedzających targi poszukiwało oferty ekologicznej. Strefa EcoFood wyodrębniona na targach to branża ekologiczna w pigułce. Udział w niej umożliwia zapoznanie się z ofertą tego sektora, wymianę doświadczeń, pozyskanie nowych partnerów biznesowych, udział w ciekawych panelach i dyskusjach. W tym roku ponad 100 firm zdecydowało się zaprezentować swoje produkty w tym sektorze. „Liczymy, że dzięki wychodzeniu naprzeciw trendom w branży spełnimy oczekiwania naszych krajowych i zagranicznych Wystawców oraz Zwiedzających.”

Bellavita, pokazy kulinarne, smaki i zapachy świata

Po raz kolejny kilkadziesiąt włoskich firm, pod wspólnym logo Bellavita gości na WorldFood, a Giancarlo Russo, szef kuchni i ambasador kuchni włoskiej w Polsce, przewodniczy pokazom kulinarnym włoskiego pawilonu. W Polsce od ponad 20 lat Giancarlo Russo jest jedną z najbardziej znanych postaci w polsko-włoskim krajobrazie kulinarnym; jest również znanym szefem kuchni w telewizji i rzecznikiem znanych marek. Od kilkunastu lat organizuje konkurs Arte Culinaria Italiana, konkurs kulinarny, w którym najlepsi polscy szefowie kuchni rzucają wyzwanie sztuce włoskiej kuchni. Zwycięzcy tegorocznej edycji konkursu będą prowadzić pokazy kulinarne podczas tegorocznych targów. Giancarlo Russo zaprosił również do udziału w pokazach Anuelo Serra – Szefa Kuchni w restauracji San Lorenzo w Warszawie, oraz Kurta Schellera – Krytyka kulinarnego i Założyciela Akademii Kurta Schellera.  Również znani już z poprzedniej edycji – Andrea Camastra – Właściciel i Szef Restauracji Senses odznaczonej gwiazdką Michelin, oraz Marzena Gromelska – Główny Szef Kuchni Restauracji Chianti Trattoria – Kręgliccy w Warszawie, dadzą popis sztuce kulinarnej podczas targów WorldFood.

W sekrety sztuki światowego dziedzictwa UNESCO w robieniu pizzy po raz kolejny wprowadzi nas Starita Pizza Academy.

Targi WorldFood zaszczyciła grupa kilkunastu wystawców z Hiszpanii, prezentując swoje tradycyjne produkty i regionalne specjały: hiszpańskie tapas, wina, sery, produkty ekologiczne, oliwę czy wyjątkowy smak papryczek chili.

Nie zabraknie również Kevina Aistona, znanego  kucharza, który tradycyjnie na stoisku Brytyjsko - Polskiej Izby Handlowej, zaprezentuje smakowite steki jagnięce i inne specjalności kuchni angielskiej. Odbędą się także pokazy kulinarne  pod patronatem Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni oraz Warszawskiego Rolno-Spożywczego Rynku Hurtowego Bronisze, które  poprowadzą znani kucharze pod czujnym okiem szefa Jarosława Uścińskiego, znanego warszawskiego restauratora, przygotowane z tradycyjnych polskich  produktów i specjałów przekazanych przez Wystawców. 

Złoty Medal WorldFood Warsaw

Ponad 150 produktów spożywczych w czternastu kategoriach walczyło o medale i wyróżnienia targowe. Propozycje producentów i przetwórców zaskoczyły nawet wymagające kubki smakowe profesjonalistów zasiadających w Jury w skład którego weszli: Jarosław Uściński (Przewodniczący Jury, Prezes OSSKiC), Kevin Aiston, Grzegorz Łapanowski, Kurt Scheller, prof. Krzysztof Krygier i Agnieszka Szpaderska.  Przez wiele godzin, w gościnnych progach restauracji Moonsfera, Jury degustowało i oceniało specjały krajowe i zagraniczne.

Przyznano 15 medali, 16 wyróżnień, dwa debiuty. Wszystkim laureatom i wyróżnionym gratulujemy. Wręczenie statuetek i medali targowych odbędzie się 11 kwietnia podczas wieczornej Gali, a produkty nagrodzone będzie można próbować i ocenić podczas Targów.

Musicie być razem z nami w dniach 10-12 kwietnia.

W targach bierze udział kilkuset Wystawców z branży spożywczej z 25 krajów świata m.in. reprezentujący Białoruś, Belgię, Niemcy, Węgry, Indie, Indonezję, Polskę,Włochy, Rumunię, Rosję, Hiszpanię, Sri Lankę, Turcję, Wielką Brytanię, Wietnam, a wraz z nimi przyjechały wyjątkowe produkty, smaki i zapachy, które mogą być zaproszeniem do kulinarnej przygody. Warto wykorzystać tę okazję, by nawiązać wartościowe kontakty biznesowe i zapoznać się z nowinkami i ofertą dla sektora spożywczego. Te i inne atrakcje czekają na Was podczas wyjątkowego spotkania branży w Warszawie, a liczne patronaty mediów ogólnopolskich i branżowych umożliwiają szeroką promocję,  prezentację firm, stoisk i możliwości branży spożywczej oraz relacje z części merytorycznych i wydarzeń towarzyszących.


tagi: Międzynarodowe Targi Żywności i Napojów WorldFood,