Z rynku FMCG

Grupa Żywiec rozwija ofertę piw bezalkoholowych i specjalności

Czwartek, 15 marca 2018
W tym sezonie Grupa Żywiec zaoferuje konsumentom najszerszy na rynku wybór piw bezalkoholowych oraz zaskoczy nowymi specjalnościami. W Strefie Zero, bo pod taką nazwą oferta trafi do 30 tysięcy sklepów w całej Polsce, konsumenci znajdą piwo Żywiec Bezalkoholowe oraz nowości: Heinekena 0.0.% i Warkę Radler 0.0.% w dwóch nowych wariantach smakowych jabłko mięta i grejpfrut pomarańcza oraz dotychczasowy wariant cytrynowy radlera. Odpowiadając na potrzebę coraz większej różnorodności piwnych smaków Grupa Żywiec rozszerzy również ofertę specjalności o nowy wariant Żywiec Sesyjne IPA oraz piwa smakowe o wariant Dziki Sad czereśnia.
Bezalkoholowa rewolucja

Na rynku piwa trwa prawdziwa rewolucja. Konsumenci poszukują coraz większej różnorodności i produktów dopasowanych do bardziej aktywnego stylu życia. Ten trend jest szczególnie widoczny w młodym pokoleniu. Jak wynika z Badania społeczności Birofilia.org „Milenialsi a piwo” blisko 40% Milenialsów deklaruje, że lubi eksperymentować i za każdym razem sięgać po inne piwo. Tylko 5% z nich zwraca uwagę na zawartość alkoholu przy wyborze piwa. Liczba Polaków, dla których zdrowy styl życia jest ważny podwoiła się w ciągu ostatnich 10 lat1, a aż 5 milionów Polaków nie pije alkoholu.

„Sukcesy wariantów Żywca, Warki Radler i Dzikiego Sadu pokazują, że Grupa Żywiec ma doskonałe wyczucie potrzeb konsumentów tworzy produkty, które zyskują zwolenników jakością i smakiem. Stworzyliśmy segment radlerów i rozwinęliśmy specjalności zostając ich liderem. Wykorzystując tę wiedzę i doświadczenie chcemy rozwijać portfolio produktów, które będzie najlepiej na rynku dopasowane do zmieniających się potrzeb konsumentów. Naszą ambicją jest, aby poprzez rozwój oferty bezalkoholowej Grupa Żywiec stała się najbardziej podziwianą firmą nie tylko w branży piwnej, ale także wśród producentów napojów dla dorosłych konsumentów” – powiedział Guillaume Duverdier, Prezes Grupy Żywiec.

Żywiec Bezalkoholowe oraz nowy Heineken 0.0% to piwa idealne dla każdego miłośnika klasycznych lagerów, którymi mogą się teraz cieszyć bez względu na okazję i porę dnia. Warka Radler Grejpfrut z Pomarańczą 0.0% oraz Warka Radler Jabłko z Miętą 0.0% - prawdziwe orzeźwienie z charakterem piwa, owocowe nuty przywodzące na myśl letnią atmosferę zabawy i radości. Świetnie sprawdzają się na plenerowych spotkaniach czy grillach. Nowe bezalkoholowe produkty z Grupy Żywiec będą dostępne w sklepach w całej Polsce a w najlepszych punktach sprzedaży będzie im towarzyszyć specjalna aktywacja Strefa Zero, którą Grupa Żywiec zrealizowała we współpracy z agencją Global Shopper Marketing.

Oferta dopasowana do konsumenta

Chociaż piwa bezalkoholowe to obecnie najszybciej rosnący segment na rynku to moda na piwne specjalności, piwa z dodatkami czy piwa smakowe trzyma się mocno. Tylko w 2017 roku na rynku pojawiło się 1600 nowych piw z czego tylko 6% to klasyczne jasne pełne2. 30% briofili wśród dominujących trendów na rynku wymienia piwa z dodatkami3.

„W ostatnich latach wyraźnie widać zmianę w oczekiwaniach konsumentów, którzy w przyszłości nie będą pić więcej piwa, ale chętniej sięgną po bardziej jakościowe i różnorodne produkty. Inwestując konsekwentnie w rozwój portfolio marek premium osiągnęliśmy pozycję lidera w piwnych specjalnościach z udziałem w rynku na poziomie 27%4, a także lidera piw smakowych. Równolegle z budowaniem kategorii piw bezalkoholowych będziemy więc umacniać naszą ofertę w tych segmentach, wprowadzając w tym sezonie nowy wariant Żywiec Sesyjne IPA oraz nowy wariant Dziki Sad Czereśnia” – komentuje Małgorzata Lubelska, Dyrektor ds. Marketingu Grupy Żywiec.

Żywiec Sesyjne IPA to sesyjna odmiana najbardziej popularnego wśród fanów specjalności stylu IPA (session India Pale Ale). To chmielone na zimno piwo z wyczuwalną goryczką i aromatyczną nutą owoców cytrusowych, o zawartości alkoholu 5.0%. To propozycja szczególnie dla wielbicieli amerykańskich chmieli pod różną postacią. Idealnie uzupełnia bogatą ofertę wariantów Żywca. Pod flagową marką firmy obok jasnego pełnego dostępne są już APA, Amerykańskie Pszeniczne, Białe i oczywiście Porter.

Dziki Sad Czereśnia to unikalna na polskim rynku propozycja, łącząca piwo (60%) oraz napój o tradycyjnym smaku czereśni (40%). Kolejna odsłona miksu piwnego jest dedykowana osobom preferującym naturalny smak i jakość.

Te produkty będą dostępne w całej Polsce już od kwietnia. Wszystkie nowości będą wspierane reklamą telewizyjną i działaniami promocyjnymi w punktach sprzedaży.




1  Źródło: Zdrowy styl życia Polaków, 2016
2  Źródło: Podsumowanie roku www.piwnazwrotnica.pl
3  Źródło: Podsumowanie roku 2017 Badania Birofilia.org
4  Źródło: Grupa Żywiec za Nielsen - Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska z Dyskontami – metoda paragonowa (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty – metoda paragonowa, Duże sklepy spożywcze, Średnie sklepy spożywcze i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), sprzedaż wartościowa w tys. PLN, sprzedaż ilościowa w tys HL, okresy: styczeń-grudzień 2016, styczeń-grudzień 2017, kategoria: piwo, segment piwnych specjalności (suma ale, stout, wheat, other specialities).


tagi: Grupa Żywiec , piwo bezalkoholowe ,