Wiadomości

Mondi dostarcza jedyne w swoim rodzaju opakowania do start-upowej sieci fast foodów w Czechach

Wtorek, 23 stycznia 2018
Kultura stołowania się w barach szybkiej obsługi opanowała kraje Europy Środkowej i szacuje się, że rynek ten znacząco rozrośnie się w kolejnych latach.
Mimo że sektor został zdominowany przez wielkich graczy – jak korporacja McDonald’s oraz marka Yum! – mniejsze punkty sprzedaży wciąż mają szansę na rozwój.  Miejsca, w których można zjeść burgera, wyrastają w tym regionie jak grzyby po deszczu, a mniejsze start-upy muszą znaleźć nowe sposoby na zaskakiwanie konsumentów. Firma Mondi, międzynarodowy producent opakowań i papieru, niedawno stworzyła innowacyjne rozwiązanie opakowaniowe, które pomaga wyróżnić się marce nowo powstałej start-upowej sieci fast foodów w Czechach – Country Burger.
 
 mondi_logo.jpg
 
Powstały w 2016 roku Country Burger wyróżnia się na tle konkurentów swoim przywiązaniem do jakości produktów, domową atmosferą i koncentracją na potrzebach klienta. Oferując jedynie najlepszej klasy irlandzką wołowinę i świeże, lokalnie produkowane dodatki, start-up ten na nowo określa stosunek do pojęcia „zdrowego” żywienia w fast-foodach. W celu wzmocnienia tego przekazu właściciele poszukiwali nowoczesnych, gotowych rozwiązań opakowaniowych, które pomogłyby wyróżnić się marce i poprawić wrażenia konsumentów. Dzięki pomocy Mondi udało im się spełnić to marzenie przez stworzenie uniwersalnego opakowania na wynos, wyprodukowanego ze 100% nadającej się do przetworzenia tektury falistej. Ten innowacyjny zestaw zwany „menu-box” składa się z kompaktowej tacy z miejscem na kubek umieszczony na wierzchu i zabezpieczony przez oplatający je uchwyt. 
 
Główne zalety opakowania to wysoce funkcjonalna konstrukcja, umożliwiająca łatwe składanie i dopasowanie do zamówienia (oddzielne przegrody na hamburgera, tortillę, frytki, napoje itp.) i będąca przy tym bardzo wygodna w użyciu. Nowy design pozwala konsumentom bezpiecznie przenosić wiele elementów i korzystać z dania na wynos, a jednocześnie cieszyć się unikatowym i wpadającym w oko designem. Koncept nowego opakowania na wynos, nadającego się całkowicie do recyklingu, z powodzeniem wprowadzono na rynek w październiku 2016 roku i spotkał się on z niezwykle pozytywną reakcją odbiorców. „Opakowanie było kluczowym elementem naszego brandingu i chcieliśmy mieć pewność, że w sposób właściwy przekazuje ono nasze wartości. Dzięki zastosowaniu sztywnej tekstury falistej w brązowym kolorze udało nam się osiągnąć „wiejski klimat”, który doskonale pasuje do stylu naszych burgerów i wyróżnia się na tle konkurencji. Słysząc zadowolone opinie naszych klientów, wierzymy, że osiągnęliśmy nasz cel”, mówi Lukáš Káninský, dyrektor zarządzający marką Country Burger.

Ladislav Kneisl, menedżer ds. innowacyjnych produktów w Mondi Bupak, dodał: „Pomysł na opakowanie typu „menu-box” zaprojektowane dla marki Country Burger jest niepowtarzalny dzięki ekologicznemu charakterowi, wygodzie użytkownika końcowego oraz elastyczności formy. Klienta zachwycił potencjałem kreowania marki oraz wielofunkcjonalnością, zaś konsumenci docenili inteligentny design i łatwość użytkowania. Dla nas z kolei istotne jest aby pokazać, w jaki sposób inteligentne opakowanie z tektury falistej może z powodzeniem pobudzić rozwój biznesu, przynosząc korzyści zarówno środowisku, jak i konsumentom”.

tagi: mondi, opakowania, star-up,