Kategorie produktów

Tygrysek Zott wystawia pazurki

Wtorek, 23 maja 2017 HURT & DETAL Nr 05/135. Maj 2017
Już od wielu lat misją jednego z liderów rynku mleczarskiego w Polsce – firmy Zott – jest dostarczanie mlecznych przysmaków wszystkim Polakom, poczynając od dzieci, na emerytach kończąc. Producent Mlecznych Rozkoszy dostarczający na rynek tak znane i silne marki jak Monte, Jogobella, Primo, Zottarella, ma bardzo szeroką ofertę, która jednak jest skierowana przede wszystkim dla młodzieży i dorosłych.
Po paru latach wytężonej pracy działu rozwoju nowych produktów (S&T) nadszedł właściwy moment, żeby rozwinąć portfolio o nowe produkty, tym razem przeznaczone dla naszych najmłodszych konsumentów.

Od kwietnia firma Zott, podjęła rękawicę w walce o silną pozycję, także w rynku produktów dla dzieci i wprowadziła na rynek dwie nowe marki: Milk Tiger oraz Cheese Tiger. Co istotne, wprowadzenie produktów na rynek polski jest częścią wielkiej globalnej inicjatywy. Produkty Milk Tiger i Cheese Tiger w tym samym czasie debiutują w wielu krajach, na wszystkich kontynentach. Od Ameryki Południowej, poprzez Europę, Afrykę, Azję, aż po Australię.

Wspólna będzie też globalnie przygotowana komunikacja i portfolio. Produkty oferowane w ramach obu linii produktowych/marek mają też jednolitą grafikę opakowań. Łączy je też postać tego samego bohatera: sympatycznego Tygryska Tim’a, który zawsze z apetytem oblizuje się na widok pysznych produktów dla dzieci Zott.

Tygrysek Tim, który w badaniach rynkowych został oceniony bardzo pozytywnie (i lepiej niż postacie marek konkurencji), zarówno przez matki jak i przez dzieci, ma pomóc firmie Zott w objęciu pozycji lidera w segmencie.

Doskonała jakość i wyjątkowy smak to atuty, które mają pomóc w zwycięstwie z silną konkurencją. Dodatkową atrakcją dla dzieci będą elementy tzw. Virtual Reality, które będą zawarte na opakowaniu nowych produktów Zott. Przy wykorzystaniu smartfona albo tabletu, będzie można ożywić figurkę Tygrysa Tima z opakowania każdego z produktów. Nowe produkty dla dzieci z oferty Zott są nie tylko pyszne, ale gwarantują też dobrą zabawę. Kolorowe opakowania, lubiane smaki i tekstury oraz dodatkowe atrakcje w postaci konkursów czy dostępu do gier – wszystko to ma za zadanie zjednać nowym markom Zott’a sympatię dzieci. Natomiast rodzicom niewątpliwie spodoba się to, że nowe produkty stanowią bogate źródło białka, wapnia i witaminy D, pozbawione są sztucznych dodatków, a także są oferowane w porcjach dopasowanych do potrzeb małych brzuszków.

Linia Cheese Tiger, która jest rozwinięciem oferty w rynku przekąsek serowych, poza obecnymi już na rynku paluszkami o smakach Original oraz Pizza (gramatura 4x21 g), obejmuje też figurki w kształcie zwierzątek. Przekąski te zawierają prawdziwy żółty ser oraz masło. Można je zabrać na spacer czy wycieczkę albo spakować do szkoły w ramach drugiego śniadania. Te nowe produkty wytrzymują do ośmiu godzin bez chłodzenia, co jest ogromnym atutem.

Natomiast na ogromnym rynku serków homogenizowanych, reprezentantami marki Milk Tiger są serki o gramaturze 4x50 g (4-pack), które będą sprzedawane w trzech kombinacjach smakowych. W składzie tych produktów nie ma barwników, konserwantów ani żelatyny, a zawartość laktozy nie przekracza 0,3%. W rynku serków homogenizowanych był do tej pory jeden dominujący gracz i Zott chce stanąć z nim w szranki. Jaki będzie efekt tej rywalizacji? Czas pokaże, ale zapowiada się ona pasjonująco.

Nowe marki Zotta nie pojawią się na rynku bez wsparcia. Ich wprowadzeniu towarzyszyć będzie kampania reklamowa, tzw. 360°, obejmująca telewizję, digital oraz wsparcie na poziome sklepu. Producent zamierza wspomagać sprzedaż produktów z linii Milk oraz Cheese Tiger zarówno w hurcie, jak i w detalu. Ich dystrybucja ma mieć też zdecydowanie masowy charakter.

„Chcemy „włożyć” te produkty do ręki osobom odwiedzającym placówki handlu sieciowego, ale również tym, którzy robią zakupy w małych, osiedlowych sklepach” – deklaruje przedstawiciel Zott Polska.



tagi: Zott, Tygrysek, rynek mleczarski,