Wiadomości

Lato 2007 najlepsze dla Cisowianki. Nestle i Coca-cola w tyle.

Wtorek, 30 października 2007
W sierpniu Cisowianka (producent Nałęczów Zdrój) potwierdziła swoją silną, drugą pozycję na polskim rynku wód mineralnych. Według najświeższych badań AC Nielsen w sierpniu udziały Cisowianki w polskim rynku wód mierzone liczbą sprzedanych butelek wyniosły, tak jak w lipcu 6,8%. Jednak przewaga Cisowianki nad konkurentami: Nałęczowianką (producent Nestle Waters) i Kroplą Beskidu (producent Coca-Cola) wzrosła, ponieważ marki te w sierpniu odnotowały spadek udziałów rynkowych.

Tegoroczne lato polska firma, Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki może uznać za bardzo udane. W lipcu po raz pierwszy Cisowianka osiągnęła 6,8% udziałów rynkowych, przeskakując tym samym Nałęczowiankę oraz Kroplę Beskidu i plasując się na 2 miejscu pośród wszystkich producentów wód mineralnych i źródlanych. Na pierwszym miejscu nadal pozostaje Żywiec Zdrój, woda produkowana przez koncern Danone.

W sierpniu sprzedaż ilościowa Cisowianki utrzymała się na poziomie z lipca, jednak przewaga nad konkurentami wzrosła. Zarówno Nałęczowianka, jak i Kropla Beskidu zmniejszyły swój udział w rynku o 0,5%. Według sierpniowych danych Cisowianka jest najsilniejsza na wschodzie kraju (18%)
i w rejonie południowo- wschodnim (12,9%). Cały czas poprawia swoje wyniki w centralnej Polsce. Od stycznia do sierpnia wzrost udziałów w tym rejonie wyniósł 2,3%. Biorąc pod uwagę kanał sprzedaży, znacząco wzrosła sprzedaż butelek z Cisowianką w hipermarketach: 7,3% (w lipcu było 6,6%).
Od początku roku do kwietnia udział Cisowianki w rynku wody nieznacznie się zmieniał i wynosił 4,7% dając marce 4. miejsce. Od maja Cisowianka odnotowuje stały wzrost udziałów rynkowych, kosztem wielkich producentów, którzy nie szczędzą pieniędzy na promocję instalując w sklepach własne witryny chłodnicze (Kropla Beskidu), czy obdarowując sklepy i dystrybutorów alkoholem (Nałęczowianka). W tym roku Cisowianka skupiła się na promocji telewizyjnej i billboardowej swojej wody w niestandardowym, odświeżonym opakowaniu 0,7l. Od maja w TV można oglądać reklamę Cisowianki, opartą na motywach serialu „07 zgłoś się” z udziałem Kabaretu Moralnego Niepokoju pod hasłem „Jedyna prawdziwa 07”.
„Podsumowując okres letni mamy wiele powodów do zadowolenia- mówi Paweł Witaszek, wiceprezes Nałęczów Zdrój, producenta Cisowianki- zwiększyliśmy udziały w rynku i zajęliśmy mocną, drugą pozycję. Pokazaliśmy, że polska firma może skutecznie konkurować z zagranicznymi gigantami, mimo realizowanych przez koncerny kosztownych akcji promocyjnych”. Według prezesa Witaszka bardzo dobre wyniki Cisowianki są wypadkową kilku czynników: inwestycji, partnerskiej współpracy
z dystrybutorami (firma nie ma własnej sieci dystrybucyjnej, jak np. Coca-cola) )oraz kampanii marketingowej, składających się na konsekwentnie realizowaną strategię firmy.
W tym roku firma Nałęczów Zdrój duży nacisk położyła na inwestycje w zakład produkcyjny w Drzewcach koło Nałęczowa. „W czerwcu uruchomiliśmy kolejną, nowoczesną linię technologiczną do butelkowania wody. Dzięki temu moce produkcyjne zakładu wzrosły o 30%- wyjaśnia prezes Witaszek- „Dziś produkujemy 1 mln butelek na dobę, a planowane na przełom roku inwestycje zwiększą tę wydajność do 1,5 miliona.”

Firma ma już zakontraktowaną kolejną wysokiej klasy linię, która będzie montowana w listopadzie. Na jesieni rusza też budowa magazynu oraz dalsza modernizacja parku technologicznego. Do badania jakości produkcji Cisowianka ma własne bardzo dobrze wyposażone i wciąż rozbudowywane specjalistyczne laboratorium.

KONTAKT:
Anna Niedziela-Strobel Witold Strobel
PR Konsultant Cisowianki PR Konsultant Cisowianki
ANS PR Consulting ANS PR Consulting
Tel/fax. 089 642-80-18 tel/fax. 089 642-80-18
Tel. kom. 603-79-98-79 Tel. kom. 602-718-570
a.strobel@ans-pr.com.pl w.strobel@ans-pr.com.pl

tagi: cisowianka,wyniki,coca-cola,nestle,sprzedaż,woda mineralna ,