26 czerwca br. 400 tysięcy akcji serii C zostało objętych w wykonaniu praw wynikających z imiennych warrantów subskrypcyjnych serii A, wyemitowanych przez Browar Gontyniec w trybie subskrypcji prywatnej, w ramach warunkowego podwyższenia kapitału zakładowego. Cena emisyjna akcji serii C wyniosła 16 zł. Funkcję Oferującego pełnił Noble Securities.
„Znaleźliśmy inwestorów na całą pulę oferowanych akcji. To najlepszy dowód, że realizowany przez nas projekt konsolidacji rynku małych browarów regionalnych jest dobrze oceniany przez rynek” - powiedział Zbigniew Cholewicki, Prezes Zarządu Browaru Gontyniec S.A.
Z końcem kwietnia br. działalność Browaru Gontyniec, do którego należy również Browar Czarnków, poszerzyła się o zdolności produkcyjne i ofertę produktową Browaru Konstancin. Za łączną cenę 2,54 tys. zł Gontyniec nabył 100% udziałów w Spółce Browar Konstancin sp. z o.o., posiadającej rozpoznawalną markę na rynku centralnej Polski. Umożliwi to zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy Gontyniec docelowo o 20 tys. hl piwa rocznie, poszerzenie oferty handlowej o osiem nowych smaków piw oraz pozyskanie ważnej bazy logistycznej.
„Środki finansowe pozyskane z nowej emisji akcji pozwolą nam częściowo refinansować tę akwizycję, ale przede wszystkim zostaną przeznaczone na zwiększenie wydajności linii produkcyjnej znajdującej się w Browarze Konstancin, zwiększenie kapitału obrotowego w Spółce oraz finansowanie dalszego rozwoju Grupy Gontyniec” – wyjaśnił prezes Cholewicki.
Profil Browaru Konstancin świetnie uzupełnia strukturę Grupy. Piwa pszeniczne, żytnie i z dębowej beczki oferowane przez Konstancin poszerzają dotychczasowy asortyment Gontyńca i Czarnkowa.
W dodatku piwo pszeniczne z Konstancina należy do najlepszych piw tego rodzaju w Polsce i posiada dużą grupę wiernych klientów. Z kolei piwo Żytnie oraz Konstancin z dębowej beczki są jedynymi takimi piwami na rynku i nie mają swoich odpowiedników u konkurencji. Wszystkie znakomicie wpisują się w tradycje piwowarskie małych browarów, przypominając swoimi recepturami, iż tylko autentyczna pasja i nieskrępowana kreatywność pozwalają stworzyć arcydzieła rzemiosła browarniczego.
Strategia rozwoju Browaru Gontyniec w dalszym ciągu będzie się koncentrować na zwiększaniu zdolności produkcyjnych w oparciu o rozwój organiczny oraz działania zmierzające do konsolidacji krajowego rynku browarniczego w segmencie małych browarów regionalnych, które wykorzystują naturalne metody warzenia i posiadają unikatowe marki piwa o wyrazistym charakterze, a także na dywersyfikacji oferty produktowej. Działanie w ramach Grupy Browaru Gontyniec, Spółki notowanej na GPW zapewnia małym browarom lepszy dostęp do kapitału obrotowego oraz poszerza możliwość finansowania ich rozwoju. Ponadto, obecność w Grupie Gontyniec umożliwia zakup najlepszych surowców na dogodnych warunkach oraz ułatwia obecność na rynku poprzez własną sieć sklepów.
W 2015 roku Browar Gontyniec S.A. zamierza osiągnąć parametry umożliwiające przeniesienie notowań akcji Spółki z rynku NewConnect na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych
w Warszawie.