Według badań przeprowadzonych przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR kategoria wódek czystych i białych gatunkowych była najczęściej wybieraną przez respondentów pod kątem spożycia oraz rodzaju kupowanego alkoholu. To dowód na to, że są to alkohole najbardziej znane i najsilniej zakorzenione w świadomości konsumentów. W tej kategorii Finlandia Vodka była w 2012 r. najchętniej spożywaną wódką czystą w Polsce.
Na postrzeganie marki przez osoby deklarujące spożycie i kupowanie alkoholu największy wpływ ma aż pięć czynników: smak, jakość, atrakcyjność opakowania, prestiż oraz cena. Według testu wódek, w którym pod uwagę branych było wiele aspektów jednocześnie, Finlandia Vodka po raz kolejny utrzymała pozycję lidera pod względem uznania konsumentów wódek. Finlandia Vodka została najwyższej oceniona spośród wszystkich analizowanych marek wódek w następujących kategoriach: atrakcyjność opakowania, jakość, smak, prestiż oraz moda na markę*.
Zdaniem Polaków niezmiennie od lat najbliższa ideałowi jest Finlandia Vodka. Po raz kolejny została ona najwyżej oceniona w testach atrakcyjności, które przeprowadzane są na podstawie badania dopasowania wybranych marek wódek do tego, jak konsumenci postrzegają ideał w danej kategorii. Taki wynik badań to dla nas doskonałe potwierdzenie tego, czym zajmujemy się na co dzień oraz motywacja do dalszych działań, które będą rozwijały naszą markę - mówi Katarzyna Obuchowicz, Marketing Director, Brown-Forman Polska.
Wyniki badania pokazują także, że w stosunku do ubiegłego roku, znacząco wzrosło zainteresowanie Polaków dostępnymi na rynku wódkami smakowymi. Zmiany te dotyczą zarówno poziomu spożycia, jak i preferencji zakupowych. Wśród wybieranych i najchętniej spożywanych przez konsumentów wódek smakowych Finlandia Vodka znalazła się w ścisłej czołówce. Badania potwierdziły również, że nadal najbardziej preferowanymi wariantami wódek z tego segmentu są m.in.: żurawinowy, czarna porzeczka, ziołowy, słodko-gorzki, limonkowy oraz grejpfrutowy*.
Tajemnicą najwyższej jakości oraz smaku Finlandia® Vodka od zawsze są jej naturalne składniki. Niezrównana jakość wynika z użycia krystalicznie czystej wody, naturalnie filtrowanej przez morenę polodowcową, najlepszego, sześciorzędowego jęczmienia, dojrzewającego w ciepłych promieniach Północnego Słońca oraz dwustustopniowego procesu destylacji, przeprowadzanego w jednej najbardziej zaawansowanych technologicznie gorzelni na świecie. Finlandia Vodka w swoim portfolio posiada również szeroki wachlarz wariantów smakowych: Finlandia Lime Vodka, Finlandia Grapefruit Vodka, Finlandia Mango Vodka, Finlandia Cranberry Vodka, Finlandia Blackurrant Vodka, Finlandia Redberry Vodka oraz Finlandia Spices Vodka. Produkty z rodziny Finlandia Vodka niezmiennie cieszą się doskonałą reputacją, czego dowodem są liczne nagrody i wyróżnienia, przyznawane zarówno w konkursach międzynarodowych, jak i krajowych.
*Źródło danych: Badanie realizowane przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR w 2012 roku, na grupie 1000 dorosłych Polaków.