Ekspozycja

Przemyślana aranżacja

Piątek, 21 czerwca 2013 HURT & DETAL Nr 06 (88) / 2013 (Czerwiec)
Jedlińsk, Adam Imiołek
Umeblowanie sklepu, miejsce na poszczególne stoiska czy stanowiska kasowe, odpowiednia aranżacja przestrzeni, a także estetyczny wystrój – to ważne aspekty, które nie tylko ułatwiają klientowi poruszanie się po placówce detalicznej i robienie zakupów, ale także dzięki odpowiedniej estetyce zachęcają do spędzenia w niej kilku minut dłużej…

Przemyślana organizacja przestrzeni, aranżacja wnętrza, nowoczesny sprzęt i innowacyjne rozwiązania techniczne oraz przede wszystkim harmonijna estetyka placówki detalicznej to ważne aspekty wpływające na przywiązanie klienta do danego sklepu. Z owym przywiązaniem w parze idzie większa ilość produktów w koszyku zakupowym, zadowolenie, a co najcenniejsze dla każdego detalisty – wierność klienta.

Jak osiągnąć taki cel? Każdy kupiec może znaleźć na to indywidualną receptę. Adam Imiołek, współwłaściciel Mini Marketu w Jedlińsku odnalazł swój przepis na sukces. Sklep, który wspólne z bratem prowadzi pan Adam istnieje od ponad 10 lat, od dawna jest w sieci abc. „Ze współpracy z siecią jesteśmy bardzo zadowoleni, mamy dobre obroty w sklepie, a co za tym idzie – duże rabaty w hurtowniach” – mówi. Pan Imiołek handel detaliczny prowadzi od około 20 lat, wtedy to powstał jego pierwszy sklep, który funkcjonuje do dzisiaj.

Nieustanny rozwój

„Staramy się rozwijać. 2 lata temu przeprowadziliśmy generalny remont sklepu i powiększyliśmy jego powierzchnię sprzedażową – z 50 mkw. do 130 mkw.” – opowiada pan Adam.

Z powiększeniem placówki wiązały się także inne decyzje wpływające na unowocześnienie sklepu. Przede wszystkim było to przejście na samoobsługę, nowe meble, rozszerzenie asortymentu produktowego oraz zmiana aranżacji całej placówki. „To był strzał w dziesiątkę” – mówi z zadowoleniem Adam Imiołek.

Obroty wzrosły, zaczęło przychodzić więcej klientów. „Warto było zainwestować” – dodaje. Sklep tworzy bardzo przyjazną atmosferę, jego wnętrze zachęca do spędzenia tam kilku chwil dłużej…

Profesjonalne umeblowanie

Palcówka w Jedlance jest utrzymana w czystości, a regały, lady czy chłodziarki komponują się w harmonijną całość. „Kiedy rozpoczynałem remont i powiększenie sklepu potrzebowałem przede wszystkim nowych mebli. Kontakt do firmy, która urządziła naszą placówkę zdobyłem na jednym z kongresów sieci abc. Tam poznaliśmy przedstawicieli z firmy ABM Kraków, która współpracuje z Eurocashem” – opowiada detalista.

Jak przyznaje pan Adam, obaj z bratem byli bardzo zadowoleni z usług. Najpierw przedstawiciel ABM wykonał projekt wnętrza sklepu, mebli oraz aranżacji przestrzeni użytkowej, detalista plan ten zaakceptował i pojawiła się ekipa montażowa, która wykonała swoją pracę bez najmniejszych zastrzeżeń.

„Meble zostały zmontowane i ustawione w kilka godzin. Nie musieliśmy zamykać sklepu na cały dzień, a jedynie na 2 godziny. Obecnie dodatkowe lady chłodnicze czy inne akcesoria do sklepu dokupujemy właśnie w tej firmie” – dodaje. Urządzając sklep od początku czy remontując go bądź powiększając powierzchnię warto szukać profesjonalnych firm, które zajmują się takimi zleceniami. Czasem po prostu opłaca się dołożyć kilka złotych więcej i mieć urządzony sklep na wysokim poziomie, w krótkim czasie, bez niepotrzebnego przestoju w handlowaniu z powodu zamknięcia sklepu. Najważniejsze to profesjonalizm i szybkość realizacji.

Po powiększeniu sklepu, przejściu na samoobsługę, pan Adam musiał zastanowić się także nad odpowiednim ułożeniem asortymentu.

„Zrobiliśmy to sami z bratem. Podpatrywaliśmy ustawienie towaru w innych sklepach o podobnej powierzchni i rozkładzie. Podejmowaliśmy kilka prób, za trzecią pogodziliśmy upodobania naszych klientów z zasadami panującymi w handlu” – opowiada pan Imiołek.

Własna recepta na sukces

Przepisem na sukces jest rozwój. „Gdybyśmy nie powiększyli sklepu, nie rozwijali firmy i nie szli wciąż do przodu, już dawno byśmy splajtowali” – opowiada detalista. Rozszerzenie działalności, powiększenie powierzchni sprzedażowej, więcej asortymentu, duży wybór wśród marek, cen i rodzajów, dobra aranżacja przestrzeni sklepowej oraz estetyczny i nowoczesny wystrój – to przyciąga klientów. „Po powiększeniu sklepu i przejściu na samoobsługę nasze obroty wzrosły o 40-50%. To chyba wystarczający dowód na opłacalność takich zmian. Namówiłem do tego kilku znajomych kupców i również są bardzo zadowoleni z wyników takich rewolucji” – dodaje. Ale jak przyznaje we wszystko trzeba włożyć duże pokłady energii, zaangażowania i ciężkiej pracy.

Monika Dawiec

tagi: aranżacja , Monika Dawiec ,