Z doświadczenia jednego z liderów rynku FMCG wynika, że w sezonie wiosenno – letnim wciąż najchętniej kupowane są musztardy i ketchupy. Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” w swojej ofercie sam ma aż siedem rodzajów musztard. Od wersji delikatesowej po grillową, zyskującą na popularności w ostatnich latach. – „Z badań sprzedażowych jasno jednak wynika, że konsumenci mimo szerokiej oferty, chętnie sięgają po tradycyjne smaki” – mówi Zbigniew Mojecki, Zastępca Prezesa ds. Handlowych WSP „Społem”. – „Najchętniej wybierają wyroby znane od pokoleń, czyli musztardy delikatesową i sarepską. Przyzwyczajenia ciężko zmienić i pytanie czy w ogóle warto zmieniać coś, co rzeczywiście jest dobre. Tym bardziej, że nawet młodzi ludzie poszukują rarytasów o wypróbowanej przez lata recepturze. Tradycja w tym przypadku wygrywa” – dodaje Zbigniew Mojecki.
Funkcję nowości spełnią za to opakowania, które wyróżniają się ergonomią oraz gatunkiem tworzyw. – „W naszej firmie z powodzeniem wykorzystujemy to rozwiązanie” – mówi Zbigniew Mojecki. – „Trzy rodzaje musztard – delikatesowa, sarepska oraz grillowa pakujemy w butelki typu PET. Klienci chętnie je wybierają ze względu na funkcjonalność. Te opakowania są lżejsze od szklanych, nie zbiją się oraz wygodnie się z nich korzysta”.
Umiejętność dostrzegania potrzeb konsumentów przez WSP „Społem” została doceniona na rynku. Dowodzi tego chociażby ostatnie wyróżnienie jakie przyznano Musztardzie Kieleckiej Delikatesowej w ramach konkurs „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich”.