Kampanie i Promocje

Polacy wybierają sprawdzone produkty na grilla

Poniedziałek, 10 czerwca 2013 Autor: Monika Dawiec,
Okres grillowy to dla rynku przetwórczego potencjalnie dobry czas na wprowadzenie nowości. Pytanie tylko czy przedsiębiorstwom opłaca się eksperymentować? Jak pokazują ostatnie lata, konsumenci interesują się nowinkami produktowymi, jednak nie przywiązują się do nich. Sprzedażowy prym wiodą za to wyroby wysokojakościowe, z wieloletnią tradycją produkcji.
Z doświadczenia jednego z liderów rynku FMCG wynika, że w sezonie wiosenno – letnim wciąż najchętniej kupowane są musztardy i ketchupy. Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” w swojej ofercie sam ma aż siedem rodzajów musztard. Od wersji delikatesowej po grillową, zyskującą na popularności w ostatnich latach. – „Z badań sprzedażowych jasno jednak wynika, że konsumenci mimo szerokiej oferty, chętnie sięgają po tradycyjne smaki” – mówi Zbigniew Mojecki, Zastępca Prezesa ds. Handlowych WSP „Społem”. – „Najchętniej wybierają wyroby znane od pokoleń, czyli musztardy delikatesową i sarepską. Przyzwyczajenia ciężko zmienić i pytanie czy w ogóle warto zmieniać coś, co rzeczywiście jest dobre. Tym bardziej, że nawet młodzi ludzie poszukują rarytasów o wypróbowanej przez lata recepturze. Tradycja w tym przypadku wygrywa” – dodaje Zbigniew Mojecki.

Funkcję nowości spełnią za to opakowania, które wyróżniają się ergonomią oraz gatunkiem tworzyw. – „W naszej firmie z powodzeniem wykorzystujemy to rozwiązanie” – mówi Zbigniew Mojecki. – „Trzy rodzaje musztard – delikatesowa, sarepska oraz grillowa pakujemy w butelki typu PET. Klienci chętnie je wybierają ze względu na funkcjonalność. Te opakowania są lżejsze od szklanych, nie zbiją się oraz wygodnie się z nich korzysta”.

Umiejętność dostrzegania potrzeb konsumentów przez WSP „Społem” została doceniona na rynku. Dowodzi tego chociażby ostatnie wyróżnienie jakie przyznano Musztardzie Kieleckiej Delikatesowej w ramach konkurs „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich”.

tagi: WSP Społem , grill , produkty , Polska , jakość ,