Kategorie produktów

Smacznie i szybko

Wtorek, 28 maja 2013 HURT & DETAL Nr 05 (87) / 2013 (Maj)
Każdy z nas jest łasuchem, lubi zjeść smacznie, ale nie zawsze mamy na tyle dużo czasu, aby wymyślać wyśmienite dania. Tutaj doskonałym rozwiązaniem są różnego rodzaju fixy, dzięki którym możemy przygotować w łatwy i prosty sposób danie całkiem wyszukane.

Kilka podstawowych składników spożywczych, jeden fix i mamy danie doskonałe – danie, które jest nie tylko smaczne, ale i w sposób prosty możemy je przygotować. Czy fixy są popularne wśród polskich gospodyń? Czy często po nie sięgają podczas codziennych zakupów? Czy lubią nowości? Chyba nikogo nie zaskoczę odpowiadając krótkim: TAK!

W Baranowie lubią fixy

W gminie Baranów w niewielkiej miejscowości Nowa Pułapina fixy cieszą się sporym zainteresowaniem wśród klientów działającego od listopada 2010 roku sklepu spożywczego zrzeszonego w sieci abc. Na powierzchni 100 mkw. znajduje się około 1,5 tysiąca asortymentu, ogólnospożywczego, nie brakuje chemii, a przede wszystkim świeżego mięsa i wędlin, których dostawy są każdego dnia. Nowa Pułapina, chociaż jest niewielką wsią, to z roku na rok staje się coraz bardziej popularna, z chęcią przeprowadzają się do niej mieszkańcy z pobliskiego miasta. Sklep odwiedza codziennie około 400 osób. Wśród asortymentu jest szeroki wybór fixów, prym wiedzie Konorr, Lubella, klienci chętnie kupują również fixy Kamis i Winiary.

„Fixy to ważny asortyment, zawsze staramy się mieć w ofercie nowości produktowe. Chyba wszyscy lubimy przygotować szybko smaczne danie, a fixy nam to umożliwiają. Większość  naszych klientów to osoby zapracowane, dlatego zapotrzebowanie na tego typu asortyment jest duże. Klienci lubią również nowości, ostatnia Lubelli Szybko z patelni sprzedaje się jak przysłowiowe świeże bułeczki” – opowiada Marlena Gromadzka, ekspedientka i dodaje, że w dzisiejszych zabieganych czasach warto posiadać w ofercie produkty z których można szybko przygotować smaczne danie.

A skoro już o smakach mowa, to moja rozmówczyni podkreśla, że warto oferować szeroki wybór fixów, aby klienci mogli codziennie przygotować inną smaczną potrawę. „W fixach konsumenci bardzo cenią umieszczone na nich przepisy. Korzystają również z listy zakupowej. Dla przykładu spójrzmy na Fix Knorr z kiełbasą w sosie grzybowym. Producent poleca, aby dodać: 200 g makaronu świderki, 1 cebulę, 150 g kiełbasy oraz 50 g żółtego sera. I faktycznie w większości zakupów, w koszyku towarzyszą fixom produkty z sugerowanej listy zakupowej. Klienci podkreślają, że ułatwia im to nie tylko gotowanie, ale i robienie zakupów” – mówi pani Marlena. A czy czasami brakuje jakichś produktów z listy? Jak zapewnia moja rozmówczyni, jeszcze tak się nie zdarzyło.

„Robiąc zakupy w hurtowni, uzupełniając asortyment fixów, poszerzając go o nowe warianty zawsze sprawdzamy podane na nich listy zakupowe, aby niczego w ofercie sklepu nie zabrakło. Nam sprzedawcom to również ułatwia robienie zakupów, tyle że w hurtowni” – dodaje z uśmiechem pani Marlena.

Fixowe promocje w Łodzi

Poszukując fixów warto wstąpić do łódzkiej Żabki zlokalizowanej na obrzeżach centrum miasta, przy Placu Reymonta 5/6. Ta 70-cio metrowa placówka działa blisko cztery lata i pomimo sporej konkurencji w najbliższej okolicy, właścicielka Mirosława Jackowska na brak klientów nie narzeka. „Miła, serdeczna i fachowa obsługa jest kluczem do sukcesu” – podkreśla detalistka. Drugi aspekt to atrakcyjne ceny. I promocje. A całość owocuje liczbą ponad 600 klientów dziennie.

„Konsumenci chętnie kupują fixy, zwłaszcza teraz, gdy posiadają wyjątkowo atrakcyjną cenę i są objęte również promocją. Wcześniej kosztowały 4,19 zł, obecnie ich cena to 2,99. To nie wszystko, za każdy kupiony fix klienci otrzymują dodatkowy znaczek za zakupy, znaczki wymieniane są później na nagrody – pluszowe maskotki. Za zakupy powyżej 13 zł dostają znaczek, jeśli w tych zakupach znajduje się fix, to otrzymują nie jeden, a dwa znaczki. Z jakim to się spotkało zainteresowaniem? Olbrzymim!” – mówi detalistka i dodaje, że każda promocja ma niezwykły wpływ na kupujących.

„Uwielbiamy różnego rodzaju promocje, obniżki cenowe, gratisy” – dodaje z uśmiechem pani Mirosława i zapewnia, że widać jak z roku na rok rośnie zainteresowanie klientów nowościami. Lubimy poznawać nowe smaki, kosztować nieznanych potraw, eksperymentować w kuchni, pod warunkiem, że nie zajmie nam to zbyt dużo cennego czasu. „Dlatego zawsze staram się podpowiadać klientom, że pojawił się nowy produkt na rynku, zachęcić do jego zakupu, przygotowania na jego bazie ciekawej i smacznej potrawy” – opowiada detalistka.

Dania gotowe równie ważne

Komponując sklepową półkę, oprócz fixów warto zaproponować zabieganym konsumentom ciekawą ofertę dań gotowych. Jest to jeszcze prostsze rozwiązanie na szybki obiad – wystarczy produkt podgrzać i mamy w kilka minut smaczny posiłek, który zadowoli wszystkich głodnych domowników. Dania gotowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród klientów, również pojawiające się nowości rynkowe. A jeśli towarzyszą im reklamy, a zwłaszcza atrakcyjne reklamy, to jak przyznają zgodnie detaliści, sukces sprzedażowy jest zagwarantowany.

Według badania TGI MillwardBrown SMG/KRC (styczeń 2012 – grudzień 2012) 39,8% respondentów deklaruje spożywanie gotowych potraw w słoikach/puszkach/kartonach, w tym 40,03% spożywa je 2-3 razy w miesiącu, 12,15% raz w tygodniu lub częściej oraz 47,82% raz w miesiącu lub rzadziej. Zdecydowany prym wiodą Pudliszki – produkty wybiera aż 44,67% respondentów deklarujących spożywanie gotowych potraw w słoikach/puszkach/kartonach. Drugie miejsce należy do produktów Łowicz – 36,11%, na trzecim miejscu w badaniach plasuje się Rolnik (11,71%), a na czwartym Pamapol (7,87%). Klienci chętnie sięgają również po produkty Profi, Stoczek i Firmy Bracia Urbanek. Konsumenci lubią również dania gotowe schłodzone, na tackach, m.in. chwalą ofertę i smak produktów Virtu.

Dania gotowe i fixy to kategorie, które zainteresowaniem cieszą się cały rok. Nie powinno ich zabraknąć zatem w ofercie żadnego sklepu. Pamiętajcie Państwo również o nowościach, jakie pojawiają się na rynku, abyście mogli sprostać łakomym smakom Waszych klientów.

Maja Święcka

tagi: dania gotowe , fix , fixy , Maja Święcka ,