Na czym dokładnie polega „ożywianie książek”? Każdy uczestnik może przynieść do sklepu własne egzemplarze i wymienić je w placówce. Następnie wszystkie książki biorące udział w akcji zostają oznaczone specjalnymi naklejkami, na których kolejni użytkownicy będą dopisywać własne doświadczenia związane z jej lekturą. Dzięki temu, każdy tomik biorący udział w projekcie zyska nową historię, stworzoną przez kolejnych czytelników. Najlepsze wpisy zostaną opublikowane na facebookowym profilu współorganizatora akcji – grupy Book Change.
„Postanowiliśmy zachęcić klientów Małpki Express do czytania książek, poprzez odświeżenie formuły popularnych akcji bookcrossingowych, polegających na nieodpłatnej wymianie i przekazywaniu przeczytanych egzemplarzy kolejnym osobom” – mówi Katarzyna Plewa, specjalista ds. promocji Małpka Express. – „Inauguracja akcji odbyła się 23 kwietnia, ale klienci będą mogli wymieniać książki jeszcze długo po zakończeniu wydarzenia. W sklepie przy ul. Piekary 12 w Poznaniu stanął specjalny regał, w którym w każdej chwili można zostawić już przeczytaną książkę i wymienić na inną”.
Partnerem wydarzenia jest grupa Book Change, specjalizująca się w organizacji eventów wymiany książek w całej Polsce. „W ostatnim czasie temat bookcrossingu zainteresował również komercyjne instytucje. Dlaczego nie? My, jako Book-Change wspieramy takie inicjatywy, jaką podjęła sieć sklepów Małpka Express” – napisała na oficjalnej stronie internetowej book-change.pl jedna z członkiń grupy. „Małpka przygotowała pewną nowość, a więc nadanie książkom drugiego życia poprzez opisanie w odpowiednim miejscu historii. Przykład? „Ta książka należała do BASI i została przekazana podczas wymiany książek ZOSI, która przekazuje ją dalej … ” – no właśnie, komu?”.
W akcji „ożywiania” może wziąć udział każdy. Jedynym wymogiem jest przyniesienie własnego egzemplarza, który będzie można wymienić w sklepie. Z projektu wyłączone są wszystkie podręczniki szkolne, akademickie oraz harlequiny.
„Z rozmów z uczestnikami wiemy, że akcja ożywiania książek została przez nich pozytywnie przyjęta. Klienci cieszyli się, że sklep spożywczy, który odwiedzają codziennie daje także szansę wymiany książek. Większość z nich nie spodziewała się, że w poznańskiej Małpce Express będzie aż tyle miejsca na spotkanie, wymianę książek, a także dyskusję o literaturze czy stanie polskiego czytelnictwa” – relacjonuje wydarzenie Katarzyna Plewa, specjalista ds. promocji Małpka Express.
„Co więcej, wiele osób, skuszonych optymistycznymi wpisami pozostawionymi przez poprzednich właścicieli książek, sięgało po rodzaje literatury, z którymi dotąd nie mieli kontaktu” – dodaje. Poziom czytelnictwa w Polsce z roku na rok gwałtownie spada. Według badań TNS OBOP w 2012 r. tylko 39% mieszkańców kraju miało kontakt z jakąkolwiek książką. Wydarzenie inaugurujące akcję „ożywiania książek” odbyło się 23 kwietnia o 18.00 w Małpce Express przy ul. Piekary 12 w Poznaniu, a udział wzięło w nim kilkudziesięciu uczestników.
tagi: Małpka Express , książki , kampania ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...