Wiadomości

Bać-Pol celuje w 4 mld

Wtorek, 23 kwietnia 2013 Autor: Maja Święcka,
W ciągu najbliższych lat GK Bać-Pol chce podwoić obroty i przekroczyć najpóźniej w 2015 roku poziom 4 mld złotych sprzedaży (dla porównania poziom przychodów w 2012 wyniósł blisko 1,5 mld).

„Aby to zrealizować będziemy cały czas budowali strukturę dystrybucyjną i planujmy kilka akwizycji, które umocnią nas na lokalnych rynkach, bądź pozwolą zdobyć nowe kompetencje asortymentowe niezbędne do budowy optymalnej oferty dla naszych klientów” – mówi Leszek Bać, Prezes GK Bać-Pol. – „Dla mniejszych podmiotów również mamy ofertę. Będą oni mieli możliwość przystąpienia do naszej franczyzowej sieci hurtowni cash&carry. Dzisiaj funkcjonują dwie hurtownie w tym systemie. Na tej bazie dopracowujemy ten model współpracy. Dzięki temu lokalni hurtownicy, wchodząc w działalność pod naszą marką, mogą dostać dodatkowy impuls do rozwoju na swoich małych lokalnych rynkach. Z drugiej strony, w ten sposób pogłębią nasze dotarcie do tych rynków i korzystając z naszej wiedzy dystrybucyjnej będą stanowić naturalne profesjonalne zaplecze dla drobnego lokalnego handlu i gastronomii. Oceniamy, że średniookresowej perspektywie powinniśmy rozpocząć działania w tej formule z dwudziestoma partnerami podhurtowymi.”

GK Bać-Pol przyspiesza także działania w zakresie budowy sieci franczyzowych, SPAR i Słoneczko. W perspektywie 2016 roku  do sieci SPAR ma należeć około 450 do 500 sklepów, a do sieci Słoneczko minimum 800 punktów detalicznych.

Firma pracuje również intensywnie nad logistyką, aby poza obsługą własnych sieci oraz klientów indywidualnych, móc mocniej zintegrować się z innymi operatorami franczyzowymi i móc dzięki temu obsługiwać 1 500 innych sieciowych (sieci w kanale tradycyjnym) punktów detalicznych.

„Dzięki połączeniu z firma Ango oraz przejęciu firmy Hampol, staliśmy się realnie drugą (po Eurocashu) ogólnopolską firmą zajmującą się dystrybucją żywności. To oznacza, że jesteśmy w stanie zaoferować realne usługi dystrybucyjnie (w jednakowym przewidywalnym standardzie) każdej sieci detalicznej na rynku tradycyjnym. Dla  organizacji detalicznej jesteśmy dużym, a przez to solidnym i przewidywalnym partnerem, który daje realne i wymierne wsparcie w walce sklepów kanału tradycyjnego o względy konsumenta.  Z drugiej strony, jesteśmy w stanie nominalnie (przy racjonalnych kosztach dotarcia), zaoferować producentom możliwość dotarcia do każdego sklepu w Polsce. W ten sposób stanowimy dla nich realną alternatywę na lidera rynku. To duży bardzo atut na dzisiejszym rynku dystrybucji” - dodaje Leszek Bać.

Także  producenci oczekują realnej alternatywy dla lidera rynku. Alternatywy, która na partnerskich zasadach integruje polskie sklepy kanału tradycyjnego. Alternatyw, która pozwoli polskim sklepom skutecznie konkurować z sieciami dyskontów.

„Zaczynają dostrzegać naszą pracę w tym zakresie, jej owoce. Odczuwamy ich zainteresowanie, ale z drugiej strony chcielibyśmy ich  większego zaangażowania i wsparcia dla naszych działań. Wszak będą oni beneficjentem naszej pracy, gdyż otrzymają bardzo sprawnie działający i przewidywalny oraz sterowalny alternatywny kanał dotarcia do konsumenta. To pozwoli zachować równowagę rynkową, która tak jest przez nich oczekiwana. Firmy taka jak Bać Pol, której misja brzmi – Partnerstwo rozumiemy dosłownie – to idealny kandydat na lidera tych wszystkich zmian” – mówi Prezes.

M.in z myślą o producentach Bać-Pol nie zapomina o  o rozwoju innych pozycji asortymentowych. Priorytet w najbliższym okresie to alkohol, piwo i napoje. Wprowadzenie wysokoprocentowego alkoholu, piwa oraz napojów jest konsekwentnym realizowaniem strategii, która zakłada, że firma będzie kompleksowym dostawcą jak najszerszej oferty asortymentowej dla zintegrowanych sklepów i sieci, w szczególności do sieci franczyzowych tj. SPAR i Słoneczko. Współpracujący sklepy i lokalne sieci, oczekują o nas również kompleksowej obsługi tych kategorii.

„Przyglądamy się również rynkowi produktów chemicznych, kosmetycznych i tytoniowych. Konsekwentnie chcemy zapewnić naszym klientom dostęp do konkurencyjnej oferty również w tym zakresie, ale raczej rozważamy strategiczne porozumienie z dużymi graczami, chociaż do końca nie wykluczamy w tym zakresie fuzji i akwizycji” – kwituje Leszek Bać.

tagi: Bać-Pol , hurtownia , Leszek Bać , Spar , Słoneczko , sieć handlowa ,