Shop Doctor

Plastikowy pieniądz

Piątek, 19 kwietnia 2013 HURT & DETAL Nr 04 (86) / 2013 (Kwiecień)
Wygoda klienta jest priorytetem działalności większości placówek detalicznych. Karta płatnicza to już nie awaryjna forma płatności, a coraz częściej jedna z podstawowych. Płatności zbliżeniowe, cashback czy karty chipowe to żadna nowoczesność w 2013 roku! To po prostu codzienność. Liczba sklepów, w których nie można zapłacić kartą na szczęście maleje. O transakcjach bezgotówkowych z polskimi kupcami rozmawia Monika Dawiec.
Jak często klienci sklepu płacą kartą?
Agnieszka Matras, Stokrotka, Lublin: Klienci naszego sklepu coraz częściej dokonują płatności przy kasie z użyciem karty. Plastikowy pieniądz jest wygodny i bardzo popularny. Z miesiąca na miesiąc obserwujemy wzrost płatności bezgotówkowej. Ma na to wpływ także fakt, że w pobliżu nie ma bankomatu. Staramy się więc udostępnić klientom wszelkie dogodności, takie jak płatności zbliżeniowe czy obsługa kart chipowych.
 
Czy zdarzają się awarie terminali?
Agnieszka Matras, Stokrotka, Lublin:
Z doświadczenia wiem, że w wielu sklepach zdarzają się problemy związane z łącznością terminali z serwerem. W naszej placówce jeszcze nie zdarzyła się taka sytuacja, ale zawsze trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność. Dlatego też, oprócz terminali stacjonarnych znajdujących się przy kasach, mamy także urządzenia przenośne. Korzystamy z usług firmy First Data Polska z marką Polcard, natomiast terminale dostępne w sklepie są od VeriFone. Dokładamy starań, aby te usługi były na coraz wyższym poziomie.

Czy płatności kartą to codzienność w sklepie?
Katarzyna Bartos, sklep w Kielcach:
Nie wyobrażam sobie sytuacji, żeby w moim sklepie nie było terminali płatniczych. Mimo, że placówka nie mieści się w centrum miasta, a na jednym z osiedli na uboczu, to płatności bezgotówkowe są coraz częstsze. Zwłaszcza, że w okolicy są duże markety – musimy więc być konkurencyjni i dostosowywać się do wymagań rynku oraz potrzeb klientów. Gdybym nie miała terminali płatniczych z pewnością większość klientów wybierałaby zakupy w markecie.

Jak sprawują się terminale?
Katarzyna Bartos, sklep w Kielcach:
To do nas należy zapewnienie dobrego łącza, tak żeby nie odstraszyć klienta długim oczekiwaniem na połączenie. Jeżeli chodzi o techniczne zalety terminali – nie mam żadnych zastrzeżeń. Sprzęt firmy VeriFone sprawuje się nienagannie

tagi: płatności kartą , cashback , paypass , karty chipowe , VeriFone , terminale , opinie ,