Kategorie produktów

Terminale płatnicze – niezbędne w handlu i usługach

Piątek, 19 kwietnia 2013 HURT & DETAL Nr 04 (86) / 2013 (Kwiecień)
Według badań Narodowego Banku Polskiego i Fundacji Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego, przeprowadzonych w drugiej połowie 2012 roku, w płatnościach detalicznych w Polsce nadal dominuje gotówka. Płatności kartą są możliwe w około 20% polskich firm handlowo-usługowych. Równocześnie ponad połowa przedsiębiorstw akceptujących płatności kartowe przyznaje, że ma to pozytywny wpływ na wielkość ich sprzedaży.
Polacy liderami Europy
Polscy konsumenci słyną w Europie ze swojego zamiłowania do nowinek technologicznych w dziedzinie płatności. Według danych VISA, Polacy przodują w Europie w kwestii ilości i wartości wykonywanych transakcji zbliżeniowych. W Polsce, jako w pierwszym kraju na świecie, działa kilka systemów płatności mobilnych i elektronicznych portfeli. Jest to możliwe m.in. dzięki odpowiedniej infrastrukturze. W naszym kraju wiodącym dostawcą tej infrastruktury jest firma VeriFone – światowy lider w dziedzinie technologii bezpiecznych płatności elektronicznych.

VeriFone oferuje zaawansowane technologicznie terminale płatnicze, rozwiązania i usługi pozwalające handlowcom na przyjmowanie płatności bezgotówkowych i wprowadzenie usług dodatkowych. Na świecie firma działa już od ponad 30 lat; w Polsce jest obecna od 1996 roku. Bogate doświadczenie zdobyte na globalnych rynkach oraz solidne zaplecze badawcze sprawiają, że terminale płatnicze VeriFone należą do najnowocześniejszych i najbezpieczniejszych w branży. Jest to także wiodący na polskim rynku dostawca różnorodnych i zaawansowanych terminali płatniczych, takich jak np. terminale mobilne, wykorzystujące technologię NFC, PIN pady itp.

Rosnące wymagania wobec terminali płatniczych
Polski rynek płatności bezgotówkowych staje się coraz bardziej wymagający. Zwykły terminal do przyjmowania płatności kartowych przestaje wystarczać klientom oraz handlowcom poważnie myślącym o rozwoju swojego biznesu. Aby spełniać oczekiwania konsumentów, nowoczesne urządzenia płatnicze powinny obsługiwać wiele różnych typów płatności, w tym: karty wymagające podpisu lub kodu PIN, karty chipowe EMV, płatności w systemie zbliżeniowym i płatności mobilne bazujące na technologii NFC. Bardzo ważnym aspektem jest także bezpieczeństwo transakcji: terminale muszą gwarantować ochronę wrażliwych danych posiadacza karty.

Z kolei, z punktu widzenia handlowców urządzenia powinny być wytrzymałe, bezawaryjne i funkcjonalne. Dzięki wypełnieniu wszystkich powyższych kryteriów, rozwiązania i urządzenia VeriFone spełniają oczekiwania i potrzeby najbardziej wymagających konsumentów i środowisk detalicznych. Firma stale reaguje na nowe wyzwania rynku i rozwija oferowane przez siebie rozwiązania. Terminale VeriFone pozwalają rozbudowywać funkcjonalność urządzenia i wprowadzać na nim aplikacje dodane i usługi dodatkowe, takie jak np. doładowania telefonu, opłacanie rachunków, cashback, programy lojalnościowe czy nawet możliwość emitowania reklam lub ofert promocyjnych dopasowanych do konkretnego klienta.

Terminal nie tylko do płatności
Być może możliwość dopasowania ofert promocyjnych do konkretnego klienta za pomocą terminala płatniczego wydaje się odległą przyszłością, jednak jest to rozwiązanie już działające na rynku. Jednym z elementów zaawansowanej oferty VeriFone jest usługa PAYMEDIA. Jest to Platforma Marketingu Mobilnego, umożliwiająca punktom handlowo-usługowym nie tylko przyjmowanie płatności elektronicznych, w tym mobilnych, ale także oferowanie klientom indywidualnych ofert, kuponów rabatowych i promocji dzięki wykorzystaniu geotargetowania i danych demograficznych. Działania marketingowe mogą być profilowane np. pod kątem określonych grup odbiorców lub punktów sprzedaży.

Handlowcy powinni być gotowi na wyzwania przyszłości i konsumentów, coraz chętniej sięgających po nowoczesne formy płatności bezgotówkowych. Odpowiedni terminal płatniczy pozwoli w pełni wykorzystać możliwości każdego punktu handlowo-usługowego i wyjść naprzeciw coraz bardziej wymagającym konsumentom.

Tomasz Wejcman, Country Manager Poland VeriFone Sp. z o. o.


tagi: VeriFone , terminale , płatności bezgotówkowe ,