Wiosenne zmiany w diecie pomagają uzyskać dobrą formę, samopoczucie oraz ułatwiają zrzucenie zbędnych kilogramów zgromadzonych po długiej zimie. Wiedzą o tym panie, ale również panowie coraz częściej wybierają w sklepach produkty lżejsze i zdrowsze.
Sklep w centrum Radomia
Jak przyznaje Monika Kępczyńska, właścicielka sklepu w Radomiu przy ul. Traugutta 7 – wiosną klienci kupują duże ilości świeżych warzyw i owoców. Przez cały rok bardzo dobrze sprzedają się również gotowe surówki marki Witaminka. Mrożone mieszkanki warzywne na patelnię klienci chętnie kupują przez wszystkie miesiące w roku. W zamrażarce znajdują się produkty Hortex i Oerlemans. Oczywiście na półkach nie brakuje różnego rodzaju herbat o właściwościach odchudzających i oczyszczających organizm. „Bardzo dobrze sprzedaje się herbata zielona i czerwona. Zwłaszcza wiosną obserwuję wzrost sprzedaży tego typu asortymentu. Kupują je najchętniej panie, które szykują się do sezonu plażowego” – opowiada pani Kępczyńska. Wśród marek najlepiej rotujących detalistka wymienia Big-Active, Bastek, Yunnan Green Tea.
Zamiast białych bułeczek na śniadanie czy do pracy wiosną chętniej kupowane są wafle ryżowe czy chrupkie pieczywo. W tej kategorii Monika Kępczyńska zauważa, że nawet panowie zmieniają nawyki zakupowe. „Dobrze sprzedają się wafle ryżowe i pieczywo Sonko, Wit-Pol i Wasa” – dodaje.
Wiosna to czas przygotowywania smacznych sałatek. W sklepie pani Moniki nie brakuje asortymentu – warzywa, oliwy, octy, przyprawy, kukurydza, oliwki.. Dla każdego znajdzie się coś, z czego przygotuje ulubioną wiosenną sałatkę. „Do wielu dressingów sałatkowych dodajemy ocet. To niezbędny składnik, żeby nadać potrawie charakterystyczny smak. Dodatkowo na przykład ocet jabłkowy wspomaga odchudzanie. Klientki mojego sklepu wiedzą o tym doskonale” – mówi detalistka. Na półkach znajduje się duży wybór olejów, oliw. Prym w sprzedaży wiedzie oliwa z oliwek marki Goya. Bardzo dobrze sprzedaje się także ocet marki Jamar. „Klienci mojego sklepu dużą uwagę podczas zakupów przywiązują do jakości produktów. Dlatego też staramy się, aby nasz asortyment był konkurencyjny przede wszystkim pod względem jakości” – przyznaje pani Kępczyńska.
Delikatesy w Dęblinie
Delikatesy Artek, który prowadzą państwo Artur i Wioletta Suszek w Dęblinie, funkcjonują na rynku od 2004 roku, w sieci ODIDO palcówka jest od roku. Jak przyznaje pani Wioletta, dzięki współpracy sklep prowadzi się dużo łatwiej. Po zimowym przestoju, od Wielkanocy obroty sklepu zaczęły wzrastać. „Zwłaszcza wiosną zauważamy wzmożony ruch i rotację produktów królujących w tym sezonie” – opowiada pani Suszek.
Po pierwsze detalistka zauważa zmiany decyzji zakupowych przy półce z herbatami. Częściej kupowane są zielone, wśród marek prym wiedzie Big-Activ.
Wzrasta także sprzedaż nabiału w wersji light. Jogurty lekkie, bez zawartości cukru, kefiry, maślanki oraz granulowane serki light – to produkty na topie. Wśród marek króluje tutaj Jogobella i OSM Piątnica.
„Jeżeli chodzi o produkty do sałatek już od Wielkanocy wzrasta zainteresowanie w obrębie tej kategorii. Octy, oliwy, kukurydza w puszce, warzywa świeże, nowalijki – klienci mojego sklepu uwielbiają tego typu asortyment” – mówi pani Wioletta. Wśród tej kategorii klienci delikatesów Artek nie zwracają uwagi na cenę. Wybierają znane marki i dobrą jakość.
Wszystkie „produkty sałatkowe” usytuowane są na jednej z wysp w sklepie. Na półkach obok siebie znajdują się oliwy, octy, kukurydza, oliwki, itp. „Chcemy w miarę naszych możliwości ułatwić klientom robienie zakupów. Prawidłowe ułożenie produktów to często klucz do sukcesu” – mówi właścicielka delikatesów.
Wraz z pierwszymi promieniami słońca odnotowuje się zwiększoną sprzedaż otrębów, płatków owsianych, chrupkiego pieczywa, a także kasz. „Bardzo dobrze sprzedają się marki Sante, Kupiec, Melvit i Sonko” – dodaje detalistka.
Miesiąc kwiecień to ostatni dzwonek, żeby dopasować sklepowe półki z żywnością do wiosennych trendów. Pamiętajmy o chrupkim pieczywie, otrębach, nabiale w wersji light, zielonych herbatach, octach i oliwach oraz świeżych warzywach i owocach. Z dobrze dobranym asortymentem każdy sklep ułatwi swoim klientom wiosenną metamorfozę kulinarną.
Monika Dawiec