„Carlsberg Polska jest pierwszym graczem na polskim rynku piwa, który zdecydował się na zmianę formuły współpracy z dystrybutorami z systemu „ExFactory”, na formułę odsprzedażową.” - mówi Andrzej Kotfis, Dyrektor ds. Rozwoju Rynku w Carlsberg Polska. „W nowym podejściu strategicznym fokusem całej organizacji jest Konsument. Oznacza to, że rozliczenie z partnerami handlowymi następuje w oparciu o ilość i wartość odsprzedaży piw do sklepów i lokali gastronomicznych, a nie, jak miało to miejsce poprzednio, według dokonywanych przez dystrybutorów zakupów w Carlsberg Polska, na podstawie ich planów zakupowych. To zasadnicza zmiana! Teraz wspólnie z dystrybutorem ustalamy potencjał obsługiwanego rynku, cele odsprzedażowe i niezbędne narzędzia do ich realizacji. Oczywiście zapewnienie sprawnego funkcjonowania takiego systemu wymaga ciągłego pozyskiwania przez nas bieżących informacji o odsprzedaży produktów przez dystrybutorów do rynku tradycyjnego i posiadanych przez nich zapasach. Narzędziem, które nam to umożliwia jest system ECOD Dystrybucja”.
ECOD Dystrybucja (Elektroniczne Centrum Obsługi Dokumentów) – to elektroniczna platforma wymiany informacji, komunikacji z partnerami handlowymi. Technologia platformy opracowana została przez firmę Comarch S.A., największego w Europie środkowowschodniej operatora EDI. Ze względu na liczbę Dystrybutorów podłączanych do systemu (450 podmiotów), zakres integracji i ilość przetwarzanych danych, jest to w tej chwili jeden z najbardziej skomplikowanych i innowacyjnych projektów w branży FMCG w Polsce. Zasadniczą innowację systemu stanowi sposób pozyskiwania danych sprzedażowych o produktach firmy - bezpośrednio z systemów transakcyjnych dystrybutorów (raporty magazynowe i sprzedażowe).
„W ciągu 8 miesięcy głównej fazy wdrożenia zrealizowaliśmy blisko 350 połączeń.” – mówi Agata Serwin, Menadżer ds. Rozwoju Obsługi Klientów i Logistyki w Carlsberg Polska. „Narzucenie tak ogromnego tempa realizacji przedsięwzięcia stało się możliwe między innymi dzięki temu, że dystrybutorzy z łatwością dostrzegali korzyści z jakimi wiąże się dla nich podłączenie do platformy. Tym bardziej, że obsługa systemu wymaga od dystrybutora minimalnego wysiłku. System wysyła i dostarcza informacje automatycznie, ale przy pełnej kontroli po stronie dystrybutora. Niewątpliwie znaczący wpływ na wysokie tempo realizacji miał także wybór firmy Comarch, jako partnera do realizacji usługi wdrożenia.” – mówi Agata Serwin, Menedżer ds. Rozwoju Obsługi Klientów i Logistyki w Carlsberg Polska.
Zintegrowanie dotychczasowych źródeł informacji z informacjami płynącymi z platformy ECOD przynosi wymierne efekty. Możliwość codziennego zarządzania sprzedażą, szybkiego reagowania na potrzeby rynku, znaczące zmniejszenie kosztów magazynowania i transportu, efektywniejsze planowanie produkcji, wreszcie docelowe wprowadzenie wzajemnych rozliczeń przy użyciu e-faktury - to tylko niektóre z zalet nowego systemu. Wyjątkowego, bo przynoszącego korzyści wszystkim biorącym w nim udział stronom.
tagi: carlsberg polska ,
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Bartosz Olejarski został powołany na stanowisko Dyrektora...
W maju br. ceny w sklepach spożywczych wzrosły średnio rok...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...