Wzrost sprzedaży godny podziwu
W styczniu 2013 r. oba nowe działy rozpoczęły działalność handlową i w krótkim czasie osiągnęły pierwsze, imponujące wyniki. W pierwszym etapie wprowadzania oferty alkoholowej zaoferowano klientom 695 indeksów wyrobów alkoholowych 19 producentów, w tym jednego browaru. W drugim etapie ofertę uzupełniono o 150 pozycji asortymentowych piwa Kompanii Piwowarskiej, Carlsberga i Żywca. Sprzedaż alkoholi mocnych rozpoczęto 28 stycznia, a już w lutym osiągnęła ona wartość 200 tys. zł. Sprzedaż piwa rozpoczęła się 4 marca, jeszcze przed rozpoczęciem sezonu wiosenno-letniego.
Dystrybucja alkoholi prowadzona jest z wyodrębnionego magazynu o powierzchni 1 500 mkw. Obsługę klientów i zbieranie zamówień powierzono przedstawicielom handlowym z branży spożywczej, a wsparcie fachowe i opiekę nad kategorią zapewnia Sławomir Matczak, dedykowany przedstawiciel handlowy z wieloletnim doświadczeniem. Przedstawiciele mają do dyspozycji specjalnie przygotowane pakiety promocyjne i narzędzia marketingowe, które umożliwią dynamiczny rozwój działu alkoholowego i regularne realizowanie założonych celów sprzedażowych.
Coraz więcej indeksów
Oddział nabiałowy dysponuje dwoma magazynami wysokiego składowania i magazynem przyjęć o łącznej powierzchni 900 mkw. W jego stałej ofercie znalazło się ponad 500 indeksów 27 producentów, w tym m.in. firm Zott, Mlekpol, Hochland, Unilever i Włoszczowa. Serwis realizowany jest przez kilkanaście samochodów dostawczych przystosowanych do przewozu nabiału. Obsługę klienta zapewniają przedstawiciele handlowi, ale zamówienia mogą być składane także za pośrednictwem poczty elektronicznej, poprzez telselling, sms oraz na platformie e-Hurt. Działem nabiałowym zarządza doskonały fachowiec Maciej Jaworski, który planuje rozszerzyć w najbliższym czasie ofertę handlową do 800 indeksów i nawiązać współpracę z kolejnymi kilkunastoma producentami.
W chwili obecnej dział nabiałowy obsługuje ponad 600 klientów indywidualnych, w tym PSS i GS oraz kupców prywatnych, zarówno zrzeszonych w lokalnych sieciach jak i niezależnych. Po pierwszych tygodniach prowadzenia działalności handlowej w lutym dział wypracował już imponujące obroty rzędu 600 tys. złotych, w kolejnych miesiącach można się spodziewać intensywnego pozyskiwania nowych klientów, rozszerzania rynku i dynamicznego wzrostu obrotów.
tagi: Specjał , hurtownia , nabiał , alkohol ,
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...