W 2012 roku, roczna sprzedaż produktów RTD z portfolio Brown-Forman, w stosunku do wzrostu sprzedaży całej kategorii, zwiększyła się aż 10 - krotnie. Coraz większa liczba konsumentów, chce delektować się drinkami w miejscach, gdzie wygodnie jest zabrać ze sobą puszkę z gotowym napojem.
„Polacy, wiosną i latem, chętnie spędzają czas na świeżym powietrzu – aż 66 proc. z nas grilluje (Millward Brown SMG/KRC, maj 2012), spotykamy się ze znajomymi na imprezach plenerowych, organizujemy pikniki i weekendowe wypady za miasto – w tych okolicznościach ważna jest wygoda, poręczność oraz ulubiony smak, również w odniesieniu do alkoholu” – mówi Aleksander Wencel Market Development Director z Brown-Forman Polska.
Niekwestionowanym liderem pod względem ilości sprzedaży w kategorii RTD, o pojemności mniejszej niż 400 ml w handlu małoformatowym, był w ubiegłym roku drink Jack Daniel’s & Cola. Zaś Finlandia® Frost zajęła 3 miejsce wśród drinków bazujących na wódce (w sklepach małoformatowych <300m² z wyłączeniem Dyskontów, w rocznym ujęciu ilościowym sprzedaży RTD)*. Rekorowa sprzedaż Jack Daniel’s & Cola oraz Finlandia® Frost dowodzi tego, że Polacy niezmiennie cenią najwyższą jakość dwóch kluczowych marek z portfolio Brown Forman – Jack Daniel’s Tennessee Whiskey oraz Finlandia Vodka. Finlandia pozostaje niekwestionowanym liderem w kategorii wódek importowanych, zaś Jack Daniel’s to najpopularniejsza w Polsce whiskey, w kategorii premium. Zaufanie, którym klienci obdarzają oba trunki przeniosło się na gotowe do spożycia drinki, stworzone na ich bazie. To jedno ze źródeł sukcesu. Kolejne to smak, który wynika z idelanie dobranych i zbalansowanych składników. Nie bez znaczenia jest również fakt, że gotowe do spożycia drinki z portfolio Brown Forman odznaczają się poręcznymi i estetycznymi opakowaniami.
Finlandia Frost łączą w sobie dobrze znaną, najwyższą jakość Finlandia Vodka z orzeźwiającymi smakami żurawiny, limonki i grapefruita. Idealnie zbalansowana kompozycja sprawia, że orzeźwiającymi drinkami można cieszyć się zarówno w czasie niezobowiązujących spotkań z przyjaciółmi, jak i podczas letnich imprez plenerowych. Drink zawiera 4,4% alkoholu i jest dostępny w stylowych puszkach 250 ml, których etykiety zaprojektował jeden z czołowych fińskich designerów,
Klaus Haapaniemi.
Jack Daniel’s & Cola to słodko-pikantny mix klasycznej whiskey Old No. 7. perfekcyjnie połączonej z wyrazistym smakiem coli, zapewniający orzeźwiające doznanie. Ten gotowy do spożycia drink stanowi doskonałe zestawienie tradycji z nowoczesnością, znane miłośnikom whiskey Jack Daniel’s na całym świecie. Drink zawiera 6 % alkoholu i jest dostępny w puszkach o pojemności 0,33 l.
Jack Daniel’s & Ginger łączy w sobie świeżą nutę imbiru z wyraźnym charakterem Jack Daniel’s Tennessee Whiskey, tworząc drink o klasycznym smaku. Ta najmniejsza beczka Jack'a pozwala na delektowanie się smakiem Jack Daniel’s Tennessee Whiskey w każdych okolicznościach.
Wartości skalkulowane na podstawie danych Nielsen dla kategorii Ready To Drink (drinki alkoholowe) z wyłączeniem bazujących na piwie dla okresów II 2012 – I 2013, sklepy małoformatowe <300m² z wyłączeniem Dyskontów (Duże, Średnie i małe Sklepy Spożywcze, Sklepy Winno-Cukiernicze.
*Producent Brown-Forman Polska za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, sklepy małoformatowe <300m² z wyłączeniem Dyskontów (Duże, Średnie i małe Sklepy Spożywcze, Sklepy Winno-Cukiernicze, sprzedaż wartościowa w okresie II 2012 – I 2013 w kategorii RTD (drinki alkoholowe) bez bazujących na piwie.