Osoby z autyzmem mają problemy z mówieniem, postrzeganiem świata, rozumieniem relacji społecznych. W odmienny sposób odbierają wrażenia zmysłowe. Trudno jest nam nawet wyobrazić sobie, że sól jest kwaśna, śnieg parzy, a delikatne głaskanie powoduje silny ból. Ale tak właśnie może wyglądać świat osoby z autyzmem. I nie jest to ani gorsze, ani lepsze postrzeganie świata; jest po prostu inne i zasługuje na nasze zrozumienie. Niestety świadomość społeczna w kwestii autyzmu jest w Polsce bardzo niska. Stąd międzynarodowa akcja „Light It Up Blue", której inicjatorem jest amerykańska organizacja Autism Speaks, Polsce obchodzona pod hasłem „Na niebiesko dla autyzmu" jest celebrowana od 2011 roku. 2 kwietnia 2013 w geście solidarności z osobami z autyzmem na niebiesko zmienią swoje oświetlenie tysiące budowli w ponad 600 miastach w 45 krajach.
W tym roku – tak samo jak w ubiegłym - firma Rossmann także wesprze tę koordynowaną w Polsce przez Fundację SYNAPSIS, globalną akcję. 2 kwietnia 2013 sześć naszych Drogerii (Sopot, Poznań, Warszawa - 3 lokalizacje i Łódź) zaświeci się na niebiesko. Na niebiesko podświetlonych zostanie wiele innych budynków m.in. Pałac Kultury i Nauki oraz Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, katowicki Spodek itd. Więcej informacji o autyzmie można znaleźć na stronach www.synapsis.org.pl.
tagi: Rossmann , autyzm , wsparcie ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...