Sieć Małpka Express zadebiutowała na rynku 17 marca 2012 r. otwarciem sklepu w Szczecinie-Warzymicach. Dziś pod jej szyldem działają 64 lokale na terenie 11 polskich województw. To jednak dopiero początek zapowiadanej ekspansji. Łącznie w 2013 roku powstanie 150 nowych placówek Małpka Express. W kolejnych latach dynamika rozwoju sieci jeszcze wzrośnie. W 2014 r. firma planuje uruchomienie 200 sklepów, a od 2015 zapowiada 300 otwarć rocznie.
„Naszym celem jest zdobycie silnej pozycji w ścisłej czołówce rynku convenience, a bez dynamicznej ekspansji nie uda nam się tego celu osiągnąć” – mówi Maciej Szturemski, Prezes Zarządu firmy Małpka S.A. „Zamierzamy sfinansować projekt wykorzystując zarówno środki własne jak i dostępne na rynku instrumenty finansowe. Rozważamy także możliwość rozszerzania zasięgu naszej sieci drogą przejęć. Jednak w tym przypadku kluczowym czynnikiem jest spełnienie przez potencjalne podmioty wszystkich stawianych przez nas wymagań, tak aby nasz koncept sklepów był spójny i powtarzalny” – dodaje Szturemski.
Sklepy Małpka Express prowadzone są na zasadach systemu partnerskiego. W odróżnieniu od franczyzy, taka forma współpracy nie wymaga od partnera wniesienia opłaty wstępnej, co znacznie ogranicza koszty rozpoczęcia działalności. Partner prowadzący sklep jest zobowiązany jedynie do zakupu kasy fiskalnej oraz pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. W zamian dostaje od firmy MAŁPKA S.A. nowocześnie wyposażoną placówkę handlową, profesjonalne wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi.
Małpka Express rozwija swoją sieć w lokalizacjach „high streetowych”, w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Do tej pory najwięcej sklepów zostało otwartych w Poznaniu (13), Szczecinie (7) oraz Łodzi (4), ale też w mniejszych miejscowościach, jak Skórzewo, Borówiec czy Lubań. Lokale należące do sieci otwierane są także w pasażach handlowych Czerwona Torebka. Średnia powierzchnia sklepów Małpka Express wynosi 117 mkw, a sala sprzedaży mierzy zazwyczaj 84 mkw. Wartość koszyka zakupowego klientów sieci systematycznie rośnie i waha się w przedziale 11-15 zł brutto.
tagi: Małpka Express , sieć , rozwój , ekspansja ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...