Advertisement

Z rynku FMCG

Sieć Piotr i Paweł planuje dalszą ekspansję

Wtorek, 19 marca 2013 Autor: Monika Dawiec,
Firma otworzyła się na nowy koncept biznesowy, co znacznie uatrakcyjni ofertę dla franczyzobiorców.
Od teraz franczyzobiorcą Piotra i Pawła może zostać nie tylko osoba zarządzająca przygotowaną przez sieć placówką, ale też prowadząca własny sklep. W nowym wariancie biznesowym wymagania względem franczyzobiorcy to działający sklep o powierzchni 600 mkw. oraz doświadczenie w handlu. Zdaniem zarządu spółki otwarcie franczyzy na doświadczonych handlowców, to gwarancja bezpieczeństwa inwestycji.

Zarząd spółki poinformował także, że wszyscy, którzy nawiążą  współpracę z Piotrem i Pawłem do końca 2013 nie poniosą kosztów adaptacji funkcjonujących placówek do standardów sieci.

Firma Piotr i Paweł istnieje od 1990 roku. Pierwszy sklep brandu powstał z myślą o kliencie i jego dobrym samopoczuciu podczas robienia codziennych zakupów i – zdaniem właścicieli sieci – ta zasada utrzymywana jest do dziś. Pierwszy supermarket uruchomiono już w 1991 roku, a w 2000 rozpoczęto budowę sieci franczyzowej. Aktualnie firma posiada 53 placówki własne i 37 franczyzowych. Jeszcze w tym roku planowane jest otwarcie setnego sklepu.

Potencjalny franczyzobiorca, zainteresowany otwarciem własnego sklepu, musi liczyć się z wydatkiem rzędu 500 tys. zł. Firma nie wymaga doświadczenia w handlu. Oferuje pełne szkolenia i wsparcie od samego początku. Przez pierwszy rok funkcjonowania placówki to zarząd Piotra i Pawła zarządza nią. Franczyzobiorca piastuje w tym czasie stanowisko kierownika sklepu. W ten sposób minimalizowane jest ryzyko porażki, a franczyzobiorca ma czas, żeby przyswoić sobie zasady prowadzenia tego typu biznesu. W nowym wariancie biznesowym po przyłączeniu własnego sklepu do sieci, od razu stajemy się pełnoprawnym franczyzobiorcą.  (źródło: franczyzawpolsce.pl)

tagi: Piotr i Paweł , sieć , sklepy , franczyza , rozwój ,