Kategorie produktów

Przekąska we włoskim stylu

Wtorek, 19 marca 2013 HURT & DETAL Nr 03 (85) / 2013 (Marzec)
Oryginalny pomysł, wyśmienity smak i różnorodność kompozycji, wysoka jakość i stylowe opakowanie – to linia produktów Bruschette Maretti. Nie może zabraknąć ich w żadnym sklepie detalicznym, bo ilość zadowolonych klientów rośnie z miesiąca na miesiąc.
Te niewielkie, ale jakże smakowite krążki pieczonego, chrupkiego pieczywa, jak zapewnia producent stworzone z wyselekcjonowanych składników, są wyśmienitą przekąską na każdą porę dnia, doskonałe również jako dodatek do sałatek i surówek. Różnorodność smaków – mix warzyw, grzyby w śmietanie, pomidor z oliwką, szpinak z ricottą, pieczony czosnek, mix serów oraz dwie nowości: pizza i szynka włoska – są gwarancją tego, że każdy konsument znajdzie swój ulubiony. Nie bez znaczenia jest także opakowanie – zdecydowanie wyróżnia produkt spośród innych konkurencyjnych. Gwarancją sprzedaży jest również silne wsparcie producenta i dystrybutora – firmy Italmex Warszawa. Na początku br. producent – firma Italfood – rozpoczął ogólnopolską kampanię telewizyjną, która ma za zadanie wzmocnić rozpoznawalność marki Bruschette Maretti, znanej już w wielu krajach europejskich i nie tylko. Równolegle prowadzone są akcje degustacyjne i promocyjne przy wsparciu PR w Internecie i za pomocą materiałów POS. Ważną dla detalisty wskazówką od producenta jest określenie miejsca prezentowania produktu w sklepie. Na podstawie doświadczeń zdobytych na innych rynkach, firma Italfood zapewnia polskich detalistów, że Bruschette Maretti najlepiej sprzedają się wtedy, gdy stoją obok innych słonych przekąsek takich jak krakersy, słone paluszki czy orzeszki. Mogą też znajdować się w pobliżu piwa, napojów gazowanych czy soków.
 
A co mówią detaliści o chrupiących przekąskach Bruschette Maretti?
Katarzyna Chądzyńska z handlem związana jest od 1989 roku, sklepy prowadzi od 2001, jednym z nich jest działający od trzech lat Baks, zlokalizowany przy ul. Łączności 35 w miejscowości Łazy. Na powierzchni 250 mkw. znajduje się szeroki wybór asortymentu (około 10 tys. pozycji), nie brakuje produktów wyszukanych, delikatesowych, sprowadzanych na specjalne zamówienie klienta, również z małych specjalistycznych hurtowni czy masarni. „Praca w sklepie do łatwych nie należy, ale daje olbrzymią satysfakcję” – mówi pani Katarzyna i podkreśla, że właściwie skomponowany i dobrany asortyment stanowi o sukcesie w dzisiejszych trudnych dla handlu czasach. Kolejnymi atutami są: przemyślana lokalizacja oraz przyjacielska współpraca zarówno z partnerami biznesowymi, jak i z personelem. Bruschette Maretti w ofercie są praktycznie od początku ich obecności na rynku. „Jest to produkt dostępny w hurtowniach, dobrze rotujący, znacznie lepiej od konkurencyjnych przekąsek. Jest to asortyment, który doskonale się przyjął, klienci chętnie kupują wszystkie smaki, chociaż największą rotację notują: mix serów, mix warzyw i pomidor z oliwką, pytają również o nowości” – podkreśla pani Katarzyna i zapewnia, że Bruschette o smaku pizzy i szynki włoskiej – dwie nowości – również dostępne będą w ofercie. „Jest to fajna przekąska, bardzo smaczna, idealna nie tylko na popołudnie, ale i na wieczór, jako smakołyk do dobrego filmu. W sezonie grillowym mogą być ciekawym uzupełnieniem menu, na ciepło również powinny być bardzo smaczne” – podkreśla moja rozmówczyni i dodaje, że każdemu detaliście poleca wzbogacenie oferty o te smaczne chlebowe krążki, które są alternatywą dla jakże popularnych chipsów, a nawet paluszków czy orzeszków.

Podobnego zdania jest personel warszawskich delikatesów Blask zlokalizowanych przy ul. Noskowskiego 2. Ta działająca od trzech lat placówka oferuje ponad 4 tysiące pozycji asortymentowych na przeszło stu metrach kwadratowych powierzchni handlowej. Swoją ekspozycję posiadają również Bruschette Maretti dostępne we wszystkich obecnych na rynku smakach. Jak podkreśla Izabela Ligaj, kierowniczka sklepu, jest to produkt – chociaż na rynku relatywnie od niedawna – bardzo lubiany przez konsumentów, chętnie kupowany, a szczególnie o smakach: grzyby w śmietanie, mix serów oraz mix warzyw. Jaki klient po nie sięga? W każdym wieku, zapewnia moja rozmówczyni i dodaje, że jest to przekąska obecna w codziennych zakupach okolicznych mieszkańców. W ofercie nie zabraknie również nowości, dwóch nowych smaków. „Bruschette Maretti o smaku pizzy z całą pewnością będą strzałem w dziesiątkę. Szynka włoska również, każdy produkt, który posiada smak szynki sprzedaje się u nas doskonale. Oferta tych przekąsek jest atrakcyjna, jest w niej wiele ciekawych smaków i zapewniam, że już czekam na kolejne, które swoje miejsce znajdą na sklepowych półkach” – mówi pani Izabela i dodaje, że jej ulubiony smak to pomidor z oliwką oraz pieczony czosnek.

Jacek Dziuba, detalista z niewielkiej miejscowości Goszczyn nad Pilicą w swojej ofercie posiada Bruschette Maretti we wszystkich dostępnych odmianach i już niecierpliwie czeka na pojawienie się nowości. Dlaczego? „To produkt, który sprzedaje się doskonale, klienci poszukują różnych smaków, ich większa oferta sprawi, że będą sięgać po nie jeszcze chętniej” – zapewnia detalista i dodaje, że konsumenci są coraz bardziej ciekawi nowości rynkowych. W odróżnieniu od innych detalistów, pan Jacek ekspozycję Maretti zlokalizował w dwóch miejscach. Część stoi razem ze słonymi przekąskami, a część przy pieczywie chrupkim. To dobry sposób na zwiększenie sprzedaży w danym asortymencie. „Reklama telewizyjna również wpływa na wielkość sprzedaży, wyjątkowo apetycznie prezentuje produkt, co swoje przełożenie znajduje w sklepie – klienci jeszcze chętniej sięgają po ten przysmak” – mówi detalista.
 
Maja Święcka

tagi: przekąski , Italmex , Bruschette Maretti , Maja Święcka ,