Kampanie i Promocje

Góralki – smak po brzegi

Wtorek, 19 marca 2013 HURT & DETAL Nr 03 (85) / 2013 (Marzec)
W 2007 roku pojawiły się na polskim rynku dziwne wafelki…Nie zostały oblane w całości czekoladą – tylko na bokach można było zauważyć kakaową polewę. Nie dorównywały wielkością opakowania innym wafelkom obecnym na rynku, poza tym były od nich nieco grubsze, a na opakowaniu widniały kwiaty i nietypowa – bo niezupełnie dla Polaka poprawna – nazwa. Wafelki Horalky, bo o nich mowa, są produkowane na Słowacji. Ich sprzedażą w Polsce zajmuje się firma I.D.C. Polonia, polski oddział największego słowackiego producenta słodyczy – I.D.C. Holding, a.s.
Począwszy od momentu, w którym Horalky pojawiły się na polskim rynku, wafelki te podbijają serca polskich konsumentów, zajmując coraz większy kawałek tortu słodyczowego. W 2011 roku po raz pierwszy pojawiły się w telewizji, a także na portalu społecznościowym Facebook. Efekt działań reklamowych był spektakularny – udało się zdecydowanie zwiększyć dystrybucję, a wafelki znalazły się w pierwszej dziesiątce wśród wafli impulsowych.

Horalky w Polsce nazywają się Góralki

W 2012 roku firma zdecydowała się na krok, można rzec karkołomny. Podjęto decyzję o zmianie nazwy produktu na polsko brzmiącą – Góralki. Odświeżono też opakowanie. Zmianom towarzyszyła szeroko zakrojona kampania reklamowa, skoncentrowana przede wszystkim w telewizji i w internecie. Kampania telewizyjna komunikowała zmianę nazwy wafelków w bardzo prosty i przystępny sposób, mówąc, że „od dziś Horalky w Polsce nazywają się Góralki”. Podkreślona została też niezmienność produktu. Natomiast na Facebooku, aby nie stracić sympatyków Horalek i pozyskać nowych fanów, akcja związana z rebrandingiem przyjęła formę zabawy. Początkowo starano się zaciekawić internautów, zapowiadając wafelkową rewolucję. Jej wynikiem była oczywiście zmiana nazwy wafelków Horalky na Góralki.

Nowe, nugatowe
Wyniki całej akcji rebrandigowej można zaobserwować w każdym sklepie. Góralki są wszędzie! Znajdują się obecnie w pierwszej trójce wśród wafli impulsowych, a na Facebooku również mogą poszczycić się trzecim miejscem w kategorii „Żywność”, mając ponad pół miliona fanów. Ale to nie wszystko. Aby jeszcze bardziej wzmocnić swoją pozycję na rynku, w obecnym roku firma wprowadziła nowość – kolejny, unikalny produkt – Góralki z nugatowym kremem, połączone z kakaowym waflem i tradycyjnym już, obwodowym oblewaniem, wzbogacony orzeszkami arachidowymi.

Intensywna promocja
Dla hucznego wprowadzenia nowości na rynek firma przygotowała kampanię reklamową. Działania reklamowe rozpoczęły się w lutym i potrwają do końca marca. W ramach kampanii zostaną wyemitowane spoty reklamowe, przede wszystkim w stacjach ogólnopolskich, jak TVP i TVN, a także w telewizjach kablowych. Spot telewizyjny podkreśla wyjątkowość nowego smaku wafelków. Oprócz działań w telewizji, firma przygotowała także wiele atrakcji dla fanów na portalu społecznościowym Facebook. Dla partnerów handlowych przygotowano atrakcyjne pakiety promocyjne, a także różnorodne materiały POS, eksponujące towar i pomagające zwiększyć sprzedaż.

Recepta na sukces
Jaka jest recepta na sukces? Według Prezesa firmy, Rastislava Čavojskiego, podstawą sukcesu jest przede wszystkim dobry produkt, nietypowy i wyjątkowy pod względem smaku. To także wypadkowa wszystkich działań – wzmożonych wysiłków całego zespołu firmy w budowaniu sieci dystrybucji. To również kwestia zaufania, jakim obdarzają firmę partnerzy. A dopełnieniem wszystkiego są proste w przekazie komunikaty reklamowe.

tagi: Góralki , wafelki , prezentacja marki ,