Na prezesa Emperii zarekomendował Dariusza Kalinowskiego dotychczasowego wiceprezesa zarządu, z którym od dziesięciu lat blisko współpracuje i tworzy sukcesy Emperii. Rada Nadzorcza przyjęła rekomendację Artura Kawy i powołała na Prezesa Zarządu Dariusza Kalinowskiego. Jednocześnie uzupełniła skład Zarządu Emperii o osobę Cezarego Barana jako Wiceprezesa Zarządu.
Jako biznesmen Artur Kawa kojarzony jest z Emperią. Jest jej założycielem i współautorem największych osiągnięć i sukcesów. W lipcu 2012 roku zrezygnował ze sprzedaży Stokrotki, postawił na jej reorganizację i rozwój. We wrześniu 2012 roku powołał nowy zarząd Stokrotki, a obecnie przedstawił wypracowaną wspólnie z nim strategię. Wraz z doświadczonym i bardzo ambitnym zespołem menadżerskim zaczyna nowy rozdział w swoim biznesowym życiu.
Nowa strategia Stokrotki jest zgodna z trendami rynkowymi w Polsce, gdzie swój udział w rynku będą zwiększać dyskonty i supermarkety kosztem małych i średnich sklepów oraz hipermarketów.
Stokrotka będzie ewoluować, podążając za oczekiwaniami klientów. Dziś ma szeroki asortyment, miłą obsługę i dogodne lokalizacje. W przyszłości położy jeszcze większy nacisk na atrakcyjne ceny i wygodę robienia zakupów.
Stokrotka będzie posiadała własny system logistyczny oparty na jednym Centrum Dystrybucji w Teresinie pod Warszawą i sieci magazynów regionalnych na terenie całej Polski.
Własny system logistyczny Stokrotki umożliwi poprawę efektywności całego łańcucha dostaw od producenta do konsumenta i zapewni jeszcze lepszą jakość oferowanych produktów i ich dostępność na półce w Stokrotce.
Własna logistyka Stokrotki to również niższe koszty działania dla dostawców oraz nowe możliwości współpracy. System logistyczny obsługiwać będzie Stokrotki w całej Polsce, a koszty jego funkcjonowania mieszczą się na poziomie dobrych sieci europejskich. Nakłady na stworzenie systemu logistycznego są niewielkie, a system posiada zdolność do ewolucji w kolejnych latach wraz z rozwojem sieci supermarketów.
Stokrotka powraca do intensywnego rozwój organicznego na poziomie 15-30 supermarketów rocznie, a Emperia będzie konsolidować rynek detaliczny poprzez fuzje i przejęcia i ma szansę stać się kluczowym graczem na rynku supermarketów w Polsce.
Nowa strategia jest dobrze oceniana przez akcjonariuszy, inwestorów i analityków, którzy widzą w jej realizacji wieloletni potencjał wzrostu kursu akcji Emperii.