Jak donosi opublikowany w dniu 28.02.2013 r. raport za pierwsze półrocze roku obrotowego 2012/2013 (rok obrotowy spółki trwa od 1 lipca do 30 czerwca), HELIO S.A. uzyskała przychody ze sprzedaży w wysokości 58 202 tys. zł, co było rezultatem zbliżonym do zeszłorocznego. Warto jednocześnie nadmienić, że zakończony rok kalendarzowy 2012 był rekordowy pod względem przychodów ze sprzedaży w 20-letniej historii przedsiębiorstwa, które wyniosły 96 mln zł, względem 91 mln zł w roku kalendarzowym 2011.
Mimo że Spółka zmagała się w tym czasie z niekorzystnymi czynnikami zewnętrznymi, w tym przede wszystkim rosnącymi cenami surowców, a także wojnami cenowymi, które stanowią poważny problem w wielu branżach w Polsce (źródło: badania firmy doradczej FernPartners zrealizowanego pod patronatem Ministerstwa Gospodarki), HELIO poprawiło swoją rentowność oraz zyski. Zysk netto Spółki był bowiem o 26% wyższy niż przed rokiem i wyniósł 2 666 tys. zł, zaś EBITDA wzrosła o 12% do 5 212 tys. złotych.
Wzrost rentowności był możliwy przede wszystkim dzięki poprawie efektywności operacyjnej Spółki wynikającej m.in. z przeniesienia działalności do nowego zakładu w Brochowie, bardziej zachowawczej polityki zakupów surowca, ograniczeniu sprzedaży w nisko rentownym segmencie B2B, a także wyeliminowaniu kontraktów, dla których utrzymanie racjonalnej rentowności nie było możliwe przy jednoczesnym zapewnieniu standardów jakości HELIO. W ocenie Zarządu utrzymanie wysokiej jakości produktów Spółki przy jednoczesnym wsparciu sprzedaży działaniami promocyjnymi, jest perspektywiczną strategią obrony przed obecnymi niekorzystnymi efektami bieżącej dekoniunktury rynku. Dalszy wzrost sprzedaży w kanale tradycyjnym oraz poprawa rentowności Spółki, są jednocześnie świadectwem poprawnego kierunku jej rozwoju, a tym samym dobrym prognostykiem na przyszłość.
W kontekście najbliższych tygodni kluczową dla Spółki będzie sprzedaż realizowana w okresie poprzedzającym święta Wielkanocy. W tym czasie HELIO wspierała będzie sprzedaż swoich produktów kampanią promującą w pismach poradnikowo-kobiecych, branżowych, a także w internecie, oraz mediach społecznościowych. Sezon wielkanocny jest za Bożym Narodzeniem, drugim co do ważności okresem w branży bakaliowej.
Czas deklaracji się skończył, teraz liczy się działanie...
Inwestycja o wartości ponad 25 milionów euro pozwoliła na...
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Podrożeć mogą produkty spożywcze...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...