Piwo Wojak jest kierowane do grona konsumentów poszukujących uczciwej oferty: dobrego piwa w przystępnej cenie. Dlatego kampania promocyjna zwraca ich uwagę na fakt, że Wojak jest warzony uczciwie, bez dodawania sztucznych enzymów przyspieszających produkcję piwa.
Spot reklamowy opowiada historię reportera śledczego, który odkrywa, że niektóre tanie piwa są warzone nieuczciwie – z dodatkiem sztucznych enzymów przyspieszających warzenie piwa. Reporter ujawnia prawdę o nieuczciwości niektórych piw ekonomicznych i jednocześnie udowadnia, że można warzyć dobre piwo w rozsądnej cenie. Tak jak warzony jest Wojak – ze słodu jęczmiennego, drożdży, chmielu i wody, bez dodawania sztucznych enzymów i bez przyspieszania warzenia, zgodnie ze sztuką piwowarską.
W ramach kampanii reklamowej marka odświeżyła również wizerunek produktu. Symbolem został orzeł, którego majestatyczna postawa i wyrazista osobowość są spójne z osobowością marki. Złote elementy na opakowaniach nawiązują do najwyższej jakości tego piwa. Wizerunek kłosów symbolizuje naturalne surowce, z jakich powstaje Wojak, a jako symbol dobrobytu – są obietnicą dobrego smaku.
Wojak ma także zmodyfikowaną recepturę, jeszcze lepiej dopasowaną do potrzeb konsumentów poszukujących dobrych piw w przystępnej cenie. Nowy Wojak jest lżejszy w smaku, bardziej wyrazisty, ma nieco niższy poziom goryczki niż jego poprzednik, a także optymalną zawartość alkoholu. Wojak zyskał przyjemny aromat i prawdziwie piwną duszę. Dostępny jest w dwóch wariantach – Wojak Jasny Pełny o zawartości alkoholu 5% oraz Wojak Mocny – o zawartości alkoholu 7%, przeznaczony dla miłośników mocniejszego piwa.
Piwo Wojak sprzedawane jest w butelkach i puszkach 0,5 l oraz w czteropakach puszek. Cena Wojaka utrzyma się na tym samym poziomie, co dotychczasowa i będzie adekwatna do cen piw w segmencie ekonomicznym.
Spot reklamowy pojawi się we wszystkich najpopularniejszych stacjach TV pod koniec lutego i potrwa do 24 marca 2013 r. Za jego kreację, a także za działania BTL, kreację materiałów POSM odpowiada agencja GPD. Projekt opakowań stworzyła agencja Sieberthead. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy MEC, zaś działania public relations prowadzi agencja Alert Media Communications.