Obroty Grupy* 39,1 miliardów euro (+5,6% w stosunku do 2011 r.)
w tym działalność detaliczna 35,55 miliardów (+5,5%)
Zakłady przemysłowe i eksport 3,54 miliardy (+7,8%)
Udziały w rynku sektor spożywczy 14% (+0,7 punktu; drugi najlepszy wzrost na rynku)
W 2012r. obroty Grupy Muszkieterów wzrosły o 5,6 %, a w ciągu trzech lat zanotowano wzrost o 15%, dzięki czemu Grupa potwierdziła właściwy wybór strategii. Sieć Intermarché zanotowała we Francji wzrost o 7,4% (bez stacji paliw), co w sektorze spożywczym przełożyło się na zwiększenie udziału w rynku o + 0,7 punktu procentowego. Łącznie sieć Intermarché osiągnęła udziały w rynku na poziomie 14%. Zakłady przemysłowe Grupy Muszkieterów zanotowały wzrost na rekordowym poziomie: 7,8%.
Muszkieterowie w 2013 r. nadal będą dążyć do zapewnienia niskich cen przez cały rok, kontynuowania polityki innowacyjności i polityki usługowej, zdobywania nowych powierzchni i specjalistycznego doświadczenia w zakresie dystrybucji i przemysłu.
Grupa Muszkieterów to niemalże 3000 niezależnych przedsiębiorców i ponad 3500 punktów sprzedaży w Europie w ramach sześciu sieci (Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge). Grupa posiada również 60 fabryk, głównie w sektorze rolno-spożywczym, mieszczących się na terenie Francji oraz flotę składającą się z 17 kutrów rybackich.
"W trudnym kontekście ekonomicznym, rok 2012 był pomyślnym czasem dla naszych przedsiębiorców i pracowników, dobre wyniki osiągnęliśmy zwłaszcza w sektorze spożywczym we Francji. Dzięki temu możemy potwierdzić dzisiaj trwałość naszego wyjątkowego modelu, który z pewnością przyczynił się sukcesu zaobserwowanego w ciągu ostatnich miesięcy. Jesteśmy przygotowani do podjęcia kolejnych działań, naszym zamiarem jest kontynuowanie tendencji wzrostowej w 2013 r."- powiedział Jean-Pierre Meunier, Prezes Spółki Cywilnej Muszkieterów.
Wyjątkowe wyniki w sieci spożywczej
W Europie, Intermarché i Netto osiągnęły odpowiednio obroty na poziomie 32,885 miliardów euro i 24,262 miliardów euro nie wliczając stacji paliw, co daje wzrost o 6,5%. We Francji, Intermarché zanotowało bardzo dobry wynik + 7,4% (bez stacji paliw) dzięki czemu w 2012 r. uzyskano dodatkowe 0.7 punktu procentowego udziałów w rynku osiągając tym samym udziały w rynku na poziomie 14%. Jest to sytuacja wcześniej niespotykana, będąca wynikiem ofensywnej strategii skupiającej się zarówno na polityce cenowej, asortymencie jak i na usługach oferowanych klientom. W sumie, a przestrzeni ostatnich trzech lat obroty sieci spożywczej wzrosły we Francji o 15%.
W roku 2013, Intermarché zamierza kontynuować tendencję wzrostową dzięki coraz bogatszym gamom dostosowanym do poszczególnych konceptów sklepów, proponując kampanie promocyjne o szerokim zasięgu, dostosowane do lokalnych warunków, wprowadzając 1500 dodatkowych pozycji asortymentowych i poprzez rozwój e-handlu oraz konceptu Drive.
Sieć Dom i Ogród, wyniki zgodne z tendencjami rynku
Dzięki obrotom na poziomie 2,167 miliarda euro, Bricomarché i Brico Cash wpisują się w tendencje zaobserwowane na stabilnym rynku w 2012 r. We Francji Bricomarché posiada 10,3% udziałów w rynku, a w Polsce odnotowuje znaczny wzrost (+10,8%). W 2013 r. Bricomarché odnowi ofertę i zasady merchandisingowe, proponując dzięki temu ofertę dostosowaną do potrzeb klientów każdego sklepu. Z kolei Brico Cash, sieć w niewielkim jeszcze stopniu obecna na terenie Francji, kontynuuje rozwój i realizuje + 23,8% dla zmiennej powierzchni sprzedaży.
Poivre Rouge, silny wzrost na rynku restauracyjnym przeżywającym wyraźną recesję
Dzięki obrotom na poziomie 72 milionów euro, restauracje Poivre Rouge zrealizowały zakładane plany. Od czasu przekształcenia pierwszych Restaumarché w Poivre Rouge, restauracje te odnotowują spektakularny wzrost - w 2012 r. +14,5%. W roku 2013, Poivre Rouge wprowadzi nowy typ budynku, który z czasem powinien zostać zaadaptowany we wszystkich restauracjach.
Zakłady przemysłowe Muszkieterów: wyjątkowe narzędzie
Muszkieterowie zajmują dzisiaj 11. miejsce we francuskim przemyśle rolno-spożywczym i są pierwszym producentem artykułów marki własnej. Grupa posiada 60 fabryk znajdujących się we Francji, które zatrudniają niemalże 10 000 pracowników realizując obroty na poziomie 3,5 miliarda euro i osiągając silny wzrost (+ 7,8%). W ciągu 4 lat wzrost zakładów produkcyjnych Grupy Muszkieterów osiągnął niemalże +24%.
Muszkieterowie stawiają przed sobą kolejne wyzwania: do 2015 roku zakłady produkcyjne mają osiągnąć 4 miliardy euro obrotów i stać się tym samym 5. graczem we francuskim przemyśle rolno-spożywczym.
Najważniejsze liczby w 2012 roku
- 2 889 przedsiębiorców
- 3 524 punktów sprzedaży w Europie
- 130 000 pracowników
- 4 sektory działalności : spożywczy, dom i ogród, motoryzacyjny, restauracyjny
- 6 szyldów : Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge
- 5,4 miliona m2 powierzchni sprzedaży
- 60 fabryk na terenie Francji
- Flota licząca 17 kutrów
- Obroty w 2012 r. : 39,1 miliardów euro (+ 5,6% w stosunku do 2011 r.)
*narastająco brutto ze stacjami paliw na koniec grudnia 2012 r.