W 2012 r. ponownie wzrosła również sprzedaż eksportowa piw Grupy Żywiec (wzrost o 15 proc.), głównie z uwagi na dobre wyniki marek Żywiec i Warka.
Pomimo spadku nastrojów konsumenckich, częstszego sięgania konsumentów po piwa tanie (downtradingu) oraz wzrostu znaczenia kanału handlu nowoczesnego, Grupa Żywiec S.A. zwiększyła zysk operacyjny z 340 mln złotych w 2011 r. do 387 mln zł w 2012 r. W 2012 r. Grupa Żywiec S.A. osiągnęła również zysk netto wynoszący 338 mln złotych (w roku 2011: 297 mln złotych). Te wyniki Grupa Żywiec S.A. osiągnęła dzięki pozytywnemu efektowi podjętych działań.
Grupa Żywiec S.A. niezmiennie koncentruje się na dalszym wzmocnieniu swoich największych walorów – wyróżniających się marek piwnych a także zwiększeniu efektywności dystrybucji, obsługi klienta oraz satysfakcji konsumenta, wprowadzaniu nowych produktów i realizacji polityki odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu.
W 2012 r. Grupa Żywiec S.A. we współpracy z Ernst & Young po raz pierwszy w historii przygotowała raport oceniający wpływ na otoczenie społeczno-gospodarcze w Polsce. Wynika z niego, że działalność Grupy Żywiec generuje 0,35% PKB Polski a całkowita wartość dodana dla polskiej gospodarki generowana przez spółkę przekroczyła 4,6 mld zł. Grupa Żywiec i przedsiębiorstwa z powiązanych z nią branż w 2011 r. wpłaciły do budżetu państwa 2,6 mld zł podatków.
tagi: Grupa Żywiec , piwo , browar , wyniki finansowe ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...