Wiadomości

Dobre wyniki operacyjne Grupy Sobieski

Czwartek, 31 stycznia 2013 Autor: Maja Święcka,
Tylko w grudniu 2012 r. zysk netto spółek biznesu wódczanego Grupy Sobieski wyniósł przeszło 24,5 mln zł, zaś sprzedaż przekroczyła 216 mln zł przy 20 proc. udziałach rynkowych.

Grupa Sobieski, producent alkoholi wysokoprocentowych w Polsce i na świecie, poinformował o trwającym dobrym trendzie rozwoju Grupy w kraju. Tylko w grudniu minionego roku sprzedaż wszystkich spółek objętych procedurą naprawczą wyniosła ponad 246 mln zł, z czego spółki biznesu wódczanego wygenerowały przeszło 216 mln zł.  Dynamika wskaźnika EBITDA wykazała dwucyfrowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2011 r.

„W grudniu minionego roku, co piąta butelka alkoholi wysokoprocentowych sprzedawanych w kraju pochodziła z naszych zakładów. Spółki Grupy zajmujące się produkcją i sprzedażą alkoholi osiągnęły sprzedaż przekraczająca 216 mln zł, poprawiając o kilka procent wyniki z grudnia 2011 roku. Szczególnie cieszy, że właśnie te spółki - zaliczane do podstawowego zakresu działalności naszej Grupy - wypracowały tak dobre wyniki. Fakt ten jest tym bardziej warty uwagi, że podmioty te nadal znajdują się w procedurze naprawczej, która bardzo utrudnia prowadzenia działalności gospodarczej. Dobre wyniki w Polsce stanowią mocny fundament do rezultatów skonsolidowanych, obejmujących osiągnięcia Grupy w innych krajach, tym bardziej, że wyniki francuskiej części Grupy wciąż nie napawają optymizmem” - mówi Krzysztof Tryliński, Prezes Grupy Belvedere.

Tylko w grudniu minionego roku zysk netto spółek zajmujących się produkcją i sprzedażą alkoholi osiągnął poziom ponad 24,5 mln zł wobec straty (8,6 mln zł) w analogicznym okresie 2011 r. Według nieaudytowanych danych, te same podmioty w całym 2012 r. wygenerowały zysk netto wielokrotnie większy od tego w 2011 r., który wyniósł 8,5 mln zł.  W ujęciu wartościowym sprzedaż wódki wzrosła o 3 proc., podczas gdy cały rynek urósł o 2,2 proc. Skumulowana sprzedaż ilościowa całego rynku w 2012 r. wyniosła 233,3 mln litrów, zaś w 2011 r. – 231,6 mln litrów (źródło: Nielsen).

 

tagi: wyniki operacyjne , Grupa Sobieski , Belvedere ,