Pod koniec maja br. rusza konkurs konsumencki Nestlé Ice Cream Polska – „Skręć loda”, który wpisuje się w światowy trend projektowania nowych produktów przez konsumentów. Główną ideą konkursu jest stworzenie produktu lub jego opakowania, który poprzez zaangażowanie konsumentów w proces tworzenia, stanie się odpowiedzią na ich potrzeby. Bazując na coraz większych potrzebach konsumentów sięgania po zindywidualizowane produkty czy marki, Nestlé Ice Cream Polska zaprasza ich do współtworzenia nowych produktów. Zaprojektowany przez konsumenta lód lub jego
opakowanie pod marką tego światowego producenta w roku 2008 pojawi się na rynku. Konkurs zainaugurował jeden z najlepszych teamów designerskich w Polsce – Puff Buff Design, projektem loda „Magiczna randka”.
Aby nie ograniczać pomysłowości młodych twórców Nestlé Ice Cream Polska pozostawia całkowitą dowolność, co do formy i techniki wykonania projektu. Może być to rysunek, szkic, projekt graficzny, a nawet rzeźba! Na stronie internetowej konkursu www.skrecloda.pl udostępniony zostanie specjalny program, przy pomocy, którego zaprojektować loda będą mogli miłośnicy tworzenia w świecie wirtualnym. Wszyscy chętni do tego, aby wykazać się swoją kreatywnością będą mieli na to dwa wakacyjne miesiące. Konkurs „Skręć loda”, który rozpoczyna się pod koniec maja potrwa aż do końca lipca.
W tym czasie młodym projektantom rad udzielać będą eksperci Nestlé Ice Cream Polska
w dziedzinie projektowania - Puff Buff Design - Anna Siedlecka i Radek Achramowicz. Inspiracji dostarczą osobiste doświadczenia projektantów, którymi dzielić się będą przez cały czas trwania konkursu, a także ciekawostki, dotyczące najnowszych trendów w projektowaniu. Wszystko to odbywać się będzie za pośrednictwem strony internetowej www.skrecloda.pl, która stanie się główną platformą komunikacji konkursu. Tam przez cały czas jego trwania publikowane będą nadsyłane prace, na które głosy oddawać będą internauci. Ostatecznej oceny i wyboru zwycięskiego projektu dokona w sierpniu br. specjalnie powołane jury.
Aby wybór najlepszego projektu był w pełni profesjonalny, projekty oceniane będą przez specjalistów. W jury zasiądą eksperci w dziedzinie projektowania – Puff Buff Design, którzy wykorzystując swoją wiedzę i doświadczenie, ocenią nie tylko technikę wykonania nadesłanych projektów, ale także ich innowacyjność, estetykę oraz oryginalność. Nieocenioną rolę w podejmowaniu decyzji będą mieli także: ekspert Nestlé Ice Cream Polska w dziedzinie dopracowywania nowych produktów, a także przedstawiciel marketingu Nestlé Ice Cream Polska, którzy na co dzień uczestniczą w niezwykle złożonym procesie tworzenia produktów.
„Dając konsumentom możliwość zaprojektowania produktu, który zostanie przez firmę wyprodukowany, Nestlé Ice Cream Polska oddaje w ich ręce coś więcej niż tylko stworzenie projektu. To niejako przekazanie im kompetencji ekspertów, to wiara w ich inwencję twórczą, która nie przejdzie bez echa. Produkt, który powstanie na bazie zwycięskiego projektu stanie się rzeczywisty, pojawi się w sklepach obok innych lodów Nestlé Ice Cream Polska. Dla konsumentów jest to szansa na czerpanie satysfakcji z tworzenia, a także na posiadanie bezpośredniego wpływu na to, co ujrzą oczy milionów ludzi. Dopełnieniem radości związanej z wygraną będzie nagroda główna - wycieczka
w egzotyczne zakątki świata - na magiczną wyspę. Niezmiernie istotną kwestią dla nas jako producenta jest bycie blisko konsumenta. Chcemy poznawać jego opinie, marzenia, tak, aby tworzone przez nas produkty były odpowiedzią na jego potrzeby. Poszukujemy rozmaitych płaszczyzn dialogu z konsumentem. Idealną formą takiego dialogu jest danie konsumentom możliwości bezpośredniego wpływania na to, co zostanie wyprodukowane. Współtworzenie z konsumentami to obecnie jeden z najważniejszych światowych trendów. Trend ten reprezentuje radykalnie nową definicję tego, co stanowi wartość dla konsumentów; daje im szansę wypowiedzenia się, podzielenia się umiejętnościami i kreatywnym myśleniem. Dla nas jako producenta ma to nieocenioną wartość - mamy szansę stworzyć produkt idealnie dopasowany do potrzeb konsumentów. Jednocześnie wierzymy, że konkurs „Skręć loda” stanie się niezapomnianą rozrywką i dostarczy wiele przyjemności i wspaniałej zabawy młodym twórcom.” – mówi Izabela Kościów – szef marketingu Nestlé Ice Cream Polska.
*** Nowy trend w kreowaniu nowych produktów
Współtworzenie produktów z konsumentami z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Forma ta staje się coraz bardziej popularna wśród najbardziej cenionych światowych korporacji, wykorzystywana przez producentów branży odzieżowej i FMCG. Zyskała, więc powszechnie używaną nazwę i definicję. Trend ten według serwisu śledzącego nowe trendy trendwatching.com, określany jest jako Customer made i oznacza zjawisko tworzenia przez firmy produktów, usług i doświadczeń w bliskiej współpracy z klientami, na bazie ich kapitału intelektualnego, w zamian zaś stwarzania im możliwości bezpośredniego wpływu na to, co rzeczywiście będzie produkowane, wytwarzane, rozwijane, projektowane, oferowane czy przetwarzane. To innowacyjny model tworzenia produktów przez firmy, który bazuje na indywidualnych pragnieniach posiadania produktów „szytych na miarę”.
*** Indywidualizacja produktów
Te indywidualne pragnienia, oparte na chęci posiadania dóbr stworzonych „po swojemu” przejawiają się w wielu dziedzinach życia. Znajdują swoje odzwierciedlenie również w projektowaniu, w którym szczególnie widoczna stała się indywidualizacja. „Trend ten rozwinął się jako reakcja na powstawanie milionów jednakowych przedmiotów, całkowicie anonimowych i obcych - mówi Anna Siedlecka z Puff Buff Design. Indywidualizacja to „oswajanie” przedmiotów poprzez nadawanie im osobistych odniesień. Idea projektu
Nestlé Ice Cream Polska doskonale się w trend ten wpisuje. Kojarzenie przedmiotów z czymś, co jest „moje”, „własne” to kwestie, które zyskują na znaczeniu. Projektując młodzi twórcy mają szansę stworzyć coś, co będzie jedyne w swoim rodzaju, co stanowić będzie odbicie ich osobowości – podkreśla”.
Znamienną cechą współczesnego designu jest także różnorodność. Żyjemy w wielokulturowym świecie, w którym wpływy swobodnie się mieszają, a design proponuje coś dla każdego. Od fascynacji nowoczesnością, która przejawia się w trendzie techno, bazującym na współczesnej kulturze miejskiej i technologii cyfrowej poprzez nurt ekologiczny - eko, będący reakcją na zanieczyszczenie i dewastację naszej planety, przejawiający się w wykorzystywaniu materiałów powtórnie przetworzonych, aż po oszczędność kolorów i deseni, spokój, chłód i równowagę ukryte w minimalizmie.
*** Food Design
Specjalną dziedziną projektowania, która zyskuje obecnie coraz większe uznanie jest FOOD DESIGN. Producenci spożywczy sięgają po kreatywnych projektantów, a projekty produktów spożywczych eksponowane są obok samochodów, mebli i oświetlenia. Mistrzowie wypuszczają limitowane serie słodyczy, tak jak to dotychczas było z perfumami i ubraniami, niektóre specjalnie zaprojektowane smakołyki przypominają małe dzieła sztuki. „Food design stanowi całkiem nowe spojrzenie na receptury i wzornictwo potraw. To zabawa teksturą, konsystencją, temperaturą, kolorem i smakiem. Food design sprawia, że świat staje się bardziej fascynujący. Uczestniczenie w jego tworzeniu może stać się jest niezapomnianym przeżyciem. Dlatego gorąco zachęcam młodych twórców, aby projektując nowy lód dla Nestlé bacznie obserwowali otaczający ich świat, aby byli otwarci na najbardziej nowatorskie i oryginalne pomysły. Szukając inspiracji wśród rzeczy im bliskich, które ich fascynują i które kochają, mają szansę stworzyć oryginalny projekt, którego tworzenie będzie jednocześnie okazją do wspaniałej zabawy.” – mówi Radek Achramowicz z Puff Buff Design.
*** Projekt Puff Buff Design dla Nestlé Ice Cream Polska
„Pomysł konkursu Nestlé uważamy za niezwykle interesujący, postanowiliśmy również zaprojektować loda, który mamy nadzieję, stanie się inspiracją dla konsumentów. Nasza propozycja to odniesienie do miłości, czerpania radości ze wspólnych doświadczeń. Jest to lód dla dwojga - na specjalne spotkania z ukochaną osobą. Jest to produkt dwuczęściowy, jego formę stanowią dwie połączone spirale, które rozchodzą się na dwie strony. Każda osoba konsumuje swoją część loda (swój smak i kolor- różowy oraz czarny), a w pewnym momencie smaki łącza się i można spróbować jak smakują razem. Tworząc go wyszliśmy z założenia, że lód może stać się idealnym dodatkiem na wszelkie gorące okazje, może towarzyszyć momentom, które budzą emocje.” – wyjaśnia Anna Siedlecka z Puff Buff Design.
tagi: nestle,projektowanie lodów , nowa promocja nestle , kampania nestle ice cream ,
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok potwierdzający...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...