Do tej pory monitorowano sprzedaż żmudnie zestawiając raporty uzyskiwane z aplikacji mobilnej typu Sales Force Automation z raportami przychodzącymi od poszczególnych dystrybutorów, a tych grupa Jutrzenki ma aż 107. Teraz tę pracę wykona uniwersalna platforma webowa EuroConnector, umożliwiająca nie tylko zbieranie informacji od dystrybutorów o rzeczywistej odsprzedaży i dostępności produktów na rynku, ale również integrująca informacje pochodzące z różnych źródeł na potrzeby różnorakich analiz i raportów. – Szacujemy, że obecnie monitorujemy odsprzedaż naszych produktów na rynku w ok. 60 proc. – po wdrożeniu rozwiązania EuroSoftu będzie to 90 proc., oczekujemy więc zmiany natury jakościowej. EuroConnector ma nam istotnie podnieść standard kontroli stanów magazynowych, dostaw i zapasów. Pamiętajmy, że do tej pory nasi przedstawiciele zbierali zamówienia deklaratywne, a po wdrożeniu będziemy widzieć precyzyjnie, co zostało faktycznie w hurtowniach sprzedane. Ta wiedza będzie miała wpływ na plany produkcji i pozwoli nam koordynować procesy sprzedaży. Szybciej uzyskamy informacje, kiedy powinniśmy zapytać o stany magazynowe i „zaatakować” z dostawą. Spodziewamy się, że aplikacja internetowa usprawni nam również proces wymiany dokumentów - w naszej branży czas jest bowiem elementem krytycznym – mówi Tomasz Krzesiński, analityk systemów informatycznych, odpowiedzialny jednocześnie za wdrożenie SAP w grupie Jutrzenka SA.
EuroConnector umożliwia dokonywanie analiz z dokładnością do jednostkowego punktu sprzedaży (POS) i precyzyjne rozliczanie przedstawicieli. Pozwala również na zacieśnienie współpracy z dystrybutorami, bo uzyskują oni dostęp do narzędzi, które dają możliwość kontrolowania także ich biznesu. Budowanie dobrych relacji z dystrybutorami jest zaś, jak pokazują doświadczenia dojrzałych rynków, jedną ze skutecznych metod zdynamizowania sprzedaży. – O wyborze EuroConnectora - poza argumentami biznesowymi - zdecydowała elastyczność tej aplikacji. Istotne jest to, że zmian może dokonywać nasz administrator, a ta cecha rozwiązania jest niezwykle ważna w konkurencyjnej branży, w której decyzje następują szybko – dodaje Łukasz Sroczyński, specjalista ds. sprzedaży i administator systemu CRM w Jutrzenka SA.
- Nasza oferta obejmuje nie tylko wdrożenie samego oprogramowania, ale i maintenance, pojmowany jako pomoc w uporządkowaniu baz danych klienta – ich standaryzacji i reduplikacji. Również comiesięczne generowanie raportów jest objęte utrzymaniem systemu. Niezwykle istotna jest webowa technologia – klient może uzyskać wszystkie informacje w Internecie, a ze zdefiniowanych obiektów może sobie łatwo i szybko wygenerować własny raport – mówi Jacek Rakoczy, prezes EuroSoft Invent.
Grupa Jutrzenka zdecydowała się również na wdrożenie modułu EuroGIS – wielowarstwowego programu analitycznego do geograficznej wizualizacji sprzedaży. - EuroGIS jest niezbędny do lokalizacyjnego „wyłapywania” hurtowni. W moim pojęciu EuroGIS jest nieodłączną częścią EuroConnectora – daje mu wydajność, nie mogliśmy więc zabierać “drugiej nogi” od kompletu – wyjaśnia decyzję wdrożenia EuroGIS Tomasz Krzesiński. Program umożliwia nie tylko geograficzną wizualizacje sprzedaży, ale także – bazując na geokodowanych danych statystycznych – mierzenie potencjału sprzedaży w danym regionie, przy czym region można samodzielnie definiować – najniższy poziom mikroregionu obejmuje 40 gospodarstw domowych. EuroGIS pomaga również optymalizować trasy przejazdów przedstawicieli handlowych i jest pomocny w budowaniu optymalnych struktur sprzedaży.
Umowę na wdrożenie EuroConnectora i EuroGIS podpisano pod koniec kwietnia br. – start produktywny rozwiązania przewidziano na lipiec 2007 r. Projekt będzie prowadzony równolegle z wdrożeniem systemu SAP, które w Grupie Jutrzenka rozpoczęło się pod koniec 2006 r. i obecnie jest na etapie zamykania koncepcji biznesowej. O wyborze EuroSoftu na dostawcę platformy webowej i GIS-owej - poza walorami tych rozwiązań - zdecydowały właśnie kompetencje firmy we wdrażaniu systemu SAP. Zarząd Grupy Jutrzenka ceni je bardzo wysoko, bo uczynił EuroSoft inwestorem zastępczym projektu SAP. – Jakość zawsze była mocną stroną naszej firmy. Właśnie w trosce o jakość firmowej informatyki prezes Jutrzenki SA, Jan Kolański, postanowił wprowadzić instytucję inwestora zastępczego. Jest to pomysł na zabezpieczenie przed ryzykiem przy realizacji dużych i kosztownych projektów informatycznych. Inwestor zastępczy nadzoruje projekt i wychwytuje potencjalne błędy. Skopiowaliśmy ten pomysł z rynku angielskiego i z zadowoleniem zauważamy, że inne firmy również decydują się na wprowadzony przez nas standard bezpiecznego wdrożenia. Wysoko cenię umiejętności konsultantów EuroSoftu zarówno w zakresie wdrożeń systemu SAP, jak i rozwiązań mobilnych, a fakt, że wszystkie wdrażane rozwiązania mamy niejako z jednej ręki jest dla mnie najlepszą gwarancją sukcesu prowadzonych projektów – mówi Tomasz Krzesiński.
tagi: jutrzenka,monitoring sprzedaży,eurosoft ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...