Analitycy DM IDMSA przy wycenie porównawczej wzięli pod uwagę spółki o zbliżonym do Global Cosmed profilu działalności (producenci, dystrybutorzy kosmetyków, środków czystości, itp.). Ze względu na znaczną różnicę w wielkości spółek porównywalnych do spółki wycenianej zostało zastosowane 30 proc. dyskonto. Wśród spółek notowanych na zagranicznych giełdach, do których porównano Global Cosmed znalazły się Ales, PZ Cussions, Henkel, Beiersdorf, L’Oreal, Reckitt, Procter, McBride, Church, Clorox.
"Jak dotychczas branża kosmetyków i chemii gospodarczej, pomimo swojej znacznej wielkości, nie była reprezentowana na GPW zbyt szeroko, stąd też brak na warszawskim rynku porównywalnych spółek z naszego sektora" – wyjaśnia Ewa Wójcikowska, Prezes Zarządu Global Cosmed S.A.
Global Cosmed zamierza pozyskać z emisji nowych walorów do 18,8 mln zł netto. Środki przeznaczone zostaną na rozbudowę zaplecza produkcyjno-magazynowego, co umożliwi spółce zwiększenie mocy produkcyjnych oraz wydajności i efektywności produkcji.
"Obecnie nasze moce produkcyjne bywają wykorzystywane okresowo już niemal w 100 proc., dlatego podjęliśmy decyzję o inwestycji w automatyczną mieszalnię. Po jej wybudowaniu zdolności produkcyjne Global Cosmed zwiększą się dwukrotnie. Co więcej, szacujemy, że dzięki tej inwestycji jednostkowe koszty wytworzenia spadną o ok. 5-10 proc., co w naturalny sposób wpłynie pozytywnie na rentowność" – tłumaczy Ewa Wójcikowska.
"Polski rynek marek prywatnych rozwija się bardzo dynamicznie i uważamy, że tak będzie również w kolejnych latach. Dokapitalizowanie spółki poprzez IPO i realizacja planowanych inwestycji umożliwią nam pełne wykorzystanie tego potencjału" – podsumowuje Ewa Wójcikowska.
tagi: Global Cosmed , akcje , wycena ,
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...