Zdaniem Witolda Choińskiego, prezesa Związku „Polskie Mięso”, w trzecim roku znacznie poszerzy się dystrybucja produktów PQS: „Mamy dowody na duże zaufanie konsumentów do wieprzowiny PQS i z każdym dniem sieć dystrybucji mięsa produkowanego w Systemie PQS poszerza się. W tym roku chcemy dokonać przełomu i wejść jeszcze szerzej do sieci sprzedaży. Mamy do tego narzędzia, mamy bardzo wartościowy produkt, wiemy, że PQS wyraża trend rozpowszechniany już od wielu lat w krajach UE i nie ma od tego ucieczki na rozwiniętym rynku. Produkcja w systemach jakości zwiększa też możliwości eksportowe producentów, zarówno do Unii, jak i do krajów trzecich".
Do chwili obecnej produkcję mięsa w Systemie podjęły takie przedsiębiorstwa, jak: Zakłady Mięsne OLEWNIK, Zakłady Mięsne OLEWNIK-BIS, Centrum Mięsne MAKTON, Zakłady Mięsne ZAKRZEWSCY, Polski Koncern Mięsny DUDA, Zakłady Mięsne SKIBA, Zakłady Mięsne SOBSMAK , MRÓZ S.A. oraz PRIME FOOD.
Telewizja i Internet
Działania trzeciego roku zainaugurowały kampanie telewizyjne: spotowa, polegająca na emisji 30" spotu pt. „Powrót do początku” oraz niestandardowa polegająca na sponsorowaniu 2 programów w telewizji publicznej („Pytanie na śniadanie” i „Okrasa łamie przepisy”), przewidziane na grudzień i styczeń. Działania w telewizji otrzymają wsparcie kampanii internetowej na takich portalach, jak: onet.pl, wp.pl, money.pl, interia.pl, a nieco później w sieciach IDMnet, Ad-Vice! oraz Arbomedia. Konsumenci przeczytają też artykuły sponsorowane na portalach we-dwoje.pl, poradnikzdrowie.pl, pychotka.pl, dieta.pl, mediweb.pl, wizaz.pl, infor.pl. Planowane są niestandardowe działania na ugotuj.to oraz kampania na portalu www.nk.pl w sieci Google.
Outdoor i środki komunikacji miejskiej
Kreacje kampanii mięsa wieprzowego z certyfikatem PQS zostaną umieszczone na siatkach wielkoformatowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Gdańsku, Poznaniu, Łodzi, Katowicach i Szczecinie. Przeprowadzona zostanie także kampania na 58 pojazdach komunikacji miejskiej w takich ośrodkach, jak: Wrocław, Trójmiasto, Łódź, Poznań, Szczecin, Górnośląski Okręg Przemysłowy oraz Kraków. W Warszawie, Krakowie i Wrocławiu wykorzystanych zostanie 8 podświetlanych nośników typu backlight.
Kampania prasowa
Do udziału w tej części kampanii zaproszone zostały: „Twój Styl”, „Gala”, „Party”, „Życie Gwiazd”, „Pani”, „Zwierciadło”, „Olivia”, „Świat Kobiety”, „Poradnik Domowy”, „Claudia”, „Newsweek”, „Focus”, „Kuchnia”, „Fresh & Cool Market”, „Rynek Spożywczy”, „Rzeźnik Polski” oraz „Hurt i Detal”.
Inne działania
Organizacja Wdrażająca, agencja CAM Media z Warszawy, przewidziała także szereg niestandardowych działań, takich jak szkolenia dla dystrybutorów, restauratorów i szefów kuchni, szkół gastronomicznych i nauczycieli, a także konkursy dla konsumentów i osób obsługujących stoiska mięsne.
Co jest ważne w przekazie kampanii?
Przypomnijmy, że w Systemie PQS, działającym od 2009 roku, istotnym czynnikiem budowania zaufania wśród jego Uczestników oraz konsumentów jest komunikowanie uczciwego partnerstwa pomiędzy rolnikiem, przetwórcą a sprzedawcą. Wpisanie Systemu PQS do Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, umożliwiające podmiotom działającym w Systemie PQS m.in. zwrot kosztów poniesionych na certyfikację, powinno przyczynić się do zwiększenia zainteresowania jego możliwościami wśród kolejnych przedsiębiorców.
W poniższej tabeli przedstawiamy dodatkowo istotne różnice pomiędzy mięsem produkowanym w Systemie PQS i pochodzącym z produkcji poza Systemem, zarówno pod względem cech kulinarnych, handlowych, jak i bezpieczeństwa dla konsumentów.