Marcin Kraszewski, PIH: „Klient nie będzie miał pewności co do ostatecznej sumy zapłaty"
Środa, 16 stycznia 2013
Autor:
Monika Dawiec,
W związku z publikacjami informującymi o popieraniu przez Polską Izbę Handlu ogłoszonego wczoraj projektu NBP dotyczącego obniżenia popytu na monety 1 i 2 grosze Polska Izba Handlu informuje, że poparcia takiego nie udzielała i nie udziela.
„We wcześniejszych wystąpieniach odnosiliśmy się pozytywnie do pomysłu wycofania z obiegu drogich w produkcji i obsłudze monet 1 i 2 groszowych, jednakże ogłoszony wczoraj przez przedstawicieli NBP projekt ustawy takiego zapisu nie zawiera, odnosi się jedynie do zaokrąglania należności uiszczanej przez klienta przy kasie" - komentuje Marcin Kraszewski, rzecznik prasowy Polskiej Izby Handlu. - „w związku z tym, że zgodnie z naszymi analizami projekt ten może naruszać ustawę o cenach (klient płacący gotówką nie będzie miał pewności co do ostatecznej sumy do zapłaty przy kasie), oraz wymagałby dedykowanych rozwiązań kasowych i księgowych, budzi nasze poważne wątpliwości" - dodaje.
Polska Izba Handlu jako organizacja zrzeszająca ponad 30 tys. przedsiębiorców sektora handlu i usług (ok. 20% rynku) nie została uwzględniona w konsultacjach społecznych prowadzonych przez NBP dla omawianego projektu.
„W związku z tym, że omawiany projekt nie był konsultowany z naszymi przedstawicielami, jak również jego ostateczna wersja przedstawiona wczoraj budzi nasze głębokie wątpliwości i wymaga dalszej analizy zwróciliśmy się wczoraj do NBP z prośbą o sprostowanie tej informacji. Po naszej interwencji zapis nt. naszego poparcia został usunięty z komunikatu prasowego NBP" - poinformował Kraszewski.
Polska Izba Handlu oczekuje obecnie ze swoimi uwagami na otwarcie konsultacji społecznych przez Ministerstwo Finansów, które otrzymało projekt NBP i jest w stanie nadać mu status inicjatywy ustawodawczej.
„Z pewnością nie możemy zgodzić się na sytuację, w której Klient będzie płacił różne kwoty przy kasie w zależności od wybranej formy płatności i zastosowanego zaokrąglenia. Zarówno klient jak i sprzedawca powinni mieć pewność co do ceny produktu i kwoty transakcji niezależnie od użytego środka płatniczego" - podsumowuje rzecznik Izby.
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.