Wiadomości

Pierwsza połowa roku będzie trudna

Wtorek, 15 stycznia 2013 Autor: Monika Dawiec,
W tym roku z rynku zniknie ok. 7 tys. małych sklepów spożywczych - informuje Rzeczpospolita. Zdaniem analityków Euromonitora mimo nieciekawej sytuacji na rynku polscy konsumenci nie zredukują jednak drastycznie wydatków na żywność i produkty spożywcze.
Jak informuje Rzeczpospolita w tak trudnych czasach konsumenci chętniej sięgają po tanie marki własne. Eksperci twierdzą, że cięża sytuacja będzie najmocniej widoczna w handlu tradycyjnym. Według szacunków w tym roku z naszego rynku może zniknąć blisko 7 tys. niewielkich sklepów spożywczych.

Mimo trudnej sytuacji wiele sieci handlowych będzie szybko rosło. Żabka planuje w tym roku swoją sieć powiększyć o kolejnych 400 punktów a Freshmarket o 200 sklepów.

tagi: Rzeczpospolita , Euromonitor , badania , prognozy , rynek , konsumenci , żywność , sklepy ,